درخواست مشاوره تماس

جشنواره

فارکس در برابر سهام مرغوب

بازار ارزهای خارجی، بزرگترین بازار مالی جهان می‌باشد که متوسط ارزش معاملات هر روز، بیش از ۵ هزار میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ محاسبه شده است.

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

اینها پرسش هایی هستند که سعی شده در این مقاله در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده است . به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

معامله گران به ۳ دلیل جذب بازار فارکس می‌شوند:

  • نقد شوندگی زیاد

  • امکان معامله در تمام روز

  • اهرمی که به معامله گران ارائه می‌گردد

در طرف دیگر، سهام مرغوب، به سهام شرکت هایی گفته می‌شود که شرایط مالی مستدل و دقیقی داشته باشند. این سهام به طور کلی قادر به فعالیت سودآور در طول شرایط اقتصادی سخت می‌باشد و تاریخچه‌ای از پرداخت سود سهام در اختیار دارد.
سهام مرغوب عموماً نسبت به سرمایه گذاری های دیگر، نوسان کمتری دارند و اغلب جهت فراهم آوردن پتانسیل رشد مداوم برای پورتفوی سرمایه گذاران، از آن استفاده می‌شود.

بخش سوم: دیدگاه سرمایه گذاران دو بازار فارکس و سهام چگونه است؟

بخواهیم توضیح مختصری در مورد نوسان داده باشیم می‌توان گفت نوسان عبارت است از میزان تغییر قیمت در کوتاه مدت. برخی معامله گران، به خصوص معامله گران روزانه و کوتاه مدتی، جهت سود بردن از حرکات سریع قیمت در بازار، تکیه بر نوسان دارند. این معامله گران جذب بازار فارکس خواهند شد و بازار فارکس برای این دسته از سرمایه گذاران بسیار مناسب است.

در طرف دیگر یک سری از معامله گران با سرمایه گذاری های کم‌ریسک‌تر و کم‌نوسان‌تر، راحت ترند. این دسته از سرمایه گذاران بلند مدتی سهام مرغوب را انتخاب می‌کنند و سهام مرغوب را به بازار فارکس ترجیح خواهند داد.

بخش چهارم: اهرم ها

در ایالات متحده آمریکا، سرمایه گذاران عموماً برای سهام به اهرم ۱:۲ دسترسی دارند. بازار فارکس اساساً اهرمی قوی تر تا رقمی معادل ۱:۵۰ ارائه می‌نماید و حتی در برخی از نقاط جهان، اهرم های قوی تری موجود می‌باشد.

حال به این سؤال برمی‌خوریم که آیا این اهرم چیز خوبی است؟ نه لزوماً – درحالیکه اهرم، سکوی پرتابی فراهم می‌نماید تا سرمایه و موجودی فعلی با سرمایه گذاری بسیار اندکی ساخته شود (حساب‌های فارکس می‌تواند با سرمایه کوچک ۱۰۰ دلاری افتتاح شود.)، این پارامتر می‌تواند به راحتی، حساب معاملاتی را نابود کند.

بخش پنجم: ساعات معامله در بازار فارکس و سهام

یک فاکتور دیگر در انتخاب ابزار معاملاتی، دوره زمانی می‌باشد که هر معامله در آن انجام می‌شود. جلسات معامله گری برای سهام، عموماً به ساعات تبادل (از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر به وقت استاندارد شرقی یا EST) از روز دوشنبه تا جمعه به جز روزهای تعطیل بازار، محدود می‌گردد.

در طرف دیگر، بازار فارکس از ساعت ۵ عصر روز یکشنبه (به وقت EST) تا ساعت ۵ عصر روز جمعه در تمام طول روز، فعال باقی می‌ماند.

این بازار ابتدا در سیدنی باز می‌شود سپس تا شهرهای توکیو، لندن و نیویورک سفر می‌کند. انعطاف پذیری جهت معامله در طول بازار های اروپایی، آسیایی و ایالات متحده با نقدینگی (نقدشوندگی) خوب و معامله مجازی در هر ساعت از روز، امتیاز مضاعفی برای معامله گرانی است که برنامه هایشان، فعالیت معامله گری آن‌ها را محدود خواهد نمود.