درخواست مشاوره تماس

جشنواره

در بورس اوراق بهادار اصطلاح معاملات ترس ( اردر ترس ، سفارش ترس) به چه معنی است ؟

زمانی که بازیگران سهم به عنوان بازیگردانان سهام در بورس اوراق بهادار به مقدار کافی سهام در کف قیمتی جمع آوری نکرده باشند .(خالی کردن جیب سهامدار حقیقی .) و قیمت سهام هم در یک روند صعودی باشد. باید در بازار به گونه ای برنامه ریزی از طرف بازیگردانان بازار صورت پذیرد.

ترس سهامدار

که سهام در قیمت های نازل دچار صف فروش شود .با گذاشتن سفارشاتی که هیچ پشتوانه ای جز ترس سهامدار حقیقی رو محدوده حمایت بازار ندارد،. یک صف فروش سنگین به طور جعلی ایجاد می کند .و این ترس را در دل سهامداران خرد می اندازد که قیمت در حال کاهش و روند نزولی است .و سهامداران هم سهام خود را می فروشند و بازیگران سهم ،. سهام در کف قیمت را جمع آوری می نمایند و بعد از تکمیل خرید سهام به رشد خود ادامه می دهد.

سفارشات ترس

و به این صورت حجم زیادی از سهام موجود در بازار بین افراد حقیقی ترسیده از نوسان قیمت به افرادی که به ظاهر حقوقی بازار هستند .جا به جا می شود به این گونه اردرهایی که بازیگردانان در مناطق حساس قیمت ایجاد می کنند اردر ترس یا سفارشات ترس گفته می شود.
به طور معمول زمانی که بازیگران سهم قصد بالا بردن آن سهم را داشته باشند، .در ابتدا باید حجم مورد نیازشان را در کف قیمت جمع کنند تا بتوانند به خوبی آن را کنترل نمایند. که یکی از راهکارهای معمول، استفاده کردن از اردر ترس می باشد.

سهامدار عادی

سهامدار عادی هم که کورکورانه سهم را خریده اند. و اطلاعی از اوضاع شرکت ندارند و فقط از دیگران تقلید میکنند، از اهداف بازیگر آگاه نیست . زمانی که فروشندگان سهم افزایش می یابند. و سهم سقوط میکند .می ترسد و شروع به فروش می کند. نتیجه با فروش سهام های سهامداران عادی بازیگر به هدف خود که تشویق هرچه بیشتر سهامدار به فروش بود می رسد.

اردر ترس چگونه آغاز میشود؟

به صورت کلی استفاده از اردر ترس اینگونه آغاز می شود. که ابتدا بازیگر در قیمت های پایین تر اقدام به خرید سهام شرکت میکند .تا سهم را از فروشندگان عادی که وجود دارد. خریداری کند .و سپس برای خرید بیشتر سهم،. شروع به اردر گذاری در حجم های بالا در قسمت فروش و در سطرهای دوم به بعد میکند .تا ترس را در بین سرمایه گذار ایجاد کند. و سرمایه گذار با خیال اینکه احتمال کاهش قیمت با این حجم های فروش وجود دارد شروع به فروش سهم می کند.

روش سرمایه گذاری غیر مستقیم

اگر اطلاعات کافی به روش های تحلیل بازار ندارید .و یا فرصت یادگیری آن را ندارید، برای اینکه از دام اردر ترس در امان بمانید بهتر است. که روش سرمایه گذاری غیر مستقیم در بازار بورس را انتخاب کنید. به عبارتی یک شرکت سبدگردان با سابقه خوب را انتخاب کنید. و مدیریت سرمایه خود در بازار بورس را به دست کارشناسان حرفه ای آن سهم بسپارید.

بازیگران سهم؟

بازیگر سهم برای کاهش قیمت سهم و خرید آن در قیمت کف ،. در سمت فروشنده اردر هایی زیادی مثلا 50 تایی و یا بیشتر (در حد مجاز) می نماید و سپس در سمت خریدار با ترفندی دیگر شروع به جمع آوری سهم‌ می کند. پس حضور در بازارهای مالی نیاز به دانش و تجربه بالایی خواهد داشت و در صورت نادیده گرفتن ضربات سنیگنی به سهامداران خواهد خورد.

کد به کد در بورس؟

سفارش و یا اردر ترس همچون کد به کد در بورس روشی برای دور زدن سهامداران عادی برای رسیدن به سود و بازدهی بیشتر می باشد از این رو برای اینکه در دام این شگرد ها نشویم، بهتر است که جهت سرمایه گذاری در بازار بورس روش های تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال را فرا بگیریم .و یا روش غیر مستقیم سرمایه گذاری از طریق شرکت سبدگردان حرفه ای وارد بازار بورس شوید.

شرکت های سبدگردان

شرکت های سبدگردان با اخذ مجوز رسمی از سازمان بورس اوراق بهادار با کمک متخصصان مجرب و مسلط به انواع روش های تحلیل بازار بورس، سبدهای سرمایه گذاری متنوعی را به سرمایه گذاران ارائه می دهند از این رو سرمایه گذارانی که سابقه فعالیت در بازار بورس را ندارند می توانند برای کسب سود حداکثری از بازار بورس پس از دریافت کد بورسی به این شرکت ها مراجعه نمایند.

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

پرسش هایی که سعی شده در این قسمت در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده. به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

از کجا شروع کنم؟               دوره جامع نوابغ بورس          دوره معامله گری طلا           دوره نوابغ توربو              دوره رایگان اسطوره طلا