درخواست مشاوره تماس

جشنواره

بهترین سایت آموزش رایگان بورس

آموزش رایگان بورس/بهترین پکیج ویدیویی آموزش رایگان بورس

در این مقاله شما پاسخ سوالاتی همچون چرا ما  مجبوریم بورس و بازار مالی را یاد بگیریم؟ ،آموزش رایگان بورس بصورت ویدیویی و گام به گام تکنیکال ، مباحث بنیادی و معرفی یکی از بهترین بازار های سرمایه گذاری میان مدت در ایران در سال 1401 را در سایت موسسه کارآفرین آوای مشاهیر با شما همراهان گرامی به اشتراک می گذاریم. لازم به ذکر است شما با ثبت نام در سایت و ایجاد حساب کاربری از هدیه رایگان موسسه بهره مند میشوید. پس در ادامه این مقاله آموزشی با ما همراه شوید.

موسسه کارآفرین

آوای مشاهیر

هیچ گاه مقدار حقوقت را با اندازه استعدادت اشتباه نگیر…!

کلاس آموزش بورس در شیراز/آموزش رایگان بورس

موسسه کارآفرین آوای مشاهیر اولین برگزار کننده دوره آنلاین در ایران

آموزش بورس و مراحل یادگیری آن

چرا آموزش بورس مهم است؟

در سالیان اخیر بعلت تورم ،یک شغل و درآمد دیگر پاسخگوی نیاز های افراد نیست.بنابراین از تورم باید به نفع خود استفاده کنیم.

چطور از تورم در بورس به نفع خود استفاده کنیم؟

همانطور که میدانید ، تورم در همه کالاها زندگی موثر است و نکته جالب توجه اینجاست که 90%کالاهای مد نظر ما در بورس قابل معامله است.

چرا معامله در بورس را انتخاب کنیم؟

زیرا با هر مبلغی میتوانیم در بورس معامله کنیم . حداقل مبلغ 500 هزار تومان تا میلیارده تومان است.

قابلیت نقد شوندگی بسیار بالا

اگر به شرایط بازار مسلط باشید، به محض اینکه مبلغی مورد نیازتان شد، میتوانید کالای خود را بفروش برسانید و ظرف 3 روز کاری مبلغ در حساب شما خواهد بود

ریسک در بورس

در بازار بورس ایران هم میتوانید بازار با اهرم و هم بدون اهرم استفاده کنید ، در ادامه بیشتر راجع به این مباحث صحبت کنید.

سرمایه گذاری در بورس در بلند مدت چگونه است؟

آمار و ارقام نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری در بورس با در نظر گرفتن تمامی جوانب، در طولانی مدت بهتر از سرمایه گذاری در سایر بازارهاست.

آموزش های مرتبط

فرصت ها تکرار نمی شوند، زمانی که باران طلا می بارد سطل زیر آن بگذار نه یک قاشق!

جلسات اول هر دوره آموزشی را رایگان تماشا کنید.

فهرست مطالب

چرا باید درباره آموزش بورس و بازار مالی اطلاعات داشته باشیم؟

صفر تا صد بورس با دور‌ه‌های ویدیویی، کلاس‌های آنلاین و مطالب متنی چرا آموزش بورس مهم است؟ برای پی بردن به اهمیت آموزش بورس، ابتدا باید به این سوال پاسخ داد که چرا بورس، یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاری است؟ همانطور که می‌دانید در کنار بورس، بازارهای مختلف دیگری مانند ارز، طلا، مسکن و خودرو نیز برای سرمایه گذاری وجود دارد. برای آن که بتوان از میان این بازارها بهترین را انتخاب کرد، باید توجه داشت که یک سرمایه گذاری خوب در وهله اول باید بازدهی بالاتری در مقایسه با تورم داشته باشد تا بتواند ارزش پول و قدرت خرید را حفظ کند. علاوه بر این، میزان ریسک، نقدشوندگی، سهولت سرمایه گذاری و حداقل سرمایه مورد نیاز نیز از جمله پارامترهای تاثیرگذار در انتخاب گزینه مناسب برای سرمایه گذاری هستند.

تاثیر آموزش بورس بر بهبود عملکرد معاملاتی

سرمایه گذاری در بورس همانند فعالیت در سایر بازارهای سرمایه گذاری، نیازمند داشتن دانش، مهارت و تجربه بالایی است. چرا که در بورس، گزینه‌های سرمایه گذاری مختلف و ابزارهای معاملاتی گوناگونی وجود دارد که شناخت آن‌ها تاثیر مهمی در افزایش احتمال موفقیت شما دارد. موسسه کارآفرین آوای مشاهیر متناسب با اهمیت موضوع آموزش بورس و به منظور حمایت از فعالان بازار سرمایه، سامانه آموزش آنلاین را راه اندازی کرده است.

