درخواست مشاوره تماس

جشنواره

بورس در جمله

ارز دیجیتال ترون

ترون، در سپتامبر سال ۲۰۱۷ توسط یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در سنگاپور به نام Tron Foundation تاسیس شد. موسس و مدیرعامل این شرکت جاستین سان (Justin Sun)، یک کارآفرین چینی است که همچنین بنیان‌گذار و مدیر عامل PEIWO، یک اپلیکیشن محبوب چینی نیز می‌باشد. تا اوایل سال ۲۰۱۶، سان نماینده ارشد و مشاور آزمایشگاه  (شرکت مادر بلاک چینریپل) بود.

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

اینها پرسش هایی هستند. که سعی شده در این مقاله در موسسه کارآفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیرازبع طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

بورس در جمله

ارز دیجیتال ترونیکس (TRX)

ارز دیجیتال رسمی ترون، ترونیکس نام دارد. کد رسمی که در پلتفرم‌های معاملاتی با نشانه‌ی اختصاری TRX نمایش داده می‌شود، به کوین ترون اشاره دارد. درست مانند اتریوم  یا EOS، تمام تراکنش‌های ترونیکس در یک دفترچه عمومی ثبت می‌شوند و از طریق Tron Explorer قابل پیگیری هستند. اگر کسی صحبت از داشتن مقداری ترون در یک کیف پول نرم ‌افزاری یا سخت ‌افزاری می‌کند، منظور آن ارز دیجیتال ترونیکس است،

کیف پول ترون (ترونیکس)

کوین TRX یک کریپتو کارنسی است که توکن آن مبتنی بر استاندارد اتریوم ERC20 است. بنابراین، ترون به اندازه کافی منحصر به فرد است و می‌تواند در اکثر کیف پول‌های کریپتو که از توکن‌های ERC20 پشتیبانی می‌کنند، ذخیره شود. درواقع می‌توان گفت، هیچ کیف پول رسمی برای ترون وجود ندارد اما باید قبل از اقدام به ذخیره‌سازی آن به طور کامل اطلاعات مرتبط با کیف پول‌ها را بررسی و مطمئن‌ترین گزینه را انتخاب کنید. در وبسایت رسمی ترون، لیستی از کیف پول‌هایی که کاربران می‌توانند آن‌ها را دانلود کنند، ارائه شده است.

آیا ارز دیجیتال ترون امن است؟

اگر شما کاربر پلتفرم ترون باشید، به خوبی می‌دانید که این شبکه از شهرت خوبی برخوردار است. یکی از مهندسان امنیت این سیستم، جورج گو (Jorge Guo) است که سابقه‌ی کار در Google ،Qualcomm و Huawei را دارد و او تمام تحقیقات و توسعه امنیت ترون را بر عهده دارد. اما به یاد داشته باشید که همانند نگهداری ایمن رمزهای عبورتان، باید نسبت به ذخیره‌ی کوین‌های خود نیز حساس باشید.

مزایای کلیدی ترون

  • تراکنش‌های ارزان

هزینه تراکنش ترون تقریباً صفر است. در بسیاری از شبکه‌ها برای انجام تراکنش باید هزینه پرداخت شود، اما ترون هزینه‌ی بسیار کمی دارد که حدود ۰٫۰۰۰۰۰۵ سنت به ازای هر تراکنش است.

  • امکان حجم بالای تراکنش

سیستم ترون این امکان را فراهم می‌کند تا تراکنش‌ها بدون محدودیت انجام شوند. همچنین، این سیستم قادر است حدود ۱۰۰۰ تراکنش را در ثانیه مدیریت کند (در مقایسه با رقیب خود اتریوم که حدود ۱۵ تراکنش در ثانیه را انجام می‌دهد).

  • پشتیبانی و محبوبیت

صحبت‌های زیادی در خصوص ترون شنیده می‌شود که عمدتا به دلیل بنیان‌گذار آن جاستین سان است که یکی از افراد تحت حمایت جک ما (JackMa)، بنیان‌گذار علی بابا است. همچنین این پلتفرم در مدت زمان بسیار کوتاهی پس از راه‌اندازی‌اش، در بسیاری از صرافی‌ها مورد معامله قرار گرفت و کاربران زیادی را به خود اختصاص داد. پشتیبانی از ترون بسیار عظیم بوده و در حال حاضر تعداد کاربرانش حدود یک میلیون نفر گزارش شده ‌است (به نقل از Smartereum).

معایب ترون

  • عرضه‌ عظیم

این امر به منظور پایین نگه داشتن قیمت‌ کوین و حمایت از پذیرش گسترده این پروژه انجام شده‌ است، اما دارای اثرات وارونه‌ای نیز هست و بسیاری از کاربران با این ویژگی “قیمت پایین و عرضه‌ بالا” راحت نیستند.

  • هیچ محصولی پشتوانه‌ی ارزش آن نیست.

ترون چگونه کار می‌کند؟

مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال، تراکنش‌های کوین TRX نیز در یک دفتر کل عمومی اتفاق می‌افتد. در این دفتر کل عمومی، تاریخچه‌ی هر تراکنش را می‌توان پیگیری کرد. مدل تراکنشی که TRX از آن بهره می‌گیرد، مشابه مدلی است که بیت کوین از آن استفاده می‌کند. اما تنها تفاوت این است که ترون با ایجاد امنیتی مازاد، مدل بیت کوین را بهبود بخشیده است. مدلی که ترون از آن استفاده می‌کند، UTXO نامیده می‌شود.