درخواست مشاوره تماس

جشنواره

موسسه کارآفرین آوای مشاهیر

رگولیشن (Regulation) چیست؟ رگولاتور نهاد ناظر بر فعالیتهای بروکر های فارکس هستند و داشتن رگیولیشن از سمت یک بروکر به معنای این است که نهادی بر کار این بروکر نظارت دارد.

موسسه کارآفرین آوای مشاهیر

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

اینها پرسش هایی هستند که سعی شده در این مقاله در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده است . به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

 

خدمات نهاد های رگولاتوری به کاربران ایرانیپ

بسیاری از بروکر ها با رگولاتوری سطح عالی حق کارکردن با ایرانی ها را به خاطر بحث تحریم های ایالت متحده آمریکا ندارند ولی ایرانی ها را تحت لایسنس و رگولیشن های متوسط یا آف شور ثبت نام می کنند. لذا بروکری که با ایرانی ها کار می کند حتما پیگیری کنید که تحت کدام روگولیشن به ایرانی ها سرویس می دهد. مثلا ممکن است بروکری رگولیشن FCA انگلستان باشد ولی چون این رگولیشن اجازه فعالیت با ایران را نمی دهد مجبور هستند با رگولیشن های سطح متوسط تری با ایرانی ها کار کنند.

بعضی از رگولاتورهای سطح بالا نظیر سایسک یا اسیک فقط تحت شرایط و قوانین خاصی با ایرانی ها کار می کنند و اگر بروکر ها آن قوانین را بپذیرند اجازه دارند مشتری ایرانی قبول کنند که در زیر به سه مورد از این قوانین اشاره میکنیم:

● شرایط سخت و مراحل ثبت نام است که هویت شخص باید کاملا برای رگولاتور مشخص باشد. و متاسفانه خیلی از بروکر هایی که با ایرانی ها کار می کنند شرایط بسیار آسانی دارند برای احراز هویت مشتری.
● بحث واریز و برداشت هست که باید حتما خود شخص واریز و برداشت را انجام دهد یا لوکال دپوزیتر های معتبر (LD=Local Depositer) که اشخاص معتمد برای شارژ حساب هستند
● وجود سقف سرمایه گذاری و شارژ حساب ها توسط کلاینت ها

معتبرترین نهاد رگولاتوری

یکی از معتبر ترین و سخت گیر ترین نهاد های رگولاتوری NFA آمریکا میباشد. از مهمترین قوانینی که شرکتهای تحت رگولیشن NFA ملزم به رعایت آن هستند می توان به مقدار سرمایه شرکت اشاره کرد که حداقل باید ۲۰ میلیون دلار می باشد. این قانون باعث می شود امکان ورشکستگی برای بروکر هایی که زیر مجموعه NFA هستند به حداقل برسد.
در صورتی که شما به عنوان یک مشتری از یک شرکت رگوله شده توسط NFA اعتراضی به عملکرد شرکت داشته باشید می توانید آن اعتراض را بدون اخذ وکیل از طریق NFA پیگیری کنید. ولی متاسفانه به دلیل تحریمهای موجود محدودیت هایی را برای ایران ایجاد کرده لذا بروکرهای عضو NFA قادر به همکاری مستقیم با کاربران ایرانی نمی باشند.

کامپلاینت چیست؟

نهاد های رگولاتوری معتبر از طرف خود نماینده ای مستقر در خود بروکر دارند تحت عنوان کامپلاینت (complaint) که مسئول رسیدگی به شکایات مشتری ها می باشند. لذا وقتی در بروکری حساب باز می کنید بعد از اینکه برایتان روشن شد که تحت چه روگولیشنی با شما کار می کند از او ایمیل کامپلاینت را نیز بخواهید برای شکایات احتمالی و کامپلاینت موظف است در کنار رسیدگی به مشکل شما یک نسخه از ایمیل شما را به نهاد رگولاتوری بفرستد تا در سوابق بروکر ثبت شود.