تحلیل تکنیکال یا تحلیل فاندامنتال

برای اینکه بدانیم آموزش بورس را باید از کجا شروع کنیم ؟ در ابتدا باید بدانیم تفاوت تحلیل تکنیکال و فاندامنتال (بنیادی) چیست؟ که در ویدیو روبرو به طور مختصر و کافی این دو مبحث توضیح داده شده و تفاوت آن رو هم بیان کردیم.

تحلیل تکنیکال: در تحلیل تکنیکال با استفاده از الگوها و نمودار های بازار، روند یک کالا را شناسایی می کنیم . بهترین تحلیل تکنیکال ، تحلیل تخصصی الیوت است و کتاب تحلیل تکنیکال جان مورفی کتاب خوبی برای آموزش مفاهیم اولیه در این بازار است.

تحلیل فاندامنتال:تحلیل فاندامنتال و یا تحلیل بنیادی در بازار های مختلف مثل( بازار بورس ایران، بازار جهانی ، ارز های دیجیتال ، سهام آمریکا و…) متفاوت است .

اما بطور کلی تحلیل بنیادی ، به بنیاد آن کالا و اخبار و مفاهیم اقتصادی آن کالا مربوط است و ارزشمندی یک کالا را مشخص می کنیم و با توجه به ارزشمندی یک کالا ، تصمیم به خری یا فروش آن میگیریم.

اصول تحلیل بنیادی در آموزش بورس چیست؟

تحلیل بنیادی یا اصطلاحاً تحلیل فاندامنتال، یکی از روش های تحلیل بورس است که به کمک آن، سرمایه گذاران می‌توانند وضعیت یک شرکت را بررسی کرده و ارزش واقعی سهام آن را محاسبه کنند. سپس با بررسی ارزش واقعی و قیمت فعلی سهام شرکت نسبت به خرید یا فروش آن تصمیم‌گیری می‌شود. با یادگیری تحلیل بنیادی در کنار سایر روش‌ها، می‌توانید تصمیمات بهتری اخذ کرده و شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

اصول تحلیل تکنیکال در آموزش بورس چیست؟

مهم ترین نکته در تحلیل تکنیکال پاسخ به سوال کی بخریم ؟ و کی بفروشیم؟

در ادامه مقاله آموزش بورس با موسسه کارآفرین آوای مشاهیر همراه باشید.

بهترین روش آموزش خط روند

خط روند (به انگلیسی Trendline) خطی است که از بالاترین قیمت‌ها (سقف‌های قیمت) یا پایین‌ترین قیمت‌ها (کف‌های قیمت) رسم می‌شود، تا مسیر غالب قیمت را نشان دهد.

خطوط روند، حمایت و مقاومت را در هر بازه زمانی روی نمودار قیمت نمایش می‌دهند. خطوط روند همچنین نشان‌دهنده مسیر، سرعت قیمت و الگوهای قیمت را در بازه‌های زمانی مختلف هستند.

نکات کلیدی:

یک خط روند واحد را می‌توان به یک نمودار اعمال کرد تا تصویر واضح‌تری از روند و سمت و سوی قیمت به دست آید. خطوط روند را می‌توان به کف‌ها و سقف‌های قیمت اعمال کرد تا یک کانال به وجود آید. دوره زمانی تحلیل شده و نقاط دقیقی که جهت رسم خط روند استفاده می‌شوند.

برای هر معامله‌گر متفاوت هستند. به جای نگاه به عملکرد گذشته کسب و کار یا هر مبنای دیگری، تحلیلگران تکنیکال به دنبال روندها در عملکرد قیمت (price action) می‌گردند.

خط روند به تحلیلگران تکنیکال کمک می‌کند تا مسیر کنونی قیمت‌های بازار را مشخص کنند. تحلیلگران تکنیکال معتقدند روند مثل دوست شماست، و تعیین این روند اولین قدم در فرآیند انجام یک معامله خوب است. برای ایجاد یک خط روند، تحلیلگر باید حداقل دو نقطه روی نمودار قیمت داشته باشد.

خط روند چه کمکی به تحلیلگران تکنیکال می کنند؟

برخی تحلیلگران مایلند از بازه‌های زمانی متفاوت مانند یک دقیقه یا پنج دقیقه استفاده کنند. برخی دیگر از تحلیلگران نمودارهای روزانه یا هفتگی را در نظر می‌گیرند.

برخی تحلیلگران زمان را به طور کل کنار می‌گذارند و ترجیح می‌دهند روندها را به جای فواصل زمانی (intervals of time) بر اساس فواصل تیک (tick intervals) بررسی کنند. آنچه باعث جذابیت و فراگیر شدن استفاده از خطوط روند می‌شود این است که می‌توان از این خطوط صرف‌نظر از بازه، چارچوب، و فاصله زمانی در شناسایی روندها استفاده کرد.

آموزش شناخت جریان نقدینگی در بورس

نشانه‌های ورود پول هوشمند به سهم زمانی که وضعیت بازار نامساعد است و همه اظهار ناامیدی می‌کنند و به‌نوعی فشار فروش در سهم بالا است. و تقاضایی برای سهام شرکت‌ها وجود ندارد. آنجاست که پول هوشمند می‌تواند وارد بازار شود.

