درخواست مشاوره تماس

جشنواره

هدف بیت کوین چیست؟

هدف پیدایش بیت کوین انتقال و یا ذخیره امن پول میباشد . به همین علت آن را می‌توان یک سیستم پرداخت و بانکداری دیجیتال امن بدانیم. بیت کوین درحقیقت کنترل واقعی پول را به دست خود افراد بازگرداند . و با کلمه عبور ویژه‌ای که کلید خصوصی نام گذاری می شود.  تنها مالکین این کلیدها قادر به خرج کردن و انتقال بیت کوین‌ها هستند.

مشکل بزرگ ارزهای دیجیتال

از سوی دیگر پول‌های دیجیتال همواره با یک مشکل بزرگ روبرو هستند. و ان این است که «دوبار خرج کردن» اتفاق می افتد. این مشکل در اسکناس‌های کاغذی و پول‌های فیزیکی وجود ندارد.

بعنوان مثال شما نمی‌توانستید پولی را که در قبال خرید یک تلویزیون خرج کردید . دوباره برای خرید یک کالای دیگر استفاده کنید. اما در دنیای دیجیتال که همه چیز را به سادگی یک کلیک کردن می‌توانید کپی کرده . مهم ،جلوگیری از دوبار خرج کردن است.

مثال

اگر پول دیجیتال مانند یک فایل باشد،. شما می‌توانید. آن را همزمان در دو محل جداگانه خرج کنید .و تا فروشندگان متوجه  این موضوع شوند. شما خریدهایتان را انجام داده‌اید. به خاطر همین هم تا قبل از حضور ارزهای دیجیتال همیشه یک سازمان مرکزی برای بررسی موجودی‌های اشخاص وجود داشت. تا جلوی این اتفاق را بگیرد. اما با پیدایش این ارز دیجیتال وجود یک سازمان مرکزی از میان برداشته شد و تراکنش‌ها توسط تمام اعضای شبکه انجام می گردد. بنابراین دیگر هدف مهم بیت کوین، حل مشکل دوبار خرج کردن بدون اعتماد به فردی دیگر می باشد.

پشتوانه ارز دیجیتال چیست؟

مسلما این سوال برای شما هم پبوجود امده که پشتوانه بیت کوین چیست؟  در جواب این سوال باید گفت .که هیچ چیز؛ بیت کوین  هیچگونه پشتوانه‌ای ندارد!

مسلما  پشتوانه  یک واژه غلط‌انداز است. اما یک سوال، پول‌هایی که هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنید. و ارزهایی مانند دلار و یورو به نظرتان  دارای چه پشتوانه‌ای هستند.؟ پاسخ این سوال هم همان هیچ چیز میباشد.

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

پرسش هایی که سعی شده در این قسمت در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده. به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

ارزش ذاتی بیت کوین

بیت کوین مانند پول‌های امروزی توسط فلزات گرانبهایی مثل طلا یا کالاهای قابل مبادله، پشتوانه‌سازی نگردیده است. ارزش بنیادین بیت کوین و ارزهای بی‌پشتوانه از اعتماد مردمی گرفته می‌شود .که به ارزشمند بودن آن‌ها امعتقد هستند. همانگونه ر که شما این موضوع را باور دارید که می‌توانید اسکناس‌هایتان را به مغازه بدهید و اجناس مورد نیازتان را خریداری کنید.، مغازه‌دار نیز به همین ترتیب می‌داند که با دادن این اسکناس‌ها می‌تواند کالاهای مورد نیازش را خریداری کند.، این اسکناس‌ها به این ترتیب در جامعه دست به دست می گردد.

راس قدرت بیت کوین کیست؟

بهتر است .برای درک ویژگی غیرمتمرکز بودن، .در ابتدا با متمرکز بودن آشنا باشید. و تاثیرات وجود یک سیستم متمرکز در نظام پولی و مالی را بهتر شناسایی کنید. متمرکز بودن. به این معنی است که هنگام مراجعه شما به بانک، سیستم پرداختی می‌تواند غیرقابل استفاده باشد. و شما برای انجام  دادن .امور بانکی‌تان ساعت‌ها معطل گردید. سیستم متمرکز. به معنی کنترلی میباشد. که دولت‌ها بر روی پول دارند .

