درخواست مشاوره تماس

جشنواره

موسسه کارآفرین آوای مشاهیر
به گذشته فکر کنید و آنچه که در مدرسه ۱۰ (یا ۲۰) سال قبل یاد گرفته­‌اید. چقدر از آن را هنوز هم در کار­هایی که اکنون انجام می­‌دهید بکار می­‌برید؟

موسسه کارآفرین آوای مشاهیر

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

اینها پرسش هایی هستند که سعی شده در این مقاله در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده است . به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

بیشتر مهارت­‌های مورد نیاز برای شغل کنونی­‌مان در مدرسه تدریس نشده­‌اند. یا مهارت‌های فنی هستند که خودمان با جستجو در اینترنت یاد گرفتیم و یا ویژگی­‌ها و خصوصیاتی هستند که از خط مشی‌های والدین‌مان اقتباس کردیم.

ای کاش می­‌توانستیم بگوییم تمام پروژه­‌ها و واحد­های درسی که در طول سال‌­های مدرسه رفتن انجام دادیم ارتباط مستقیمی با مسیر شغلی فعلی ما دارد. حقیقت این است که آموزش روشمند نقش کوچکی در تعیین اینکه چه کسی شد‌ ­ایم و چه کاری امروز انجام می­دهیم داشته است.

بیشتر مربیان، مهارت­‌ها و ویژگی­‌هایی مورد نیاز برای کارآفرینی را آموزش نمی­‌دهند. هر چند شما به عنوان یک مادر یا پدر، این فرصت را دارید تا از کودک خود فردی بسازید که می­تواند با هر چالشی روبرو شود.

۱- تاب­‌آوری (Resilience)

هر کارآفرینی روزانه با مخالفت‌ها و عدم پذیرش‌­هایی روبرو می­‌شود. تاب­‌آوری و توانایی پشت سر‌گذاشتن مشکلات و شکست­‌ها یکی از مهم­‌ترین بخش‌­های شکل‌­گیری بسیاری از رهبران است.

هر کارآفرینی به تاب‌­آوری و اراده نیاز دارد تا بعد از یک ضربه و زیان بزرگ بتواند دوباره بلند شود.

چطور الگوی کارآفرین شدن کودکان باشیم:

به کودکان خود کمک کنید درک کنند شکست، آخر دنیا نیست. آن‌ها را تشویق کنید تا احساساتشان را به اشتراک بگذارند، احساسات آن‌ها را دست کم نگیرید و ارزش پشتکار و تلاش را به آن‌ها بیاموزید.

برخی بازی­‌ها و اپلیکیشن‌­ها می­‌تواند به کودکان کمک کند احساسات منفی­‌شان را بشناسند و آن‌ها را قادر می­‌سازد تا به شکل مثبت به جلو حرکت کنند

۲- نوآوری و خلاقیت کودکان

جامعه و تکنولوژی همچنان به پیشرفت و تکامل ادامه می­‌دهد. این روز­ها آموزش چگونگی خلاق بودن و نوآور بودن به بچه­‌ها، بیش از همیشه حیاتی و مهم است.کارآفرینان باید ساختار فکری زیرکانه­‌ای داشته باشند تا مشکلات پیچیده را با راه حل­‌های نوآورانه حل کنند.

تفکر خلاق بستری است که کارآفرینان امپراطوری خود را بر روی آن بنا می‌کنند.

چطور الگوی کارآفرین شدن کودکان باشیم:

اجازه دهیم بازی کنند، کودکان هنگام بازی تمام انرژی خلاقانه خود را درگیر می­‌کنند. مطمئن شوید که بازی­‌ها چند منظوره باشند و تنها به بازی‌­های کامپیوتری و گوشی­های هوشمند محدود نباشد.

با دادن فضا برای بازی و اکتشاف به کودکان خود کمک کنید. تا خارج از چهارچوب های معمول فکر کنند.

در واقع اینکه اجازه دهیم آزاد باشند تا داستان­‌ها و قصه­‌های خودشان را خلق کنند، این می­‌تواند به آن‌ها کمک کند تا در نهایت در برقراری ارتباط با دیگران خیلی بهتر عمل کنند.

۳- سخت­ کوشی کودک در انجام کارها

برخی از موفق­‌ترین کارآفرین­ ها در شرکت­‌هایشان در صف جلو کار می‌­کنند. آن‌ها از انجام کارهای سخت و تکراری نمی­‌ترسند زیرا فهمیده­‌اند که این کار برای رونق گرفتن کسب و کارشان لازم است.

مهم نیست که تا چه اندازه پیشرفت می‌کنند، بهترین کارآفرینان از درگیر شدن در کار­های سخت روزانه فرار نمی­‌کنند. برای ساختن وجدان کاری قوی، کودکان باید ارزش سخت کار کردن را یاد بگیرند.

