درخواست مشاوره تماس

جشنواره

سطوح حمایت و مقاومت استاتیک در بازار بورس و سرمایه

شاید به جرات بتوان گفت. سطوح حمایت و مقاومت سنتی،. از کلیدی ترین و پایه ای ترین و پایه ترین مباحث موجود در بازار می باشد، .که ظهور روش های معامله گری جدید مبتنی بر قواعد مکانیکی کمتر به آن توجه می شود.

در این مقاله سعی می شود با مهم جلوه دادن این قضیه روش ها و سبک های معامله گری مبتنی بر آن تشریح شود.

سطوح حمایت

سطوحی هستند .که خریداران با حجم سنگین وارد بازار می شوند. و از حجم فروش توسط فروشندگان کاسته می شود. هر چه تعداد تماس قیمت با سطوح حمایت بیشتر باشد. آن سطح معتبرتر است، به عبارت دیگر عیار قدرتمندی سطوح حمایت تعداد برخوردهای قیمتی با آن است.

نکته

نکته ای که باید به آن توجه شود. این است که این سطوح ماژور هستند. که تبدیل به سطوح حمایت و مقاومت می شوند .و مینورها به هیچ وجه سطح حمایتی یا مقاومتی قوی نیستند.

به طور کلی رفتار بازار در برخورد با ماژورهای کف .و حساسیت آن به این سطوح می تواند. محکی برای قوت یا ضعف این سطوح باشد،. بدین مفهوم که هر چه تعداد برخوردهای قیمت به یک سطح مشخصی، در کف ها، بیشتر باشد آن سطح حمایتی قوی تر می باشد.

سطوح مقاومت

سطوح مقاومت سطوحی هستند. که فشار فروش بر خرید فزونی می یابد .و قیمت ریزش می کند، همانند سطوح حمایت، ماژورها هستند. که این سطوح را می سازند، هر چه تعداد برخوردهای قیمت با سطوح مقاومت بیشتر باشد اعتبار این سطوح بیشتر است.

تایم فریم مناسب

به طور کلی. در تایم فریم های بین روزی سطوح حمایت و مقاومت استاتیک. یا همین سطوحی که بصورت افقی هستند. در بازارهای خنثی بیشتر بوقوع می پیوندند. و در بازارهای روند دار بدلیل اینکه ساختار و تعریف خاصی بر بازار حاکم است،. کمتر شاهد سطوح حمایت و مقاومت افقی هستم.

تکنیک تبدیل سطوح

یکی از بهترین رخدادهایی که در بازار به کرات اتفاق می افتد. و ارزش معامله گری بسیار بالایی دارد .تبدیل سطوح حمایت و مقاومت به هم است. بدین مفهوم که وقتی یک سطح حمایتی می شکند. به مقاومتی تبدیل می شود.و زمانی که یک سطح مقاومتی می شکند.

تبدیل به سطح حمایتی می شود. احتمال تبدیل شدن سطح های حمایتی و مقاومتی به هم منجر به ایجاد یک گواه معاملاتی قوی در بازار گردیده است.

تکنیک معامله گری

در تکنیک معامله گری تبدیل سطوح به یکدیگر ( تبدیل سطوح حمایتی. به سطوح مقاومتی یا برعکس ) یک تماس برای. حمایت یا مقاومت نیز کفایت می کند، .اما اگر تعداد آنها بیشتر باشد .اعتبارش بیشتر می شود. زیرا سطوح مستحکم تر زمانی که می شکنند. در تبدیل سطوح نیز سطوح مستحکم تری را ایجاد می کنند.

تبدیل سطوح

وقوع تبدیل سطوح از آنجایی که بازار رونددار. به شدت و به کرات اتفاق می افتد. ارزش معامله گری بسیار زیادی دارد،. زیرا در بازاری که روند مشخصی دارد. در جهت روند اصلی بازار معامله کردن معمولاٌ توام با سود فراوانی است.

تکنیک واگرایی

یکی از تکنیک ها و گواه های نابی .که در واگرایی مخفی می توان .در کنارش دست به کعامله گری زد، .همین تبدیل سطوح به همدیگر هستند .که به طرز جالب توجهی سودده و کارا می باشد .

من فرزین حفار لازم می دانم .که این نکته را دوباره تاکید کنم.که وقتی سطوح به یکدیگر تبدیل می شوند. پتانسیل بسیار زیادی در حرکت در روند جدید وجود دارد فرقی نمی کند روند صعودی یا نزولی جه که عوض شود .میل بازار به حرکت در جهت قبل از دست رفته. و معامله گرها معاملاتی خلاف معاملات قبل خود اخذ می کنند. که باعث فشار هر چند بیشتر این پتانسیل حرکتی می کند.

تبدیل سطوح

منطق تبدیل سطوح بسیار جالب است،. فرض کنید .براساس توضیح بالا دسته ای در روی سطح حمایتی دست به خرید زدند و تصور کردند .که قیمت براساس روند قبل رشد مناسبی می کند. اما بعد از یک صعود جزئی قیمت ریزش می کند. و کف را می شکند .در این هنگام آن دسته از معامله گران که در سطح حمایتی. وارد معامله خرید شده بودند .معامله شان وارد ضرر می شود. و به این فکر می افتند .که چون تحلیلشان به دلیل شکسته شدن کف بی اعتبار شدهاست .زمانی که معامله شان از ضرر خارج شد، .معامله خریدشان را ببندند،. از آنجایی که بستن معامله خرید .حکم باز کردن یک معامله فروش را دارد .

سطوح مقاومت و حمایت

آن سطحی که قبلاٌ نقش حمایتی داشت تبدیل به مقاومت می شود. چون آنهایی که قبلاٌ نقش حمایتی داشت. تبدیل به مقاومت می شود. چون آنهایی که قبلاٌ در این سطح خریده بودند. حال در این سطح بدون ضرر از معامله خرید خارج می شوند.

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

پرسش هایی که سعی شده در این قسمت در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده. به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

سطوح حمایت و مقاومت بخصوص در بازارهای مالی نوین مثل بازار فارکس به جای یک سطح یک محدوده قیمتی هستند، بدین مفهوم که گاهی ممکن است که سطح حمایتی نه یک عدد بلکه یک منطقه قیمتی مثلاٌ فصله 20 دلاری باشد. به خاطر همین شکست یک سطح حمایتی یا مقاومتی در حقیقت شکست محدوده قیمتی می باشد.

از کجا شروع کنم؟

دوره معامله گری طلا

دوره جامع نوابغ بورس