درخواست مشاوره تماس

جشنواره

چالش و هنر جنگ در روند بازار

در طی سال های فعالیت در بازارهای مالی و سرمایه اعم از بازار بورس اوراق بهادر، بازارهای آتی مثل سکه طلا و بازارهای جهانی مثل طلا و فارکس، نبود. منابع کافی برای یادگیری تحلیل تکنیکال و فاتندامنتال بازارهای مختلف و عدم درک رفتار شناسی درست هر بازار یکی از چالش های مهمی بوده که در این مدت به آن اندیشیده ام.

هنر جنگ با روند بازار

همیشه بیشترین دغدغه معامله گرها در بازارهای مالی .(بازار سرمایه و بازار پول) توانایی شناخت روندها و گرفتن پوزیشن های معاملاتی در جهت روند اصلی هست.، این یکی از اصولی هست. که معامله گران تازه کار با عدم توجه به این مورد در بازارهای مالی ضررهای سنگینی برای حساب خودشان به وجود می آورند.

حرکت غیرمنطقی تریدرهای جوان

بساری از تریدرهای جوان ( جوان به معنی تازه کار) علاقه بسیار فراوانی در ماجراجویی در بازار دارند. و همین عمل باعث می شود دست به حرکات غیر منطقی در بازار بزنند. و با حرکت بازار با قدرت در خلاف جهت این معامله گران جوان غافلگیر از حرکت بازار شوند .و ضررهای سنگینبه حساب این معامله گرها از همین جا ناشی می شود.

 

معامله گران در بازار معام

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

پرسش هایی که سعی شده در این قسمت در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده. به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

لاتی

بازارهای معاملاتی همیشه وجود داشتند و معامله گران بسیاری در این بازارها فعالیت می کردنند .به عنوان مثال بازار ماشین یا بازار مسکن، بازار مسکن یکی از بازارهایی است.. که تقریبا برای همه قابل درک و ملموس است، .نکته ای که در چند دهه گذشته برای همه قابل درک و ملموس بود. روند حرکتی قیمت مسکن به سمت افزایش پی در پی بوده مفهمو ساده ای که شاید واضح بین معامله گرهای مسکن بود هر فردی در چند سال اخیر مسکن خودش را فروخته .در چند سال بعد توانایی خرید خونه با همان قیمت فروخته شده .را حتی با گذشت زمان و فرسوده شدن ملک نداشته است.

روند حرکتی

پس روند حرکتی قیمت مسکن کاملاٌ صعودی بوده است. و معامله کردن در خلاف جهت بازار که همان فروش مسکن بوده باعث ضرر معاله گر میشده پس همیشه در کاهش های مقطعی بازار محل امنی برای سرمایه گذاری افراد بوده است.

اما با گذشت زمان این دسته از معاملات سنتی منسوخ شده یا در حال منسوخ شدن هست .به دلایل مشکلاتی که شاید در وهله اول گریبان گیر افرادی که تمایل به فعالیت در این بازار برای شروع کارخود دارند مثل اینکه شما برای سرمایه گذاری در این بخش در اولین گام نیاز به سرمایه اولیه بالایی دارید .یا شاید یکی دیگر از مشکلات فعالان این عرصه مدت زمان نقدشوندگی هست که در این پروسه سرمایه گذاری باید تحمل کنند .

اما با پیدایش بازارهای نوظهور و پیشرفت علوم تحلیلی و ساده سازی .این تحلیل ها اشتیاقی بیشتری بین افراد برای حضور در این بازارها سرمایه ای به وجود آمده است .به خصوص به دلیل تنوع در سرمایه پذیر بودن.

به عنوان مثال یک فرد با سرمایه چند ملیارد در یک شرکت سرمایه گذاری می کند و امید به سوآوری کارخانه دارد و فردی دیگری در همان کارخانه با سرمایه چند ملیونی خود سرمایه گذاری هم راستا با یک سرمایه گذار می کند. و هر دو با سرمایه های متفاوت در یک کالا سرمایه گذاری کرده اند. که علاوه بر نقدشوندگی سرمایه در لحظه امنیت سرمایه گذاری خودشان را می توانند. محاسبه کنند.

