درخواست مشاوره تماس

جشنواره

موسسه کارآفرین آوای مشاهیر
جالبه،تا حالا نشنیده بودم که اکسپرت ها بعد از ورود به معامله استفاده بشن؟

مساله ای که در مورد اکسپرت وجود دارد این است که اگر کاری که عاشق آن هستید را بخواهید اتوماتیک انجام دهید،دیگر شغل مورد علاقه ای نخواهید داشت و با این همه وقت آزاد احتمالا دیوانه می شوید!!!!

موسسه کارآفرین آوای مشاهیر

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

اینها پرسش هایی هستند که سعی شده در این مقاله در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده است . به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

شما از چه سیستم های معاملاتی و تایم فریم های زمانی استفاده می کنید؟

روش های معاملاتی من به مواردی از قبیل موجودی حساب، موجودی قابل معامله، ضریب اهرمی، معاملات دو طرفه، نحوه ارزش گذاری و اهداف معاملاتیم بستگی دارند. پس از بررسی شرایط و تعیین اهداف معاملاتی ممکن است یک یا دو روش را انتخاب کنم. من برای هر یک از حساب هایم روش معاملاتی خاصی در نظر می گیرم زیرا شرایط هر کدام از آن ها با دیگری متفاوت است. می دانم ممکن است افرادی هم بگویند که با اغلب روش های معاملاتی از قبیل فیبوناتچی،پیوت های روزانه و سطوح حمایت/مقاومت در تایم فریم های زمانی متفاوتی کار می کنند. که بنظرم این موارد معمولا منجر به بی خوابی شدید و مصرف قرص خواب آور شده که ناشی از استرس و زیان معاملات است.

من تایم فریم های زمانی بالاتر را ترجیح می دهم زیرا می توانم تجسم ذهنی از حرکات قیمتی یک جفت ارز در ماه های آینده داشته باشم. برای شناخت حرکات قیمتی یک جفت ارز باید همانند شناخت همسر آینده تان وقت بگذارید. که طبعا باید اینکار را به تنهایی انجام دهید و می تواند زمان زیادی طول بکشد. پس از انجام موارد بالا به فریم های پایین تر (حداقل نیم ساعته) رجوع می کنم. که این بنظرم یک این روال دقیق برای معاملات می باشد.

چه زمانی شروع به تدریس کردید؟

من حدودا یکسال پیش شروع به فعالیت آموزشی کردم. نسبت به سایر مربیان معامله گری، مسیر آموزشی متفاوتی را در پیش گرفتم. همانطور که در بالا ذکر شد، مطالب آموزشی زیادی از سایر مربیان مطالعه کرده ام به همین جهت زمانی که خودم شروع به تدریس معامله گری کردم، بنای کار خویش را بر تدریس و ترویج مطالبی گذاشتم که سایر مربیان تا به آن زمان مطرح نکرده بودند.

دو مورد از مواردی که به نظرتان سایر مربیان آموزش نداده اند را مثال بزنید؟

بنظر من بسیاری از مربیان معامله گری حس می کنند باید در قبال امکانات و خدماتی از قبیل: روش های معاملاتی چندگانه، انجمن ها، فایل های صوتی، آرشیو مطالب، فایل های آموزشی بصورت PDF، چت روم های پرسش و پاسخ و … باید از دانشجویان هزینه های گزافی دریافت کنند. هنگامی که شما این موارد را برای کسی که در حال آموزش است فراهم می کنید، دیگر آن شخص بدنبال یادگیری مبانی موفقیت در بازار نخواهد رفت. اصلا نیازی به این چیزهای اضافی هست؟! این ها فقط مایه آشفتگی دانشجویان است. شما بهتر از من می دانید که نیازی به این موارد نیست و اکثرا بلا استفاده می باشند. نوشتن مطالب بصورت روزانه در وبلاگ، استفاده از روش های مختلف معاملاتی، تمرکز بیش از حد بر آمار و عملکرد معاملات، محاسبات درصد های سود/زیان، صفحات متعدد اکسل و داشتن یک شغل تمام وقت (غیر از معامله گری) تماما مواردی هستند که یک فرد در حال آموزش را از فلسفه ی اصلی بازار دور کرده و روند انجام معاملات آن ها را مختل می کنند. در واقع باید، بیشتر بر موارد ضروری تمرکز کنیم.

این ها مواردی هستند که من به کسانی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارند،تذکر می دهم. شما با بودجه ی ۲۰$ می توانید ۲۰ تکه مرغ کنتاکی سرخ شده یا یک بسته پنیر لوبیا (فراچارت: توفو که به پنیر سویا نیز معروف است فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد) برای خودتان تهیه کنید. حالا بنظر خودتان کدام یک برای سلامت بدنتان مناسب تر است؟

بر اساس تجربیات شما کدام دسته از افراد در بازار مالی موفق ترند؟ در خارج از دنیای معامله گری بیشتر علاقه مند به انجام چه کاری هستید؟

به نظر من هر کسی می تواند در این زمینه موفق شود و هیچ محدودیتی بر حسب خصوصیات انسان وجود ندارد و بسیاری برای توجیه عدم موفقیتشان از نداشتن استعداد سخن می گویند. من به این معتقدم که اگر توانستید تصورش کنید، حتما می توانید انجامش دهید. به همین جهت به همه توصیه می کنم صرفا جهت بدست آوردن پول یا درآمد بالایی که سایر افراد در این زمینه دارند، وارد بازارهای مالی نشوید. این کار را با عشق انجام دهید. اگر به خواندن اخبار اقتصادی و تجزیه و تحلیل نموداری علاقه ی وافری دارید، در این زمینه فعالیت کنید.

علاقه های جانبی شما چیست؟

تفریحاتی از قبیل: دویدن، آشپزی و مطالعه ی کتاب هایی چون افلاطون، هنر جنگ و چهار ساعت کار در هفته که در این میان سپری کردن اوقاتی با دوستان به همراه یک لیوان نوشیدنی همیشه حس خوبی در من ایجاد می کند. من همچنین زمان زیادی را به بررسی و آزمایش استراتژی های معاملاتی می گذرانم.

برداشت پایانی مصاحبه گر

بنظرم رودی لدر یک معامله گر عاشق و واقعی است. در مصاحبه ای که انجام شد متوجه شدم، او فرد بسیار محترم و منعطفی است. اینکه او همیشه در حال آزمایش خویشتن است و شاگردانش را هم به آن ترغیب می کند، نکته ی بسیار جالبی است. این یک رویکرد نوآورانه در معاملات است زیرا معمولا اکثر مربیان نمی خواهند در مورد نحوه عملکرد و نتایج واقعی سیستم های معاملاتی به شما توضیحی بدهند.