درخواست مشاوره تماس

جشنواره

آموزش گواهی سپرده سکه طلا

موسسه کارآفرین

آوای مشاهیر

هیچ گاه مقدار حقوقت را با اندازه استعدادت اشتباه نگیر…!

کلاس آموزش بورس در شیراز/تحلیل گواهی سپرده سکه طلا

موسسه کارآفرین آوای مشاهیر اولین برگزار کننده دوره آنلاین در ایران

تحلیل گواهی سپرده سکه طلا

مهارت‌های ذهنی کلید موفقیت در معاملات

حتی اگر متد معاملاتی‌تان احتمال سود بالایی را برایتان محقق می‌سازد.

عملکرد تریدرها

تریدرها عموماً معاملاتشان را با روشی که به آن‌ها وعده و امیدواری زیادی می‌دهد آغاز می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند درآمدی مستمر برای خودشان درست کنند

شناخت روانی

آنچه واقعاً باید انجام دهند، شناخت بیشتر خودشان و نحوه واکنششان در بازار است

سودآوری در معاملات

کسب سود از معاملات، نیازمند داشتن مهارت‌های ذهنی، شناخت و درک این حقیقت است که هر معامله، نتیجه‌ای تصادفی دارد؛ ضمن اینکه معامله‌گر تا آخرین لحظه و پایان کار، نمی‌داند چه نتیجه‌ای در انتظارش است

استراتژی مناسب

داشتن استراتژی مناسب بسیار مهم است اما مهم تر از آن پایبند بودن به استراتژی برای رسیدن به سود مناسب است

حقیقت معامله گری

حقیقت بزرگ‌تر این حقیقت است که اگر آن‌ها بدون خطا متد معاملاتی‌شان را در سری‌های معاملاتی پیاده کنند، درنهایت، سود خواهند کرد.

آموزش های مرتبط

فرصت ها تکرار نمی شوند، زمانی که باران طلا می بارد سطل زیر آن بگذار نه یک قاشق!

جلسات اول هر دوره آموزشی را رایگان تماشا کنید.

گواهی سپرده سکه طلا چیست؟

گواهی سپرده سکه طلا، یا گواهی سپرده کلایی سکه طلا برگه ای مشتمل بر دارایی فیزیکی سکه طلا میباشد.
تنها تفاوتی که وجود دارد این است که مالک به جای نگهداری سکه به صورت فیزیکی در منزل یا صندوق امانت بانک، برگه ای را که به نام او منتشر شده و قابلیت نقل و انتقال در بورس را دارا ست، که بصورت کد در بورس کالاست ،نگهداری می کند و سکه خود را به خزانه سکه بانک تحویل می دهد.البته در صورت تمایل به تبادل سکه بین بانک و خودش.

گواهی سپرده سکه طلا و ریسک سرمایه گذاری

گواهی سپرده کالایی سکه طلا در سال ۱۳۹۴ با هدف کاهش ریسک‌های سرمایه‌ گذاری خرید وفروش سکه  سکه طلا و همینطور شفافیت و کشف قیمت رسمی سکه جهت کم شدن ریسک نگه داری و…به سرمایه گذاران معرفی شد.

معامله‌گران  و سرمایه گذاران با خرید و فروش گواهی  کالایی سکه از طریق سامانه‌های معاملاتی می‌توانند از مزایایی مانند کارمزد پایین‌تر در خرید و  فروش معافیت مالیاتی، امکان وثیقه‌گذاری گواهی برای دریافت تسهیلات،( تسهیلات بدون ضامن ) از بین رفتن ریسک نگهداری سکه و همچنین انتقال نقدینگی به بازار و رصد مداوم آن به بازار عرضه شد.

خرید و فروش گواهی سپرده

بورس کالا به عنوان یکی از ارکان بازار سرمایه مانند بورس اوراق بهادار، بازاری است که در آن یکسری کالای مشخص شده تحت قوانین خاصی خرید و فروش می‌شوند و سکه طلا یکی از کالاهای قابل معامله در این بورس است. که در قالب ابزار گواهی سپرده کالایی خرید و فروش می شود. پس جهت خرید و فروش گواهی  طلا به صورت مستقیم باید کد فعال بورسی داشته باشید. از این رو، برای دریافت کد بورسی ابتدا باید در سامانه سجام اعتبارسنجی شوید، سپس در یکی از کارگزاری‌ها ثبت‌ نام کرده و کد بورسی دریافت بفرمایید. پس از دریافت کد بورسی با مراجعه حضوری به کارگزار یا به صورت آنلاین به راحتی می‌توانید گواهی سپرده سکه طلا خریداری کنید.

خرید و فروش گواهی سپرده سکه طلا دقیقا مانند سهام است، یعنی باید سفارش خرید یا فروش ثبت کرده و پس از آن تعداد واحدهای معاملاتی مورد نظر خود را معامله کنید.