چطور الگوی کارآفرین شدن کودکان باشیم:

به فرزندانتان کمک کنید تا ارزش کار سخت را درک کنند. بیشتر از اینکه آن‌ها را فقط مشغول نگه دارید به آن‌ها مسئولیت­‌های مهم برای انجام بدهید.

با سپردن کار­های روزمره و دادن مسئولیت برای انجام کار­ها به کودکان‌تان آن‌ها را مستقل بار بیاورید. برای آن‌ها الگو و نمونه باشید و عادت­‌های اتلاف کننده وقت مثل استفاده از ابزار­های مختلف گوشی همراه را کم کنید.

۴- کنجکاوی

ایلان ماسک، استیو جابز و جونا پرتی همگی در یک چیز مشترک هستند: کنجکاوی. هر کدام تلاش می‌کردند تا راهکار بهتری برای وضع موجود پیدا کنند یا پی ببرند که چگونه ساختار­های قبلی را بهبود ببخشند.

کنجکاو بودن درباره اینکه دنیا چطور کار می­‌کند سرآغازی برای راه­‌های شناختن آن است. کارآفرینان همیشه در حال یادگیری هستند و بدنبال راه­‌هایی هستند که خود را اصلاح کرده و پیشرفت کنند.

چطور الگوی کارآفرین شدن کودکان باشیم:

کودکان خود را تشویق کنید تا سرگرمی­‌های جدیدی را شروع کنند و علایق‌­شان را دنبال کنند، مهم نیست چقدر برای دیگران مبهم و غیرقابل درک باشد. سعی کنید با کودکان‌تان گردش‌­های بدون تکنولوژی به موزه و مرکز تفریحات داشته باشید.

۵- اعتماد بنفس

کارآفرینی مستلزم اعتماد به توانایی­‌های خودتان است. برای اینکه کودکان با خطر­­های پیش­بینی شده در زندگی در آینده مشکلی نداشته باشند، لازم است از سنین پایین خود را باور داشته باشند.

به جای اینکه هنگام شکست به آن‌ها احساس گناه بدهید به فرزندانتان انگیزه بدهید و آن‌ها را با اطمینان خاطر حمایت کنید.

چطور الگوی کارآفرین شدن کودکان باشیم:

نظرات آن‌ها را تشویق کنید و به آن‌ها فرصت تصمیم‌گیری دهید. حتی اگر مثل کاری نیست که شما انجام می‌­دادید، اجازه دهید آن‌ها انتخاب کنند و از تجربیات‌شان یاد بگیرند.

۶- همدلی

هیچ کس مایل به کار کردن برای فردی خودخواه نیست. ایجاد همدلی نسبت به دیگران، فرزندانتان را قادر به تأثیرگذاری مثبت بر روی کسانی می­‌کند که با آن‌ها همکاری می­‌کند.

توانایی ارتباط و کمک کردن به دیگران مهارت ارزشمندی برای رهبری است. کارآفرینان موفق اهمیت همدلی و برقراری ارتباط مثبت را درک می‌­کنند.

چطور الگوی کارآفرین شدن کودکان باشیم:

به فرزندانتان بیاموزید در هر فرصت و موقعیتی به دنبال خوبی­‌ها در افراد باشند. به شخصیت و نظرات کودکان تان احترام بگذارید، آن‌ها را تشویق کنید تا با عواطف و احساساتشان روراست باشند.

۷- خوش‌­بینی

دیدگاه خوش‌بینانه این امید را به بسیاری از کارآفرینان می­دهد که تصورات و رؤیاهای آن‌ها به حقیقت می­‌پیوندد.

هر کارآفرینی با نوید دادن به دنیایی بهتر و کار کردن برای به حقیقت پیوستن آن، نمونه کامل خوش­بینی است. این دیدگاه فواید اجتماعی و سلامتی زیادی را به دنبال دارد.

چطور الگوی کارآفرین شدن کودکان باشیم:

خوش بینی مسری است، پس الگو و سرمشق خوش­‌بینی باشید. از طریق شبکه‌های اجتماعی داستان‌های مثبت و گفتگو­های الهام بخش را با فرزندان‌تان به اشتراک بگذارید تا حس قدردانی را در آن‌ها پرورش دهید و تفکر مثبت را ترویج دهید.

با تعریف کردن داستان­‌های آموزنده و الهام­‌بخش برای آن‌ها خوش­بینی را به کودکان القا کنید.

در صورت امکان (و مناسب با سن و سال) آن‌ها را با خود به هم‌اندیشی‌ها و دیگر رویداد­هایی ببرید که در آن‌ها افرادی که به سختی­‌ها و ناملایمات غلبه کرده‌­اند مورد تائید و تشویق قرار می­‌گیرند.