نشانه های ورود پول هوشمند

جایی که قیمت‌ها به پایین‌ترین حد خود رسیده و اصطلاحاً قیمت‌ها کف می‌باشند. چگونگی ورود و خروج پول هوشمند به بازار بورس به‌طورکلی می‌توان گفت هر بخشی از اقتصاد یک ناظر دارد و بعضاً ناظر نیز با توجه به شرایط موجود در بازار تصمیم به ورود یا خروج بخشی از نقدینگی یا همان پول هوشمند می‌گیرد.

در این شرایط، سهامداران خرد پس از چند روز متوجه جریان ورود یا خروج پول هوشمند از بازار یا سهم خاص می‌شوند. در بازار سرمایه با ورود پول هوشمند می‌توان هدف‌گذاری جدید برای سهم موردنظر متصور بود. با افزایش این هیجانات و خریدهای بالای سهم، قیمت افزایش می‌یابد .و درنتیجه سهم رشد زیادی را تجربه می‌کند.

فروش سهام 

پس از گذشت مدتی که قیمت سهام افزایش یافت، سهامداران عمده با همان سرعتی که وارد بازار شده و قیمت سهم را افزایش داده‌اند، از سهم خارج‌شده و شروع به فروش سهام می‌کنند. بدین ترتیب پول هوشمند از سهم خارج می‌شود و قیمت آن به‌تدریج کاهش می‌یابد.

ورود و خروج پول هوشمند

از آنجایی ‌که بسیاری از سهامداران از ورود و خروج پول هوشمند به سهم اطلاعی ندارند و ریزش‌های سهم را اصلاح تصور می‌کنند، انتظار رشد قیمتی پس از هر ریزش و اصلاح دارند اما ممکن است این اصلاح هرگز بازگشتی در پی نداشته باشد و سهامداران خرد متضرر می‌شوند و زمان را در سرمایه‌گذاری خود ازدست‌داده و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بهتر را از دست می‌دهند. بیشتر سهامداران خرد در قیمت‌های بالا سهام را خریداری کرده‌اند و ازآنجاکه نقدینگی و قیمت سهم روند نزولی پیداکرده، شانس خروج از سهم بسیار کم می‌شود. بدین‌صورت پول هوشمند قدرتمندتر شده و این چرخه را چندین بار تکرار می‌کند. لازم به ذکر است، ورود پول هوشمند به سهم یا بازار، پیوسته نیست و تشخیص آن برای سهامداران عادی دشوار است.

رشد قیمت

معمولاً این اتفاق یک یا دو بار در سال رخ می‌دهد که موجب رشد سریع قیمت سهام می‌شود و سهامداران می‌بایست نسبت به خروج پول هوشمند و شناسایی سود، هوشیار باشند تا حاشیه سودشان دچار آسیب نشوددرمجموع می‌توان گفت: پول هوشمند زمانی وارد بازار می‌شود که قیمت سهم در کف خود قرار دارد یا به پایین‌ترین حد خود رسیده و نسبت به سهم امیدواری وجود نداشته و تقاضایی برای خرید سهم نیست. پول هوشمند به این دلیل وارد سهم می‌شود تا این عدم تقاضا را برطرف سازد. با ورود پول هوشمند، فشار فروش سهم کاهش‌یافته و قیمت سهم افزایش می‌یابد.

جمع بندی آموزشی

برای شروع و اینکه شما پیش زمینه ای برای آموزش رایگان بورس را شروع کرده باشید ، خواندن این مقاله همراه با ویدیوهای آموزشی اکیدا توصیه می شود.

اما این نکته را فراموش نکید ، برای معاملات در بازار های مالی همانند زمانی که ما مدرسه رفتیم و سپس برای تحصیلات عالیه به دانشگاه رفتیم ، حتما نیاز به آموزش تخصصی دیدن است ، خصوصا اگر بخواهید معامله کنید و شروع سرمایه گذاری را با اتفاقاتی مثل ضرر های سنگین شروع نکنید ، پس از آموزش رایگان با توجه به تمایل خودتون نسبت به اموزش در بازار های داخلی پرپتانسل تابستان 1401 مثل آموزش بورس جامع و بورس آتی کالایی شروع کنید، برای سهولت ما دوره جامع نوابغ و دوره بورس آتی کالایی  موسسه کارآفرین آوای مشاهیر را پیشنهاد می کنیم.

اما اگر یک دوره تمام آنلاین که تمامی مباحث را شامل بورس ایران ، بورس آتی کالایی ، انس طلای جهانی و…. را با پشتیبانی 24 ساعته تجربه کنید ما دوره جامع معامله گر منضبط را به شما پیشنهاد می کنیم.

اگر نیاز به مشاوره رایگان دارید، میتوانید با پر کردن فرم مشاوره از 10 دقیقه مشاوره رایگان موسسه کارآفرین آوای مشاهیر استفاده کنید، مشاورین ما در اسرع وقت با شما تماس میگیرند.

سپاس از همراهی شما