درخواست مشاوره تماس

جشنواره

راهنمای تابلوخوانی و خرید و فروش سهام در بورس اوراق بهادار

در ابتدا می پردازیم. به روش های معاملاتی سهام در بورس اوراق بهادار (بازار سرمایه )، .در اینجا می خواهیم راجب چند روش مهم در جنبه های تابلو خوانی صحبت کنیم و به بررسی روشهای مختلف در تابلو خوانی در بورس اوراق بهادار بپردازیم.

سابقه معاملات سهام

در ابتدای بررسی باید به سابقه معاملات سهم بسیار دقت کنیم. در سایت شرکت مدیریت فناوری بورس اوراق بهادار به نشانی الکترونیکی WWW.TSETMC.IR می توانید .سابقه معاملات سهم را تا چند سال بررسی کنید.

شناخت قیمت

در تحلیل های بازار سرمایه یکی از ارکان قیمتی گزاری .و پیش بینی قیمت های آینده سهام یا کالا یا ارز شناخت. گذشته قیمت از طریق درک درست داده های آماری در گذشته است .که می تواند برای قیمت گذاری در آینده سهام به ما کمک کند .پس برای فعالیت در بازارهای سرمایه نیاز به داده ها و آمارهای موجود از گذشته .در بازار داریم و بورس اوراق بهادار تهران نیز از این قائده مستثنی نیست .

پس با مراجعه به سایت شرکت مدیریت فناوری بورس اوراق بهادار یا WWW.TSETMC.IR در بخش سابقه معاملات شما می توانید .به گذشته قیمت ها در بورس اوراق بهادار و حجم های معاملاتی دسترسی پیدا کنید.

معامله براساس تعداد معاملات یا حجم معامات چیست؟

همیشه سعی کنید .پایه تحلیلتان براسا حجم معاملات باشد .نه تعداد معاملات چرا که ممکن است یک شخص سرمایه گذار قصد سرمایه گذاری در یک شرکت در بورس اوراق بهادار به تعداد 50 هزار سهم را داشته باشد. ولی معاملات خود را در 10 مرحله ( پله ) در آن کارخانه سرمایه گذاری کند. و ممکن فرد سرمایه گذار دیگری در یک مرحله در همان کارخانه 50 هزار سهم را در یک معامله خرید انجام دهد .

پس همیشه به نکته اشاره شده دقت بفرمایید تا این موضوع شما رو گیج نکنید .و توجه هم داشته باشید. که وقتی حجم یک روز معاملاتی از میانگین حجم معاملات در یک ماه بیشتر باشد. به معنی این موضوع است که خبرهایی در بازار وجود دارد که ما الان از آن بی خبر هستیم.

زمان های خرید فروش اوراق بهادار در بازار سهام ( بورس اوراق بهادار تهران )

بسیاری از این سفارش ها جنبه روانی داشته .و هدف از آن، تحریک سایر سهامدارن است. از ساعت 08 : 30 دقیقه تا ساعت 09 : 00
پیش گشایش بازار در بورس اوراق بهادار اتفاق می افتد. در این زمان افراد فعال در بازارهای سرمایه. ( بازار بورس اوراق بهادار تهران ) ثبت می کنند در اینجا یک نکته بسیار دارای اهمیت است. که هدف از اینگونه زمان ها در بازار جنبه روانی معامله گران در بازار است. و هدف تحریک سهامدار به انجام کارهایی است .که سفارش گذارنده های اصلی در بازار سعی در ایجادش دارند.

صفوف خرید و فروش

یکی از موارد که بسیار در بازار رخ می دهد. ایجاد صف های خرید و فرو ش غیر واقعی برای گمراه کردن افراد جوان ( تازه کار ) در بازار بورس است .تا این افراد را به اشتباه بیندازد پس سعی کنید. یک نصیحت را از موسسه آوای مشاهیر بپذیرید. اگر قصد فعالیت در بازار سرمایه ( بورس اوراق بهادار ) را دارید از هر گونه رفتار هیجانی در بازار خودداری کنید .و زمان معاملات خود را بعد از ساع 09:30 تا ساعت 12:30 انجام دهید .تا دچار اشتباه در جو روانی بازار نشوید. و همیشه بتوانید معامله ای بر اساس منطق در بازار بورس انجام دهید .و معاملات در بازه مجاز قیمتی انجام می شود .

