درخواست مشاوره تماس

جشنواره

وارن بافت

وران بافت :

مدیر عامل شرکت برکشایر هاتاوی و بزرگترین سرمایه گذار بازار سهام در جهان می باشد. در کنار سرمایه‌گذاری، او در فلسفه نیز از درک بالایی برخوردار است. وران بافت قوانین زندگی اش را به صورت نکاتی ساده، تمثیلی و قابل درک برای عموم بیان می‌کند. آیا واقعا معنی پندهای سرمایه‌گذاری او رامی دانید؟ آیا دیدگاه او در دنیای امروزی جایگاهی دارد؟ با مطالعه مطلب زیر پاسخ سوالات فوق را درخواهید یافت.

هدف موسسه کار آفرین آوای مشاهیر:

اینها پرسش هایی هستند .که سعی شده در این مقاله در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز بطور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.وارن بافت

نکاتی در مورد وارن بافت

  • طبق آخرین اطلاعات موجود در زمان نگارش این مقاله .او با بیش از ۸۰ میلیارد دلار سرمایه، چهارمین ثروتمند دنیاست.
  • وی از نظر بسیاری برترین معامله گر سهام در جهان است. که با فلسفه های سرمایه گذاریش، معامله گران بسیاری را تحت تاثیر قرار داده است.

مهم ترین قوانین سرمایه گذاری وارن بافت

  • قانون اول، هرگز پول از دست نده و قانون دوم، هرگز قانون اول را فراموش نکن.
  • یک کسب وکار منطقی که به درستی اداره می شود،.بالاخره مورد توجه بازار قرار خواهد گرفت.
  • بجای خرید یک شرکت معمولی با قیمت نجومی. سهام شرکتی فوق العاده را با قیمتی معقول بخرید.

قانون اول، هرگز پول از دست نده و قانون دوم، هرگز قانون اول را فراموش نکن

جالب است بدانید وارن بافت طی بحران مالی سال ۲۰۰۸، حدودا ۲۳ میلیارد دلار زیان متحمل شد.  شرکت برکشایر هاتاوی، رتبه اعتباری بالای (AAA) خود را از دست داد. حال چگونه او دیگران را از ضرر و زیان بر حذر می دارد؟

تفکر سرمایه گذاری منطقی :

او بر اساس تفکر سرمایه گذاری منطقی. خرید و فروش می‌کند.  همواره بر نکاتی چون عدم سطحی نگری، قمار نکردن، شناخت تجارت سپس سرمایه گذاری و آموزش شیوه درست معامله گری تاکید می‌کند. بافت همیشه قبل از سرمایه‌گذاری در هر شرکتی، به طور کامل تحقیق می‌کند.  زمانی که آن تجارت را درک کند .به خرید سهام اقدام می نماید. او همواره در شرکت های نا منسجم و در آستانه فروپاشی سرمایه‌گذاری نکرده . همگان را نیز از این موضوع برحذر می‌دارد. وارن بافت معتقد است برترین ویژگی یک سرمایه گذار موفق ، داشتن طرز تفکر صحیح است.  نه صرفا تیزهوشی!

معامله  گره خبره :

یک معامله گر خبره، هیچگاه بر موافق یا مخالف بودن با توده جمعیت تمرکز نمی‌کند.زیرا بازار سهام نوسانات مثبت و منفی بیشماری را تجربه می‌کند. که این موضوع، روزهای خوب و بدی بسیاری را برای سرمایه گذاران رقم می‌زند. اما حرفه ای‌ ها همیشه بر اهداف خودشان متمرکز هستند. کاری که باید همه معامله گران انجام دهند.

کسب وکار منطقی مورد توجه بازار قرار می گیرد:

کتاب سرمایه‌گذار هوشمند نوشته بنجامین گراهام، بافت را متقاعد کرد. که سرمایه‌گذاری در سهام، معادل داشتن بخشی از شرکت مذکور است. بنابراین وقتی او به جستجوی سهام برای سرمایه‌گذاری می پردازد. همیشه به دنبال سهامی است. که چشم انداز بلند مدت مطلوبی داشته باشند.

مثال :

بطور مثال مواردی چون سابقه فعالیت شرکت، میزان تلسط شرکت بر بازار (انحصار) و حاشیه سود بالا و پایدار. اگر در تمام موارد فوق نتایج مثبتی در مورد یک شرکت مشاهده کند.  هم چنین سهام این شرکت در بازار بورس کمتر از ارزش واقعی آن مبادله شود. می تواند یکی از گزینه های سرمایه گذاری او باشد.بافت فقط زمانی وارد یک معامله می‌شود .که بتواند دلایل قانع کننده ای برای سرمایه‌گذاری در آن شرکت، روی کاغذ برای خودش بنویسد.

بجای خرید یک شرکت معمولی با قیمت نجومی، سهام شرکتی فوق العاده را با قیمتی معقول بخرید

برای انتخاب صحیح گزینه های سرمایه‌گذاری، افراد می‌بایست .معیارهای مشخصی برای شناسایی کسب و کارهای پیشرو داشته .به آن‌ها پایبند باشند. بطور مثال ممکن است به دنبال شرکت هایی باشید که کالا ها یا خدمات بادوام ارائه می‌دهند. درآمد نقدی عملیاتی بالا دارند و ارزش افزوده مناسبی را نیز در آینده فراهم می‌سازند.یا ممکن است بر اساس تعداد سهام شرکت در بازار بورس یا نسبت قیمت به درآمد .یا میزان بدهی در ترازنامه تصمیم گیری نمایید.

هدف نهایی:

هدف نهایی، پیدا کردن یک شرکت مناسب با قیمت معقول. در نظر گرفتن سرمایه کافی برای مقابله با ریسک  های احتمالی بازار است. همواره به یاد داشته باشید. که قیمت سهام برابر با ارزش اصلی آن نیست. معامله گران موفق این تفاوت ها را درک کرده و به آن توجه می کنند.