درخواست مشاوره تماس

جشنواره

موسسه کارآفرین آوای مشاهیر
(Bill Williams)

متولد ۱۹۳۲ میلادی یک معامله‌گر آمریکایی و نویسنده کتاب‌های مربوط به تحلیل بازار سهام و معاملات بورس است. مطالعات و تحقیقات این معامله‌گر معروف در مورد اطلاعات بازار سهام باعث شکل‌گیری اندیکاتورها و شاخص‌های جدیدی در تحلیل رفتار بازارهای مالی جهان شد.

موسسه کارآفرین آوای مشاهیر

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

اینها پرسش هایی هستند که سعی شده در این مقاله در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده است . به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

اندیکاتور:

بیل‌ ویلیامز برای اینکه بتواند درک صحیحی از روانشناسی بازار داشته باشد، روش معامله‌ای مختص به خود را توسعه داد. روشی که مبنایش استفاده از راهی منطقی برای تحلیل بازار و برهان غیرمنطقی آشفتگی است. شناخته شده‌ترین اندیکاتور این خانواده اندیکاتور Aligator است که تحلیلگران تکنیکال بازار سهام از آن استفاده می‌کنند.

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال:

همان‌طور که اشاره شد بیل ویلیامز یکی از چهره‌های تأثیرگذار تحلیل تکنیکال و فاندامنتال معاملات بورس در جهان است. شهرت او در دهه ۱۹۹۰به‌سرعت از طریق انتشار کتاب‌هایش در حوزه معاملات، تجارت و تعدادی از شاخص‌های محبوبی که ابداع کرد، فراگیر شد.

بیل ویلیامز یکی از چهره‌های تاثیرگذار تحلیل تکنیکال و فاندامنتال معاملات بورس در جهان است

بد نیست بدانید او بیش از نیم قرن به‌عنوان یک معامله‌گر و تحلیلگر برجسته در معتبرترین بورس های جهان فعالیت کرده و بیش از ۲۵سال از عمرش را هم صرف آموزش‌ معامله‌گران بورس و ابداع روش‌های نوین تحلیل رفتار بازار کرده است.

معاملات دنیای بورس:

نکته قابل‌توجه برای بسیاری از کسانی که بیوگرافی ویلیامز را می‌خوانند، تحصیلات نه چندان مرتبط وی با زمینه کاریش است. همان‌طور که گفتیم تحصیلات این تحلیلگر کمی غیرمعمول یا شاید بتوان گفت غیر مرتبط با زمینه کاری اوست. وی فارغ‌التحصیل رشته فیزیک در مقطع کارشناسی و تحصیل‌کرده مقطع دکتری روانشناسی است. البته برخی معتقدند تحصیلات این تحلیل‌گر ارشد در زمینه روانشناسی تأثیر بسزایی در روش‌های ابداعی وی در تحلیل رفتاردر معاملات دنیای بورس داشته است.

بازار سهام:

یکی از گزاره‌های معروف بیل ویلیامز درباره شناخت بازار های مالی  است. وی با تاکید بر روانشناسی معاملات، اشاره کرده که بازارهای مالی هرگز به‌طور کامل قابل شناخت نیستند، اما پیشنهاد می‌کند بهترین راه برای پول درآوردن از چنین بازاری، تمرکز بر روی رفتار سایر معامله‌گران و یافتن روندهای منطقی برای تحلیل شرایط حاکم بر بازار سهام  است.