دوستی با روند

روند دوست ماست، در جهت روند معامله کنید، جملات پر طرفداری بین معامله گرهای کارآزموده هستند و اگر بخواهیم واضح تر بگیم قانون جدایی ناپذیر در افراد موفق بازار هست. اما واقعاٌ چند درصد از افراد در بازار از این یک جمله استفاده کرده اند. یا حتی از اون استفاده می کنند، 90% افرادی که در بازارها فعالیت می کنند. یا در این بازار به سودهای معقولی نرسیده اند یا متاسفانه پول خودشون رو از دست داده اند پس به وضوح مشخص هست .که چند % از افراد از این قانون پیروی می کنند.
اجازه بدید ادامه حرف رو با چند تا سوال ادامه بدهم

  • واقعا چند درصد از افراد در جهت روند معامله می کنند؟
  • چرا معامله کردن در جهت خلاف روند بازار برای خیلی از افراد جذاب تر است؟
  • چرا اکثر معامله گران جوان به جای معامله در جهت روند همیشه به دنبال سطوح حمایت ومقاومت در خلاف روند هستند؟

آموزش و معامله موفق یا جنگ با روند و قمار

سوال های زیادی وجود دارد. اما دلیلی که معامله گران را ترغیب به معامله بیشتر در جهت خلاف روند اصلی بازار میکند. این است که آموزش های تحلیلی رو دیده اند. اما آموزش های تریدرری رو خیر و شاید اصلا توجه به این موضوع نداشته باشند.

که جریان نقدینگی یا به اصطلاح روند بازار علاقه به حرکت در یک مسیر مشخص را دارد .و کمتر علاقه مند است مسیر حرکتش رو تغییر بدهد و با توجه به نوسانی بود. بازار و حرکت نکردن در یک حرکت کاملا مستقیم با تاثیر از رویدادها یا خبرهای اعلامی بازار نسبت به این وقایع واکنش ها را در بازار شاهد هستیم.، برای ورود علمی به بحث تشخیص روندها، باید اولین اصل شناخت روند رو بدانید.

من فرزین حفار به شما با صراحت اعلام میکنم .خرید در اصلاحات بازار در جهت روند اصلی سودآورترین نوع معامله برای معامله گرها است .و شما با ریسک بسیار منطقی سودآوری بسیار قابل توجهی خواهی داشت .پس از اصول معامله گرهای موفق بازار پیروی کنید و به سود برسید.

10 درصد موفق یا 90 درصد شکست خورده؟

و اگر از اصول موفقیت معامله گران بازار سرمایه و بورس پیروی نکنید .به احتمال زیاد جزء 90% خواهید بود و به احتمال زیاد زندگی شخصی فرد دچار بحران شاید شود. که حتی از طرف اطرافیان دچار سرزنش قرار بگیرید. و کلمات رایج را خواهی شنید .

تو رو چه به این کارا، همین پولی که داشتی تموم کردی و. الان با خیال راحت زندگی کن و … این حرف های افرادی هست. که هیچ وقت برای رویای بهتر زندگی کردن تلاش نکردن پس به این حرف ها هیچ وقت اهمیت نده. اما اصول رو فرا بگیر و موسسه آوای مشاهیر (موسسهآوایمشاهیر) بهت قول میده با یادگیری درست اصول معامله گری تو موفق خواهی شد.

ابزار

در حال حاضر اکثر مراکز آموزشی بر اساس اصول چند ده سال قبل در حال آموزش هستند .ابزارهای تکنیکی ابزارهای بنیادی و فراموش کرده اند که بازارهای مالی هر روز در حال دگرریسی و تغییر هستند. البته نباید این نکته رو هم نگفت که افراد زیادی در حال سعی در تغییر این شرایط هستند. که به علت هزینه های سنگین تبلیغات یا مشغله های کاری با توجه به سعی زیاد خیلی نتوانسته اند .شرایط را تغییر دهند.

موسسه آوای مشاهیر افتخار خود می داند .که با معرفی اصول بازارهای مالی در راستای گسترش بیشتر این دانش گام برمی دارد.
موسسه آوای مشاهیر خود را مفتخر میداند .که نقطه نظرات همراهانی که این مقاله را مطالعه فرموده اند.، در بخش دیدگاه به اشتراک می گذارد.