درخواست مشاوره تماس

جشنواره

بورس در شیراز

نرخ سود و شرایط بازپرداخت اوراق مسکن چگونه است؟

نرخ سود این وام ۱۷٫۵ درصد است . مدت‌زمان بازپرداخت اقساطش هم ۱۲ سال است. بازپرداخت اقساط هم به روش ساده و هم به روش پلکانی ممکن است. در روش ساده شما یک مبلغ مشخص را هرماه در کل دوره بازپرداخت می‌پردازید. اما درروش پلکانی مبلغ اقساط به‌تدریج بیشتر می‌شوند. البته اگر خانه موردنظرتان در بافت فرسوده باشد. سود وام به ۱۶ درصد کاهش پیدا می‌کند. بانک برای قسط‌بندی بازپرداخت وام مسکن سه‌راه پیش روی مشتری‌اش می‌گذارد.

بورس در شیراز

هدف موسسه کار آفرین آوای مشاهیر:

اینها پرسش هایی هستند. که سعی شده در این مقاله در موسسه کارآفرین آوای مشاهیردر راستای آموزش بورس در شیراز به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

میزان و مدت بازپرداخت اقساط وام اوراق مسکن

  • برای وام ۱۰۰ میلیون تومانی در تهران ماهیانه حدود یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به مدت ۱۴۴ ماه.
  • برای وام ۸۰ میلیون تومانی در مراکز استان‌ها و شهرهای با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ماهیانه حدود یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار تومان به مدت ۱۴۴ ماه.
  • برای وام ۶۰ میلیون تومانی در سایر شهرها هم ماهیانه حدود یک‌میلیون تومان به مدت ۱۴۴ ماه.

سود واقعی اوراق مسکن چقدر است؟

سود این وام ۱۷٫۵ درصد است. ولی باید توجه داشت که شما بابت خرید اوراق باید پول بپردازید . اگر این عدد را از مبلغ وام کم کنیم. به این معنی است که شما عملاً بابت مبلغ وام کمتری باید اقساط تعیین‌شده را بپردازید. فرض کنیم. شما می‌خواهید ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرید. ارزش هر برگ اوراق ۵۰۰ هزار تومان وام است. بنابراین برای ۱۰۰ میلیون تومان وام باید ۲۰۰ برگ اوراق بخرید. فرض کنیم که قیمت هر برگ اوراق ۴۱ هزار تومان باشد. در این صورت برای تهیه ۲۰۰ برگ اوراق باید ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بپردازید. اگر این رقم را از مبلغ وام کم کنیم شما عملاً ۹۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت کرده‌اید.

شرایط دریافت وام اوراق مسکن چیست؟

  1. سن بنا نباید بیشتر از ۲۰ سال باشد (از تاریخ صدور اولین پروانه ساختمانی).
  2. مبلغ وام نباید بیشتر از ۸۰ درصد قیمت ملک باشد.
  3. عدم وجود سابقه چک برگشتی و بدهی سررسید شده در سیستم بانکی.

چه مدارکی برای تهیه اوراق مسکن نیاز است؟

  1. اصل و تصویر تمام صفحات سند مالکیت.
  2. اصل و تصویر پروانه ساختمانی.
  3. اصل و تصویر پایان کار ساختمانی
  4. اصل و تصویر بنچاق (در صورت لزوم) با تشخیص شعبه.
  5. اصل و تصویر مبایعه‌نامه (قولنامه).
  6. اصل و تصویر کارت ملی و شناسنامه خریدار و فروشنده (تمام صفحات).
  7. قبض برق ساختمان (در صورت تشخیص شعبه).
  8. اصل و تصویر وکالت‌نامه (در تسهیلات دریافتی از محل حساب صندوق پس‌انداز مسکن وکیل صرفاً می‌بایست از بستگاندرجه یک باشد).
  9. اصل و تصویر کارت ملی و شناسنامه وکیل (تمام صفحات).
  10. اصل و تصویر اجاره‌نامه ملک (در خصوص املاک اوقافی).
  11. فرم درخواست تکمیل و امضاشده.

شرایط استفاده از اوراق مسکن تسه (اوراق تسهیلات بانک مسکن)

زمانی که شما اوراق تسه را تهیه کردید.  سر رسید آن فرا رسید با ارائه به بانک، تسهیلات در دفتر اسناد رسمی ثبت خواهد شد.  در زمان عقد قرارداد طی یک برگه چک بانکی به فروشنده واحد مسکونی پرداخت می‌گردد. از زمانی که اوراق تسهیلات مسکن را تهیه می‌کنید. تا زمان انقضای آن شما می‌توانید اقدام به دریافت وام مسکن کنید. ذکر این نکته مهم است که با توجه به فرآیند زمان بر بودن دریافت وام مسکن، توجه داشته باشید. که اوراقی که می‌خرید خیلی نزدیک به تاریخ سر رسید آن نباشد.

دو نکته مثبت وام گرفتن با استفاده از اوراق مسکن ۹۸

  1. مهم‌ترین نکته مثبت برای دریافت وام از طریق اوراق تسهیلات، صرفه‌جویی در زمان است. به عبارتی بلافاصله پس از خرید اوراق می‌توانید مسکن موردنظر را خریداری کنید.
  2. دومین نکته مثبت آن است که نیازی نیست حتماً خانه اولی باشید؛ زیرا چنین محدودیتی برای پرداخت وام از طریق اوراق تسهیلات مسکن وجود ندارد.

 نکته منفی وام گرفتن با استفاده از اوراق مسکن ۹۸

  1. مهم‌ترین نکته منفی در وام اوراق تسهیلات پایین بودن سقف وام است. طوری که اگر بخواهید سپرده‌گذاری در بانک را دور بزنید.  با اوراق تسهیلات مسکن وام بگیرید .سقف وام حدود ۴۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. مثلاً زوج‌های ساکن تهران با سپرده‌گذاری می‌توانند تا سقف ۱۶۰ میلیون تومان وام بگیرند، اما با استفاده از اوراق تسهیلات سقف وام به ۱۰۰ میلیون تومان کاهش پیدا می‌کند.