درخواست مشاوره تماس

جشنواره

بورس در شیراز

مقدمه:

یکی از چالش­‌های اصلی زندگی رسیدن به موفقیت در کمترین زمان ممکن است و این امر کاملا خلاف تجربه کردن است. همه قطعا می‌دانیم که هیچ وقت آنقدر زیاد عمر نمی­‌کنیم که بخواهیم تمامی مسائل و جنبه­‌های مختلف زندگی تجربه کنیم بنابراین بهتر است با مطالعه بیوگرافی افراد موفق از زندگی آن­‌ها الگو برداری کنیم. گروه تحقیقاتی موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در این مقاله به بررسی زندگی نامه آقای جیم ران می­‌پردازد.

بورس در شیراز

آغاز موفقیت جیم ران

جیم ران، پسر یک مزرعه‌دار مذهبی بود. پس از اتمام دبیرستان، جیم ران وارد دانشگاه شد. ولی تنها پس از یک سال دانشگاه را رها کرد تا به دنبال کاری با حقوق ثابت باشد. تا بتواند به خانواده‌اش کمک کند. او سال‌های زیادی زحمت کشید ولی درنهایت در سن ۲۵ سالگی به این نتیجه رسید که او بجای ساختن یک زندگی خوب، تنها دارد در قرض و تنگنا و بی‌پولی زندگی می‌کند.

هدف جیم ران:

این‌گونه نبود که جیم ران چیز زیادی برای زندگی خود نخواهد، ولی او نمی‌توانست ببیند چه چیزی برای او ممکن است. و چه‌کارهای خارق‌العاده‌ای می‌تواند انجام دهد. درزمانی که او یک همسر و پدر خانواده بود و همچنین دنبال راهی برای بهتر کردن زندگی بود. یکی از دوستان وی جیم را به یک سمینار آموزشی که توسط “ارل شف” که یک مدیر فروش و سخنران انگیزشی بود برگزار می‌شد،.دعوت کرد. پیام شف چنان در جیم ران اثر کرد که او بلافاصله دریافت که او هم راه و روش زندگی شف را می‌خواهد. پس جیم ران به سازمان فروش مستقیم شف پیوست و شف آموزش وی را بر عهده گرفت.

دستاوردهای جیم ران

. برای مثال کتاب جادوی کار پاره‌وقت نوشته‌ی جیم ران که از استقبال خوبی در ایران برخوردار شده است، ترجمه‌ی یکی از سخنرانی‌­های ایشان است. این کتاب به مفاهیم کار پاره‌وقت می‌­پردازد. وی جوایز مختلفی مانند CPAE که از سوی موسسۀ سخنرانان ملی به او اهدا شد. و بسیاری جوایز دیگر دریافت کرد.

جوایزجیم ران:

یکی از این جوایز توسط رئیس آن دورۀ NSA، مارک سنبورن به او اهدا شد که با عنوان بهترین جایزۀ تأثیرگذار از آن یاد می‌شد. هنگامی‌که این جایزه را به جیم ران اهدا می‌کرد، از ۲۵۰۰ مخاطبی که آنجا بودند این سؤال را پرسید «کدام‌یک از شما فکر می‌کنید که زندگی‌تان تحت تأثیر اندیشه‌های جیم ران قرارگرفته است؟» بیش از ۱۸۰۰ نفر ایستادند.

جیم ران:

جیم ران از آن دسته انسان­‌های خودساخته است که به داشتن انضباط در زندگی بسیار اهمیت قائل است. پاراگراف زیر را جیم ران در مصاحبه‌ی خودش با رابرت مک گاروی در سال ۱۹۹۶ گفته است.

رابرت مک گاروی: آیا شما معتقدید که شکستی که دچارش می‌­شویم یک مصیبت بزرگ نیست و از غفلت­‌های کوچک ما ناشی می­‌شود؟

سخنی از جیم ران:

جیم ران: دقیقا، شکست یعنی همین. غفلت شروع یک عفونت است. اگر به آن توجه نکنیم، باعث بیماری می‌­شود. فرمول شکست این است: شکست یعنی تکرار اشتباه در انتخاب‌­ها و تصمیم گیری­‌های کوچک که هرروز صورت می­‌گیرند اما از طرفی دیگر، موفقیت نتیجه‌­ی انجام متناوب اعتماد زیر بنایی و ضروری است.