معمولاٌ از ساعت 09:00 تا 09:30 بازی در بورس اوراق بهادار در دست حقوقی هاست ولی ممکن است. در روندهای که در بورس ایران رخ می دهد. بازار در صف خرید بروید .و این امر منجر به عدم توانایی خرید .شما در بورس شود که پیش تر در مورد صف خرید در بورس اوراق بهادار در بخش مقالات راجبش فکر کردیم.

معاملات بلوکی در بورس اوراق بهادار:

ارزش معامله بیش از دو میلیارد تومان در بورس اوراق بهادار را معاملات بلوکی می گویند. و ممکن است .بر عرضه و تقاضا تاٌثیر داشته باشد یا بیش از 50 برابر محدودیت سفارش گذاری در یک روز کاری البته چون ممکن است. این حجم از خرید وفروش بر روی بزار تاثیر بسیار زیادی بگذارد .سازمان بورس در یک ساز و کار جدید این دسته از معاملات را به روش مجزایی انجام می دهد .

محدوده قیمتی

محدوده قیمتی معامله بلوکی همان محدوده قیمتی مجاز سهم است. و در ساعت 09:30 تا 12:00 هم می شود انجام پذیرد. اگر در سهامی معامله بلوکی انجام بگیرد .در کنار نماد معاملاتی آن سهام در بورس یک نماد 2 قرار می گیرد .در آستانه حمایت ها یا بعد از شکستن مقاومت ها این معاملات بلوکی می توانند. از فشار در ریزش ها جلوگیری کنند .و باعث ارزندگی سهم به اصطلاح در بازار شوند و بعد از شکست قیمت های قبلی در بازار این معاملات می تواند مهر تاییدی بر ارزندگی سهم در بازار باشد .و می توانند نوید بخش یک حرکت مثبت در بازار باشند دقت کنید. که معاملات بلوکی در میانه حرکت و وقتی در حمایت و یا مقاومت نباشد نمی تواند جالب شود.

قدرت خریدار و فروشنده چیست ؟

اگر به ازای یک مقدار حجم معاملات برابر، .تعداد خریداران بیشتر باشد، .می گوییم .قدرت خریدار کمتر است .و وقتی تعداد خریداران از تعداد فروشنده کمتر باشد، .یعنی قدرت خریدارن از فروشندگان بیشتر می باشد. دانستن اینکه حجم نقدینگی کجاست یا تقاای عموم به کدام سمت است به ما بسیار کمک می کند.

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

پرسش هایی که سعی شده در این قسمت در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده. به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

تعداد خرید و فروش

یکی از روش های کاربردی که متوجه خرید و فروش یک سهام بشویم این است. که تعداد خرید و فروش یک سهم را مشخص کنیم، .زمانی که تعتد خریدار از تعداد فروشنده کمتر باشد. یعنی قدرت خریدار از فروشندها بیشتر است. و خود این موضوعی بر گواه قدرت خریداران است.

شناسایی پول هوشمند به سهم:

زمانی ورود پول به سهم اتفاق می افتد .که قدرت خریداران بیشتر باشد. زمانی ورود پول به سهم در بورس اوراق بهادار اتاق می افتد. که قدرت خریداران بیشتر باشد. پس بازار روند صعودی پرشتابی بعد از این ورود به خود خواهد گرفت. و سبب کاهش عرضه یا در بعضی مواقع قطع عرضه در بازار خواهد شد.

از کجا شروع کنم؟

دوره جامع نوابغ بورس

دوره معامله گری طلا

دوره نوابغ توربو