درخواست مشاوره تماس

جشنواره

بهترین دوره آموزش بورس

بهترین روش های سرمایه گذاری طلا

سرمایه گذاری در طلا جزء بهترین سرمایه گذاری هایی است که همه در گذشته و امروز  انجام میدهند و بیشتر این سرمایه گذاری ها فیزیکی بوده است.

در این مقاله با معرفی چند بازار طلا ، از نظر امنیت و سود آوری و وجه نقد زیر 1 میلیون تا چندین میلیارد با شما هستیم. با ما همراه باشید.

موسسه کارآفرین

آوای مشاهیر

هیچ گاه مقدار حقوقت را با اندازه استعدادت اشتباه نگیر…!

کلاس آموزش بورس در شیراز/آموزش سرمایه گذاری در طلا

موسسه کارآفرین آوای مشاهیر اولین برگزار کننده دوره آنلاین در ایران

6 پرسش و پاسخ ضروری در سرمایه گذاری/ طلا

اگر طلا داریم نگه داریم؟

جواب این سوال قطعا بله است. اما در تعداد و نوع سرمایه گذاری در طلا تنوع وجود دارد.

سرمایه گذاری آنلاین طلا یا فیزیکی؟

اگر توانایی معامله در بازار آنلاین را دارید قطعا آنلاین!!

سرمایه گذاری در طلا بصورت سکه

بله این سرمایه گذاری چه بصورت آنلاین و چه بصورت فیزیکی( در صورت تعداد بالا فیزیکی توصیه نمی شود) در 90% مواقع فوق العاده است.

سرمایه گذاری در طلای آبشده؟

سرمایه گذاری در طلای آبشده بعلت عدم شناخت افراد نسبت به طلا و امکان تقلب در خلوص طلا توصیه نمی شود.

صندوق طلا یا سکه

با توجه به نوع سرمایه گذاری هرفرد و دید سرمایه گذاری پاسخ به این سوال متفاوت است که در ادماه به جزئیات این مسئله می پردازیم.

آیا سرمایه گذاری در طلا ریسک دارد؟

سرمایه گذاری در هر بازاری دارای ریسک است، اما طلا بعلت ذات ارزشمند در بلند مدت همیشه دارای ریسک کمی بوده است. باز هم نقطه ورود و خروج بسیار مهم است.

آموزش های مرتبط

فرصت ها تکرار نمی شوند، زمانی که باران طلا می بارد سطل زیر آن بگذار نه یک قاشق!

جلسات اول هر دوره آموزشی را رایگان تماشا کنید.

سرمایه گذاری در طلا

طلا و انواع سرمایه گذاری در طلا در طول تاریخ بعلت ارزشمند بودن ذات این کالا و کم بودن منابع آن، همیشه برای سرمایه گذاری یکی از کالاهای مورد اعتماد مردم بوده و خواهد بود .

بطور کلی ، برای سرمایه گذاری در  طلا ما بازار فیزیکی طلا رو داریم  که شامل: طلای آبشده ، طلای نو ، انواع سکه ها ، سکه 1 گرمی ،رب سکه ، نیم سکه، سکه تمام بهار آزادی و… در بازار آزاد بصورت فیزیکی وجود دارد.

از انواع سرمایه گذاری در بورس ،(سرمایه گذاری . طلا آنلاین) به انواع صندوق ها ، سکه تمام بهار  و… میتوان اشاره کرد. که خرید و فروش این کالاها میزان ناچیزی کارمزد و هزینه نگهداری دارد که مجموع همه این موارد با هم از میزان 300 یا 400 هزار تومان که  در فروش سکه طلا بطور مثال کسر میگردد ، کمتر است. 

در چه کالاهایی از طلا نباید سرمایه گذاری کنیم؟

بغیر از قصد خرید طلای زینتی، سرمایه گذاری در طلا  به قصد سرمایه گذاری  بر کالاهایی مثل  خرید طلای نو، خرید طلای بدون اجرت و خرید طلای آبشده به دلایل زیر اکیدا توصیه نمی گردد.

برای خرید طلای نو شما باید اجرت و مالیات و درصدهای دیگری را پرداخت کنید ، برای خرید طلای دست دوم شاید شما اجرت پرداخت نکنید  و در خرید طلای آبشده شما باریسک تقلبی بودن و عدم خلوص کافی در طلا مواجه خواهید بود.

بطور مثال فرض کنید شما امروز قصد خرید طلا رو دارید ، با قیمت و اجرت و بقیه درثد های مورد محاسبه شما همین امروز برای فروش همین طلا ، ضرر می کنید.

پس هزینه معاملاه ای که انجام میدهید بسیار مهم است . در این بخش خرید سکه فیزیکی از تفاوت ضرری کمتری برخوردار است.و جهت سرمایه گذاری گزینه بهتری خواهد بود.

معرفی گواهی سپرده سکه طلا

در ابتدا به این پرسش که خود گواهی سپرده سکه طلا چیست؟ پاسخ میدهیم

گواهی سپرده کالایی سکه طلا نوعی از دارایی است که اگر شما صرفا خود گواهی سپرده را در دست داشته باشید با مراجعه به بانک میتوانید سکه خود را بصورت فیزیکی دریافت کنید.

این گواهی صرفا به نام شما صادر می شود و حتی اگر در دست شخص دیگری باشد، سکه را صرفا به ساحب کالا برگ گواهی سپرده سکه تحویل خواهند داد.

پس از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

هر نماد گواهی سپرده سکه یک تاریخ سررسید دارد. خریدار هم می‌تواند بعد از خرید سکه، آن را تحویل بگیرد و هم می‌تواند این اوراق را تا سررسید نگهداری کند.

بعد از تعطیل شدن معاملات آتی سکه در بورس کالا، در حال حاضر معاملات ثانویه گواهی سپرده سکه در بورس اوراق بهادار انجام می ‌شود. هدف از راه‌ اندازی این ابزار، شفافیت و کشف قیمت رسمی سکه و همچنین تنوع بخشی به سبد ابزارهای مالی بوده است.

درواقع این گواهی ورقه بهاداری است که نشان دهنده مالکیت روی دارایی است. دارایی ها نیز در انبارها قرار دارند. برای مثال بانک رفاه کارگران برای سکه طلا انبار دارد.

لازم به ذکر است که اگر می خواهید از این روش اقدام به سرمایه گذاری کنید نیازمند کد بورسی خواهید بود. نحوه خرید اوراق نیز همانند سهام است. هر ۱۰ ورقه گواهی سپرده معادل ۱ سکه تمام بهار آزادی می باشد. این معامله هزینه کارشناسی، ارزیابی و انبارداری دارد و کارمزد معاملات نیز درصدی از مبلغ معامله است.