درخواست مشاوره تماس

جشنواره

بورس درشیراز

فعالیت شرکت های تامین سرمایه:

یشتر فعالیت شرکت های تامین سرمایه مربوط به تامین مالی شرکت هاست ونمی توان آن‌ها را یک بانک یا شرکت سرمایه گذاری در نظر گرفت. در این شرکت ها از روش فروش سهام و اوراق بهادار و مواردی از این قبیل، منابع موردنیاز برای نقدینگی و سرمایه در گردش طرح‌ها را مهیا می‌کنند.

حضور این شرکت ها در اقتصاد یک کشور بسیار حیاتی است به این دلیل که شرکت هایی که نیاز به تامین مالی دارند و دنبال روشی به‌غیراز اخذ وام هستند به این موسسات مراجعه می‌کنند.

در این مقاله که توسط موسسه کارآفرین آوای مشاهیر تهیه‌شده به بررسی شرکت های تامین سرمایه و نحوه‌ی ارائه خدمات توسط این شرکت ها می‌پردازیم.

بورس درشیراز

تامین مالی:

شیوه‌های مختلفی برای تامین مالی وجود دارد که موسسات تامین سرمایه از طریق آن منابع مورد نیاز برای نقدینگی و سرمایه در گردش طرح‌ها را تجهیز می‌کنند. که از آن جمله می‌توان به تامین مالی از روش فروش سهام و اوراق بهادار اشاره کرد. موسسات تامین سرمایه در مقابل بانک‌های تجاری قرار می‌گیرند. بانک‌های تجاری از طریق سپرده‌گذاران و مشتریان و حساب‌های پس‌انداز اقدام به اعطای تسهیلات می‌کنند. در حالی که موسسات تامین سرمایه فاقد نقدینگی برای اعطای وام‌های نقدی هستند.

 

تعریف شرکت های تامین سرمایه

شرکت هایی هستند که بین عموم سرمایه گذاران و ناشر اوراق بهادار خدمات متنوعی را به‌عنوان یک واسطه مالی ایفا می‌کنند و می‌توانند با اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار خدماتی از قبیل فعالیت‌های کارگزاری، بازارگردانی، سبدگردانی، معامله گری، مشاوره، پذیره‌نویسی، تعهد پذیره‌نویسی، تامین مالی و اعتباری برای قسمت‌های مختلف صنایع و فعالیت‌هایی از این قبیل را انجام دهند.

شرکت های تامین سرمایه در ایران

تامین سرمایه

تامین سرمایه امید 

شرکت تامین سرمایه امید (سهامی عام) جزء اولین شرکت هایی بود که در سازمان بورس و اوراق بهادار در تاریخ ۲۹/۰۹/۱۳۹۶ عرضه گردید. این شرکت در تاریخ ۲۳/۰۸/۱۳۹۰ در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت گردید.

تامین سرمایه امین

شرکت تامین سرمایه امین (سهامی خاص) در حوزه‌های سرمایه گذاری زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادار در تاریخ ۲۸/۰۱/۱۳۸۷ شروع به فعالیت کرد و این شرکت جز ۱۰۰ شرکت برتر در ایران به شمار می‌رود و در سال ۱۳۹۷ در گروه واسطه های مالی رتبه نخست را از آن خود کرد.

تامین سرمایه بانک مسکن

شرکت تامین سرمایه بانک مسکن (سهامی خاص) تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار به‌صورت شرکت سهامی خاص در تاریخ ۱۶/۱۲/۱۳۹۳ تاسیس گردید و طی مصوبه‌ای در مجمع عمومی فوق‌العاده در تاریخ ۲۹/۰۷/۱۳۹۴ نام شرکت به تامین سرمایه بانک مسکن تغییر یافت.

تامین سرمایه بانک ملت

شرکت تامین سرمایه بانک ملت (سهامی خاص) مجوز تاسیس خود را از شورای عالی بورس و اوراق بهادار در تاریخ ۰۸/۰۶/۱۳۸۹ به‌عنوان یک‌نهاد مالی در صنعت بانکداری سرمایه گذاری دریافت کرده است و فعالیت خود را با اخذ مجوز از سازمان بورس در تاریخ ۱۸/۱۱/۱۳۸۹ آغاز نمود.

شرکت تامین سرمایه تمدن (سهامی خاص) در اداره ثبت شرکت‌ها در تاریخ ۱۳۹۰/۱۲/۲۱ به ثبت رسیده است و با اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار در تاریخ ۲۷/۱۲/۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده است.

تامین سرمایه سپهر

شرکت تامین سرمایه سپهر (سهامی خاص) در تاریخ ۱۳۹۶/۰۹/۰۶ با اخذ مجوز تاسیس از شورای عالی بورس و اوراق بهادار در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید و با اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت خود را در تاریخ ۱۳۹۰/۱۱/۰۵ آغاز نمود.

تامین سرمایه کاردان

شرکت تامین سرمایه کاردان (سهامی خاص) مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۲ دریافت کرده است.

تامین سرمایه لوتوس پارسیان

شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان (سهامی عام) در اداره ثبت شرکت ها در آبان ماه سال ۱۳۹۰ به ثبت رسید و مجوز خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار در ۲۷/۱۲/۱۳۹۰ دریافت کرد.

تامین سرمایه نوین

شرکت تامین سرمایه نوین (سهامی عام) فعالیت خود را در سال ۱۳۸۷ و تحت مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار شروع کرد و به‌عنوان واسط مالی در تاریخ ۱۳۹۷/۰۸/۲۲ در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد.

حوزه‌های مرتبط با فعالیت شرکت های تامین سرمایه

پذیره‌نویسی، تعهد پذیره‌نویسی و تعهد خرید اوراق بهادار از موضوعات اصلی فعالیت در شرکت های تامین سرمایه هستند.