درخواست مشاوره تماس

جشنواره

تکنیک معملاتی بعد از عبور قیمت از سطح ماژور ( شکست روند )

یکی از تکنیک های بسیار قابل توجه. که بسیاری از آن به عنوان تکنیک ورود به معاملات استفاده می کنند. تکنیک شکست خط روند می باشد .که آن به عنوان تغییر روند بازار تعبیر می شود،. در ابتدا در یک حرکت روند دار خط روند را ترسیم می کنیم،.

شکسته شدن خط روند

با شکسته شدن خط روند وارد معامله  شویم. این تکنیک یک استراتژی هجومی در بازار است .و شما مطمعین هستی که در روند اصلی بازار در حال اخذ پوزیشن معاملاتی می باشید. در معاملات براساس شکست روند دو فاز برای شکسته شدن .خط روند وجود دارد یکی فاز شکست و دیگری فاز یقین، .در مرحله اول ما نسبت به شکسته شدن خط روند مشکوک می شویم. و در فاز بعدی به یقین می رسیم مه خط روند شکسته شده است.

روند بازار

با توجه به تعریف یک روند، .بازار در هر روندی برای آن روند ادامه دار باشد. باید سقف های بلاتر و کف های بلاتر ( روند صعودی ) بزند. و همچنین کف های پایین تر و سقف های پایین تر ( روند نزولی ) بزند، .بنابراین اختلال در هر جزء از آن می تواند. منجر به تغییر شود،. چنانچه در یک روند صعودی بازار قادر نباشید. سقف بالاتری بزند .

فاز شکست

وارد فاز شکست می شویم. که احتمالا روند صعودی دچار اختلال شده . و اگر در یک روند نزولی بازار نتواند کف پایینتری بزند .می گوییم و.ارد فاز شک شده است. که احتمالا بازار روند نزولی اش به اتمام رسیده است. به خصوص اگر تعداد کندل های فاز شک بیش از حرکت قبلی باشد این شک قوی تر می شود.

مرحله یقین

مرحله یقین زمانی است. که در روند صعودی بازار کف پایین تر ثبت کند.و در روند نزولی سقف بالاتر. حال زمانی که خط روندی ترسیم می کنیم به جز موارد خاص که در مبحث واگرایی ها مبسوط توضیح داده خواهد شد باید وارد فاز شک شویم.

 

برای اطلاعات بیشتر در این موارد توضیح داده شده در روند قیمت های بازار های سرمایه و بازار بورس. موسسه آوای مشاهیر با تمام تلاش و همت مدیران ارشد خود سعی در آگاه سازی دانش معامله گری در افراد علاقمند دارد. پس تا پایان این مقاله موسسه آوای مشاهیر افتخار میزبانی شما را خواهد داشت.

محاسبه خط روند

برای درک درست از موارد مطرح شد. شما باید نه تنها مواظب روندهای شکسته شده باشید. بلکه باید محاسبات خط روند داخلی هم انجام دهید. تا بتوانید در مورد شکست با قطعیت نظر دهید برای این کار در ابتدا باید مفهوم کاملی از خط روند داشته باشیم.

خط روند داخلی

خط روند داخلی که در بعضی از کتاب ها .با نام های دیگر نیز شهرت دارد،. خطوطی است .که به صورت کاملاٌ تصادفی بین ماژورهای کف و سقف ترسیم می شود .و حداقل باید سه تماس داشته باشد، .این خطوط هیچ وقت محدودیتی برای ترسیم ندارند. و هر چقدر تعدادتماس شان بیشتر باشد اعتبارش فزونی می یابد.به عنوان مثال این خط می تواند هر میزان سقف یا کفی را شامل شود.

تشخیص روند

یکی از کارکردهای خاص این خطوط می تواند این باشد که به راحتی قادر است سقف ها را در روند صعودی و کف ها را در روند نزولی شناسایی کند.البته باید کاملاٌ مطلع باشید. که خط روند داخلی ارزش معامله گری برای ترید .به عنوان یک گواه مستقل ندارد. اما در انتخاب نقاط ورود و نقاط خروج، .چنانچه با حد سودهای احتمالی ما هم پوشانی داشته باشد. می تواند بسیار کارا باشد.

خط روند درونی، خط روند بیرونی

براساس شیب حرکت بازار، .روند حرکتی ما می تواند زوایای متفاوتی داشته باشد. و از زاویه تند به زاویه کند .تبدیل شود، .همان طور که در بخش های قبلی عنوان شد .بازار از آنجایی که علاقه به حرکت بر روی محور 45 درجه دارد، .چنانچه زوایای بیش از از این داشته باشد .در برهه هایی این زوایا کاسته شده به سمت محور مرکزی حرکت می کند.

زاویه خط روند

چنانچه سبک حرکتی بازار با زاویه تند،. دارای خط روندی باشد، که بشکند می گوییم .خط روند درونی شکسته شده .و قیمت به سمت خط روند بیرونی حرکت می کند. تمایل بازار به حرکت منطقی و با شیب ملایم همواره برای بسیاری به اشتباه این تصویر را ایجاد می کند. که روند ها به کلی تغییر نموده اند. و باید دنبال معاملات عکس در بازار باشیم، در حالی که شیب حرکتی زیاد در بازار معمولاٌ چندان پایدار نمی ماند.

در مقاله بعدی همراه ما باشید .

در ویدیوهای سایت موسسه آوای مشاهیر تمام اطلاعات را با ذکر مثال.در بخش تلویزون بورس در صفحه اصلی سایت آوای مشاهیر قرار داده ایم .پس شما را دعوت می کنم. به دیدن مجموعه رایگان آموزشی در سایت موسسه آوای مشاهیر و فراموش نکنیک. که تمام همت مدیران آوای مشاهیر به انتشار دانش بورسی و بازارهای مالی در بین علاقمندان به بازارهای مالی و بورس بوده است  .

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

پرسش هایی که سعی شده در این قسمت در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده. به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

پس با دیدن مطالب در بخش تلویزون بورس موسسه آوای مشاهیر دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .تا گوشه ای از زحمات افرادی که برای نگاشته شدن .و نمایش این مجموعه مقالات و فیلم ها سهمی هر چند جزیی داشته اند .بدانند .که مخاطب در حال استفاده از این مطالب ارزشمند. و تجربیات گران بها بوده تا به تولید محتوای آموزشی بیشتری همت بگمارند.

از کجا شروع کنم؟

دوره جامع نوابغ بورس

دوره معامله گری طلا