درخواست مشاوره تماس

جشنواره

موسسه کارآفرین آوای مشاهیر
در هر معامله موفق سه عنصر اصلی نقش دارند که عبارتند از پیش بینی قیمت، زمان بندی و مدیریت مالی. حال به بررسی هرکدام از این موارد می پردازیم:

موسسه کارآفرین آوای مشاهیر

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

اینها پرسش هایی هستند که سعی شده در این مقاله در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده است . به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

پیش بینی:

۱-پیش بینی، بیان کننده انتظار ما در مورد جهت حرکت قیمت است. این اولین گام اساسی در تصمیم گیری های معاملاتی است. فرآیند پیش بینی یعنی تشخیص اینکه بازار کاهشی خواهد بود یا افزایشی. پاسخ به این سوال که آیا باید خرید یا فروخت نیز در گرو این پیش بینی است. اگر پیش بینی اشتباه باشد هیچ کار دیگری نیز در ادامه موثر نخواهد بود.

تاکتیک های معامله:

۲- تاکتیک های معامله یا زمان بندی مشخص کننده زمان ورود و خروج از بازار است.در بسیاری از مواقع ممکن است جهت حرکت قیمت را درست پیش بینی کرده باشیم ولی به علت زمان بندی نادرست دچار ضرر و زیان بشویم. زمان بندی به طور ذاتی یک نوع روش تکنیکال است. بنابراین حتی اگر بر اساس تحلیل فاندامتنال اقدام به معامله شود در این مورد یعنی تعیین زمان ورود و خروج از بازار باید از ابزارهای تکنیکال کمک گرفت.

مدیریت مالی:

۳- مدیریت مالی یعنی نحوه تخصیص و تقسیم بندی وجه، این موضوع شامل مباحثی چون پرتفولیو، تنوع سرمایه گزاری در هر بخش، درجه ریسک پذیری در هر نوع بازار، تعیین نقطه ایست برای ضرر ، نسبت ریسک به سود، تصمیم گیری پس از طی دوره های موفق یا ناموفق معامله و نیز محافظه کارانه یا تهاجمی بودن معاملات می باشد.

ساده ترین راه:

ساده ترین راه برای خلاصه بندی این عناصر مختلف این است که بگوییم پیش بینی قیمت یعنی اینکه چه کاری انجام دهیم (خرید یا فروش) ، زمان بندی یعنی تصمیم گیری اینکه این کار را چه موقع انجام دهیم و مدیریت مالی یعنی اینکه به چه نحو این کار (معامله) را انجام دهیم.