درخواست مشاوره تماس

جشنواره

بورس در شیراز

سرمایه گذاری در ارز

شاید یکی از اصلی­ ترین روش های سرمایه گذاری، بازار ارز باشد که به دلیل نوسانات قیمتی زیاد این بازار، بازاربورس مطلوبی به نظر برسد. اما باید توجه کرد که کار کردن در این بازار دارای “ریسک زیاد” هست و از شفافیت معاملات برخوردار نیست.  در اصل یک نوع فعالیت در یک بازار سیاه هست. دلال‌هایی که دلار را با فرکانس بالا معامله می‌کنند. می‌توانند سود کنند. آن‌ها امروز دلار را می‌خرند و چند دقیقه بعد به قیمتی بالاتر می‌فروشند.

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

اینها پرسش هایی هستند . که سعی شده در این مقاله در موسسه کارآفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز بطور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشد.

بورس در شیراز

دلار یا یورو:

سود آن‌ها از ما‌به‌تفاوت خرید‌ و فروش به‌دست می‌آید. نه از انبارکردن و نگه‌داشتن ارز. حجم و فرکانس بالای معامله باعث می‌شود. سود اندک برای آن‌ها ارزنده باشد. هرچند خرید و فروش ارز یکی از پر سودترین راه های سرمایه گذاری در ایران محسوب می‌شود. اما به دلایل زیادی این کار نمی­تواند به عنوان یک سرمایه‌گذاری پایدار شناخته شود. افرادی که در سال‌های اخیر سرمایه ریالی خود را به دلار یا یورو تبدیل کردند، سود فوق العاده‌ای کسب نمودند .

انتخاب مناسب:

البته بسیاری نیز در تلاطم‌های ارز دچار ضرر و زیان فراوانی شدند. آنچه مشخص است این است که این نوع سرمایه گذاری ریسک نسبتاً زیادی دارد. ممکن است بر اثر اتفاقات و تحولات داخلی و دنیا، قیمت ارز بالا یا پایین رود. در نتیجه انتخاب زمان مناسب برای خرید ارز بسیار مهم است. اصولاً استفاده از ابزارهای تحلیلی نیز نمی‌تواند به صورت دقیق به سرمایه‌گذاران در این بخش کمک کند. پیش‌بینی نرخ ارز همواره با ابهام روبرو است.

تقاضا رسمی و غیر رسمی ارز :

به طور کلی این روش سرمایه گذاری باید با دقت و وسواس انتخاب شود. همچنین مشکلات و محدودیت‌های قانونی موجود در این زمینه ممکن است. مشکلاتی را برای سرمایه گذاران ایجاد کند. اما به صورت کلی یک نکته مهم را باید در نظر داشت که تعیین ارزش ذاتی نرخ ارز ارتباط مستقیمی با طرف‌های عرضه و تقاضای آن دارد. طرف عرضه که بخش عمده آن در ایران را صادرات بخصوص صادرات نفت تشکیل می‌دهد.  طرف تقاضا که شامل تقاضا رسمی و غیررسمی ارز است.

سرمایه گذاری بر روی طلا

طلا از جمله دارایی­‌های امن در سرتاسر جهان محسوب می­‌شود.  مامن امن سرمایه ­گذاران در هنگام بحران­‌های اقتصادی بوده­ است. این بازار پر ریسک از دو فاکتور داخلی و خارجی تأثیرپذیر است. فاکتور داخلی تأثیرگذار نرخ برابری دلار به ریال بوده و فاکتور خارجی قیمت اونس جهانی است. از دیگر مزیت‌های سرمایه‌گذاری در طلا، نبود محدودیت زمانی هست .در هر زمان می‌توان اقدام به خرید و یا فروش کرد.

سرمایه گذاری در بازار طلا

انتخاب روش سرمایه گذاری در بازار طلا بسیار حساس است. انتخاب از بین طلای ساخته شده یا ساخته نشده . یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های افراد است. البته سرمایه­ گذاری‌های کلان عموماً بر روی طلای ساخته نشده صورت می‌گیرد. جذابیت بازار طلا به عنوان یک بازار سودده در کل دنیا و حتی کشورهای پیشرفته نیز مطرح است. یکی دیگر از روش‌های سرمایه‎گذاری در ایران ورود به صندوق‌های سرمایه گذاری است.

صندوق‌های سرمایه گذاری:

صندوق‌هایی که با قوانین مشخص و منعطف خود امکان سرمایه‌گذاری را ساده­تر می‌کنند. یکی از جذاب­ترین انواع صندوق سرمایه ­گذاری، نوع طلایی آن (همانند صندوق پشتوانه طلای لوتوس، صندوق سرمایه گذاری زرافشان امید ایرانیان، و صندوق سرمایه­ گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر سکه طلای مفید) است. در واقع بدون درگیر شدن برای خرید طلا، از طلای ساخته شده گرفته تا انواع سکه، به صورت دقیق بر روی آن‌ها سرمایه­ گذاری می‌کنید. با این کار  ارزش سرمایه شما بر اساس قیمت طلا محاسبه می‌شود. این روش، یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در ایران است.

سرمایه گذاری روی سکه

چیزی که همیشه باعث شده تا به سکه به‌عنوان یکی از بازارهای سرمایه‌گذاری نگاه شود. این است که خاصیت «نقد شوندگی» بالایی دارد.  خرید سکه در مقایسه با موارد دیگر به سرمایه کمتری نیاز دارد. برای همین عده بسیاری برای حفظ ارزش پول خود، سکه طلا خریداری می­‌کنند. اما کسب سود مستمر از آن مستلزم برخورداری از دانش و مهارت است. که هرکسی از پس آن برنمی‌آید. خرید گواهی سپرده کالایی سکه طلا نیز از ابزارهایی است که  بسیار عاقلانه‌تر از خرید سکه فیزیکی و نگهداری آن است. همچنین، در بازار آتی سکه که از اجزای بازار سرمایه کشور است. می‌توان قراردادهای آتی سکه طلا نیز خریداری کرد. خرید قراردادهای آتی سکه طلا در بازار آتی، متفاوت از خرید سکه فیزیکی است،.به طور مثال می‌توان از اهرم موجود در آن بازار استفاده کرد و با مبالغ کم، تعداد بیشتری قرارداد سکه خریداری نمود.