درخواست مشاوره تماس

جشنواره

موسسه کارآفرین آوای مشاهیر
توصیه‌های زیر برگرفته از تجربیات تعداد بسیار زیادی از معامله گران آماتور و حرفه ایست که حاصل شکست‌های آنها و موفقیت هایشان است.

۱- در بازارهای مالی و سرمایه گذاری فرصت‌ها تکرار می‌شوند، پس مانند یک شکارچی به دنبال زمان مناسب بگردید. در بازارهای مالی و بورس شاهد موج‌های گوناگون صعودی و نزولی خواهید بود. پس هرگز افسوس نخورید.

موسسه کارآفرین آوای مشاهیر

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

اینها پرسش هایی هستند که سعی شده در این مقاله در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده است . به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

 

۲- سرمایه ای که قرار است وارد بازار معاملات بورسی کنید، تمام اندوخته زندگی‌تان نباشد. عزت نفس یک معامله گر ارتباط نزدیکی با آرامش حین معامله دارد.
۳- بازار بورس مثل غول چراغ جادو عمل نمیکند، بلکه مثل هر حرفه دیگری نیازمند آموختن، تجربه و صبر است.
۴- وجود اهرم در بازارهای مالی یا اعتبارات کارگزاری ها همانند تیغ دو سر می‌مانند و می‌تواند به راحتی، زیان شما را در بورس سهام چند برابر کنند.

۵-

نگرش خود را نسبت به بازاهای مالی و بورس همانند شخصی باشد که قرار است در دوی ماراتن شرکت کند، انرژی و سرمایه خود را تقسیم بندی کنید و به موقع استفاده کنید.

۶-

معامله شما باید در محیط معامله گری انجام شود، یعنی محیطی که هیچ چیزی تمرکز شما را از طرح و انضباط معامله گری‌تان دور نمی‌کند. در غیر این صورت با تخطی از طرح خود متحمل زیان شدید یا در صورت سود دچار خودبینی کاذب و عدم اعتماد به طرح خود می‌شوید که به مراتب خطرناک‌تر است.

۷-

حد ضرر ضامن حفظ سرمایه شماست وقتی تحلیلهایتان درست از آب در نیامد. یک معامله گر علاقه‌ای به زیان کردن ندارد و با تعیین حد ضرر خود را از گرفتاری در بیماری‌هایی همچون “ازدواج با سهم” مصون می‌دارد.

۸- بزرگترین سرمایه گذار دنیا، وارن بافت، ۲ قانون اصلی دارد. اول پول خود را از دست نده، دوم قانون اول را از یاد نبر. اولیویت اصلی در معامله گری حفظ پول است، پس مدیریت سرمایه ، باید اصل حیاتی زندگی هر معامله گری باشد.
۹-

شکست مقدمه پیروزیست به شرطی که از آن درس بگیرید. اگر در بازاهای مالی در معاملات بورسی خود مرتب در حال شکست هستید نگران نباشید چون تنها یک بازنده‌ی فعال است که می‌تواند تبدیل به یک برنده ی فعال شود. لذا از شکست های خود در معاملات اشتباه درس بگیرید. دلیل آن‌را یادداشت کنید و در معامله بعدی از آن بپرهیزید.
۱۰- لزوما تعداد معاملات زیاد ضامن سودآوری شما نیستند. پس از پشت چارت نشینی پرهیز کنید که در نهایت به ضرر معاملات بورسی و سلامتی جسمی شماست. تحلیل کنید، منتظر بهترین لحظه شوید و آنگاه وارد معامله شوید.

 

۱۱- بازاهای مالی و سرمایه گذاری در بورس می‌توانند به راحتی و بدون هیچ دلیل خاصی پرشتاب به مسیر خود ادامه دهند یا از مسیر خود منحرف شوند این ذات بازار بورس سهام هست پس با بازار همراه باشید و تعصبی روی جهت آن نداشته باشید.

۱۲-

برای خود نمودار روند سود سازی بکشید، هیچ نموداری بصورت مستقیم بالا نمی‌رود پس وقتی در خرید و فروش سهام ضرر می‌کنید، مایوس نشوید و وقتی هم در معاملات بورسی سود می‌کنید به خود مغرور نشوید. چون تنها یک بازدهی ۶ ماهه است که به شما نشان می‌دهد واقعا چه کاره هستید.

۱۳- خدا معمولا کاری به بازاهای مالی و بورس سهام ندارد پس اگر در ضرر هستید به جای دعاکردن برای اینکه معامله شما وارد سود شود، شکست را پذیرفته و به افزایش دانش و تجربه خود بپردازید.
۱۴-

در تحلیلگری بورس، اندیکاتورها چیزی جز بیان دیگری از نمودار قیمت نیستند، آنها قادر به پیشگویی نیستند. پس مانیتور خود را با آن‌ها پر نکنید. قیمت را درست تحلیل کنید و طبق روند رفتار کنید. روند باید دوست معامله گر باشد.

۱۵-

اگر ازدواج کرده اید همسر و فرزندان شما بیشترین خوشبختی شما هستند پس آن‌ها را درگیر معاملات خود نکنید. عده ای تا سود می‌کنند شروع به بذل و بخشش و رستوران رفتن با اعضای خانواده می‌کنند ولی خدا نکند که ضرر کنند زندگی را برای اهل دنیا سخت می‌کنند پس معتدل و میانه رو باشید.

۱۶-

بازاهای مالی استاندارد معمولا دو روز در هفته تعطیل هستند پس از این فرصت برای مطالعه و تفریح و بالابردن دانش معامله گری خود استفاده کنید.

۱۷-

تا می‌توانید از خرید و فروش های سرخطی پرهیز کنید وکمی با مفهوم خرید و فروش های شرطی آشنا شوید. مثلا اگر این عدد را شکست، من می‌خرم یا می‌فروشم. درک این مفهوم نیمی از هنر معامله گری است.

۱۸-

وقتی معامله شما در ضرر فرو می‌رود از اضافه کردن و میانگین‌گیری پرهیز کنید. ولی اگر معامله بورسی شما در سود رفت مجازید که حجم اضافه کنید.
۱۹- انضباط در معامله گری اصلی ترین برگ برنده معامله گر است. پس به طرح خود پایبند باشید و با روند مبارزه نکنید.