درخواست مشاوره تماس

جشنواره

تتر (Tether) به چه ارز دیجیتالی گفته میشود؟

تتر (Tether) که با نماد USDT شناخته میگردد، .یک ارز دیجیتال پایدار (Stable Coin) می باشد. که مشابه ارزهای قانونی و رایج که توسط دولت ها عرضه می گردند. ( یا همان ارزهای فیات) مانند دلار، یورو و ین است.و ارزش آن برابر 1 دلار میباشد.. در نتیجه علاوه بر استفاده از شبکه بلاک چین و برخوردار بودن از امکانات ارزهای دیجیتال، .فاقد نوسان قیمت رمز ارزها است و قیمت نسبتاً ثابتی را دارد.

ارز دیجیتال پایدار

ارزهای دیجیتال پایدار (Stable Coin)، به ارزهایی می  گویند.که پشتوانه کالا یا دارایی دارند. قیمت استیبل کوین به این پشتوانه وابسته‌ میباشد. و بسته به آن افزایش یا کاهش می‌یابد. در این میان تتر که یک ارز دیجیتال پایدار میباشد.  پشتوانه ارزی دارد . محبوب‌ترین استیبل کوین محسوب می‌شود.شاید به این دلیل که ارزش آن، معادل یک دلار آمریکا میباشد.

به طور ساده می‌توانیم بگوییم که USDT، در واقع دلار دیجیتال میباشد.که در صرافی‌ها به عنوان جایگزین دلار عمل می‌کنند.

تتر چگونه راه اندازی شد؟

تتر در سال 2014 با نام ریل کوین (Realcoin) راه‌اندازی گردید.و سپس در ماه نوامبر، توسط شرکت شرکت iFinex، مالک تشکیلات Tether و صاحب صرافی ارز دیجیتال بیت فینکس (Bitfinex) دوباره نام‌گذاری شد.

محبوب ترین توکن تتر

محبوب‌ترین توکن تتر، USDT است. که دارای پشتوانه دلاری میباشد. و بیش‌ترین استفاده از آن صورت می‌گیرد؛. در واقع در بیش‌تر مواقع، وقتی از تتر صحبت می‌شود. منظور همان توکن USDT میباشد. اما شرکت iFinex، توکن دیگری نیز بر پایه ارز یورو دارد. که با نماد EURT شناخته میگردد. و ارزش آن معادل 1 یورو است. همچنین رمز ارز Tether Gold با نماد XAUT نیز با پشتوانه طلا توسط این شرکت ارائه گردیده است.

طبق ادعای افرادی  که تتر را راه اندازی کرده اند. و البته قرائن و شواهد موجود،. به ازای توکن‌های در گردش تتر در بلاک چین، مقدار معادلی به ارزهای فیات (مانند دلار، یورو و ین) در حساب بانکی مشخصی نگهداری می گردد. که آن را پشتیبانی می‌کند.

پشتوانه تتر چیست؟

به ازای هر واحد تتری که تولید می‌گردد . ۱ دلار آمریکا در ذخایر بانکی نگهداری شده. که به عنوان پشتوانه این ارز دیجیتال عمل می‌کند. یعنی اگر ۴,۰۰۰,۰۰۰ واحد USDT به بازار عرضه شده باشد،. باید ۴,۰۰۰,۰۰۰ دلار در خزانه بانک نگهداری گردد. تا قیمت آن همواره برابر ۱ دلار باقی بماند. البته بر سر این موضوع در بین جامعه ارزهای دیجیتال شک و تردید وجود دارد .و برخی این ارز دیجیتال را به عدم داشتن پشتوانه کافی متهم می‌نمایند. بنابراین بر خلاف بیشتر ارزهای دیجیتال، عرضه تتر  نه تنها محدود نیست،. بلکه نسبت به تقاضای بازار، واحدهای USDT جدید تولید و عرضه می‌شود.

تتر در ابتدا چگونه توزیع شد؟

ارز دیجیتال USDT در ابتدا روی لایه اومنی (Omni)، بستری روی بلاک چین بیت کوین، توزیع گشت، .اما اکنون روی بلاک چین‌هایی از جمله اتریوم، بیت کوین کش، ترون و الگورند هم عرضه می‌ گردد. این یعنی دسترسی به تتر بسیار آسان میباشد.و می‌توان آن را روی کیف پول‌های رسمی اتریوم، بیت کوین کش، ترون و الگورند (Algorand) ذخیره کرد.

 

واحدهای تتر نسبت به نیاز بازار و در دوره‌های زمانی متفاوت از سوی شرکت آیفینکس تولید و به صرافی بیتفینکس وارد میگردد. و سپس از آنجا توسط معامله‌گران به صرافی‌های دیگر می‌روند. بنابراین با این‌که تراکنش‌های USDT غیرمتمرکز میباشد. و روی بلاک‌ چین‌های بزرگی انجام می‌شود، .توزیع واحدهای آن کاملاً متمرکز میباشد. و نمی‌توان آن را یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز نامگذاری کرد.