آثار زیان‌بار چنین کنترلی مانند تورم‌ها و بی‌ارزش شدن پول میشود در تاریخ هر کشوری دید . سیستم متمرکز یعنی بانک‌ها می‌توانند. حساب شما را بدون اینکه باخبر شوید .ببندند. و در نهایت متمرکز بودنِ نظام پولی یعنی اینکه یک کشور قدرت تحریم و خارج کردن کشور دیگری را از چرخه انتقالات مالی را داشته باشد.

مهمترین مشخصه بیت کوین

ولی مهمترین مشخصه بیت کوین غیرمتمرکز بودن آن است. همانطور که گفته شد. بیت کوین توسط هیچ فرد حقیقی، گروه، سازمان، بانک و یا هیچ دولتی کنترلنمی گردد. ویژگی غیرمتمرکز بودن بیت کوین به این معنیست .که قدرت در شبکه بین افراد توزیع شده.

قدرت توزیع پول؟

این قدرت می‌تواند همان قدرت خلق و توزیع پول میباشد. که از دست بانک‌ها خارج شده و به مردم برگشته. بر همین اساس اعتمادی که شما به طرف‌های سوم و واسطه‌هایی مانند بانک‌ها در انتقال پول داشته اید . هم بین تمامی افرادی که بر تراکنش‌ها نظارت می‌کنند توزیع می‌گردد.و به اصطلاح شما به یک سیستم اعتماد می‌کنید. سیستمی که قوانینش به صورت شفاف در کدهای برنامه‌نویسی‌شده‌ای نگاشته شده و به صورت داوطلبانه می‌توانید از آن استفاده نمایید.

ویژگی غیرمتمرکز بودن بیت کوین باعث میشود.تا در ابتدا افرادی که ضعف سیستم‌های مالی را در فاجعه مالی سال ۲۰۰۸ درک کرده اند.به طرف این فناوری گرایش پیدا کنند. قدرتی که بانک‌ها در کنترل و عرضه پول پیدا کرده اند. و تورمی که به سبب آن ایجاد گشت. یکی از دلایل پیدایش بیت کوین میباشد.

نحوه حمل و جابجایی بیت کوین

یکی از ویژگی‌های برتر بیت کوین نسبت به نسل‌های قدیمی پول مانند طلا، حمل آسان آن بدون توجه به مقدار مبلغ موردنظر میباشد. در گذشته برای حمل مبالغ سنگین، تجار باید کیسه‌های پر از سکه‌های طلا را بر چهارپایان سوار می نمودند. که البته این کار خطرات خاص خودش را نیز داشت و ممکن بوده . در میانه مسیر، راهزن‌ها غارت کنند. اما با بیت کوین هر میزان و مبلغی را می‌توانید. تنها با یادداشت رشته عبارت‌هایی که کلید خصوصی نام دارد، جابجا نمایید.

 

خرید بیت کوین؟

خرید بیت کوین معمولا از طریق صرافی‌های آنلاین یا افراد فروشنده اتفاق می افتد. برای خرید بیت کوین شما می‌توانید. از طریق کارت‌های بانکی، کارت‌های اعتباری یا سایر ارزهای دیجیتال اقدام بفرمایید.

فرایند خرید ارز دیجیتال

  • نصب کیف پول معتبر
  • یافتن یک فروشنده معتبر (صرافی آنلاین یا فرد حقیقی).
  • واریز پول یا وجه به حساب فروشنده و دادن آدرس کیف پول برای دریافت بیت کوین (بعضی از سایت‌ها خودشان دارای کیف پول میباشند.)
  • انتقال بیت کوین.

در هنگام خرید بیت کوین، از شما درخواست احراز هویت با مدارک شناسایی خواهد شد. و دلیل آن هم برای جلوگیری از کلاهبرداری‌ و پولشویی میباشد.

از کجا شروع کنم؟

دوره جامع نوابغ بورس

دوره معامله گری طلا

دوره نوابغ توربو