 

واقعا هدف تتر چیست؟

از آنجا که علت علاقه اصلی به ارزهای رمزنگاری نوسانات قیمتی آنها میباشد. امکان دارد .هدف یک ارز رمزنگاری با قیمت ثابت که نه اوج، نه افت و نه حبابی را داراست.ممکن است سوال برانگیز باشد. بدون شک، تتر یک ارز عجیب ارائه داده است.

تورم؟

به دلیل تورم، قدرت خرید دلار (و تمام ارزهای فیات) به طور پیوسته و در طول زمان از بین  میرود. از این جهت، قطعا تتر نمی تواند به عنوان یک ذخیره ارزش برای سرمایه گذاری بلندمدت در نظر گرفته شود. خریدن تتر بیشتر شبیه یک سپرده بانکی (تا حدودی ریسکی) بانرخ بهره 0 درصد میباشد.

بنابراین، اگر تتر در بلند مدت ریسک بیشتری از ارزهای رمزنگاری عادی مثل ارز بیت کوئین را داراست و هیچ سودی را ارائه نمی دهد پس چرا باید از آن استفاده نمود؟

واقعیت این است که تتر به عنوان یک جایگزین برای ارز فیات، برای معامله گران و سرمایه گذاران بسیار مفید و کاربردی میباشد. 

تراکنش و زمان انجام آن

واریز و برداشت از صرافی های خارجی اغلب یک فرایند زمانبر میباشد. انجام این فرآیند به طور میانگین از 1 تا 4 روز کاری زمان می‌برد. اگر تراکنش شما پس از تعطیلی بانک ها در شب، آخرهفته، یا تعطیلات رسمی انجام گیرد، .زمان مورد نظر می تواند به طور قابل توجهی افزایش یابد.

در مقابل، انجام تراکنش تتر تنها در چند دقیقه انجام می پذیرد. این یک مزیت مهم میباشد. زیرا معامله گران ارزهای رمزنگاری اغلب باید سرمایه های خود را فورا جابجا کنند.و از فرصت های آربیتراژ استفاده نمایند.

نکته مهم

آربیتراژ، فرآیند خرید ارز از یک صرافی و فروش آن در صرافی دیگر جهت بهره بردن از اختلاف قیمت این دو صرافی  میباشد. صرافی های مختلف، ارزها را با قیمت های متفاوت ارائه می کنند و بعضی از افراد از این اختلاف قیمت بهره می برند.

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

پرسش هایی که سعی شده در این قسمت در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده. به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

از کجا شروع کنم؟               دوره جامع نوابغ بورس          دوره معامله گری طلا           دوره نوابغ توربو              دوره رایگان اسطوره طلا

تراکنش و کارمزد آن

انتقالات سوئیفت (جامعه ارتباطات مالی بین بانکی سراسر جهان) بسیار گران میباشند. کارمزد انتقالات با استفاده از این شبکه بالاتر از 20 دلار میباشد. و میانگین کارمزد آن به حدود 30 دلار افزایش پیدا میکنند. اگر از ارزی استفاده می کنید که در سوئیفت پشتیبانی ننمی شود. بانک ها یک هزینه و درصد اضافی را مطالبه می نمایند.

یک مزیت تتر این است که ، تتر هیچ هزینه ای را در ازای انجام تراکنش های بین کیف پول های خود دریافت نمی کنند.

واقعیت بازار مایی در اموزش های موسسه کارآفرین آوای مشاهیر

دوستانی که این مدت با من همراه بودند ، کاملا با دوره ما آشنایی دارند , و می دانند که هدف موسسه آوای مشاهیر فروش آموزش نیست و هیچ گاه برای ثبت نام در دوره ها از جملات دروغ “با ترید پولدار شوید ” ، “با ترید ثروتمند شوید ” ، استفاده نکردیم چرا که ترید اصلا بازی یا قمار یا شرط بندی نیست ، ترید یک مهارت است .یک تریدر غیر ممکن است که ضرر نکند ، در این دوره یادتون میدم که استراژی داشته باشید ، متفاوت باشید که بتوانید تعداد سودهایتان از ضررهایتان بیشتر باشد . تصمیم بگیر به یک تریدر قوی و حرفه ای تبدیل بشی  ، از همین حالا هدفت را مشخص کن و تصمیم بگیر که یک مهارت یا شغلی رو برای خودت انتخاب کنی که در هر جای دنیا که هستی با لپ تاب خودت به درآمد برسی .