درخواست مشاوره تماس

جشنواره

نمایانگر شمارش امواج الیوت در بورس و بازار سرمایه

مثال هایی عملی که در بخش تلویزیون بورس زده شده است. از الگوهای حرکتی پنج موجی است. که سعی ما نگاه ساده به بازار همراه با اصول مقدماتی الیوت. و استفاده از سطوح حمایت و مقاومت در بازارهای بورس بوده .ولی چیزی که باید بدانید. این است .که پیدا کردن این امواج به راحتی گفتن. و دیده شدن نیست و شما باید در بازار تمرین و دانش را در یک جا در کنار هم گردآوری کرده باشید.

قابل تشخیص بودن

تا بتوانید. به راحتی به این اصول گفته شده دست پیدا کنید .و شفافیت و قابل تشخیص بودن آن را درک کنید، .باید بدانید که تحلیل کردن بدون دانش به این سادگی نیست، .تشخیص موج های سوم و پنجم، آن هم به تنهایی با نگاه به قیمت ها امری بسیار دشوار خواهد شد. و نمودار قیمت به تنهایی موفق به نشان دادن .اختلاف در قدرت و جنبش امواج مختلف نخواهد بود.

یک مثال عالی

اجازه دهید. با ذکر یک مثال این موضوع را روشن تر کنیم. تصور کنید. که دو راننده یک شهر مشخص را در یک زمان مشخص و با دو وسیله نقلیه متفاوت ترک کنند،. راننده اول در طول مسیر همواره با سرعت مجاز حرکت می کند،. ولی راننده دوم دوم از سرعت مجاز نیز پیشی می گیرد. هر دو در یک زمان مشابه به مقصد تعیین شده می رسند. دو راننده برای رسیدن به مقصد از راهبرد متفاوتی استفاده کرده اند. اما راننده اول با سرعتی نرمال و راننده دوم با سرعتی بسیار بالا حرکت کرده اند.

تشخیص مسیر درست

برای یک بیننده در انتهای مسیر تشخیص تفاوت میان الگوهای حرکت دو راننده کاری محال است. از نظر او هر دو در یک زمان واحد مبدا را ترک و با همدیگر به مقصد رسیده اند. اگر از وی بپرسید چرا هر دو راننده در یک زمان واحد به مقصد رسیده اند، .احتمالاٌ جوابی نخواهد داشت.

راننده ها از مسیرهای متفاوتی عبور کرده اند.

درست است که راننده ی اول با سرعت کم تری حرکت کرده ولی در عوض مسیر کوتاه تری را نیز پیموده است. از سوی دیگر راننده دوم در مقایسه با مسیر طولانی که پیموده است. بالا بودن سرعت نتوانسته کمکی به زودتر رسیدنش بکند.

تشخیص موج سه و پنج الیوت

این درست شبیه مساله ای است .که در موج سوم و پنج شما باید تشخیص دهید .و بتوانید در بازار بورس و بازارهای سرمایه مدام با آن روبرو شوید. یک معامله گر موفق در بورس حتی با توجه به این که می داند. موج پنجم احتمالاٌ بالای جدیدتی نسبت به موج سوم در بورس را می سازد .باز هم در تشخیص این دو از یکدیگر با مشکل روبرو خواهد شد،. همچنین الگوی قیمتی داخلی در موج سوم بازار بورس .از نمونه ی آن در موج پنجم در بازار بورس بسیار قوی تر است.

به همین دلیل ضرورت وجود اندیکاتوری که توان اندازه گیری. قدرت موج های الیوت را در بازار سرمایه به ما نشان دهد بسیار حس می شود.

شمارش درست الیوت

برای شمارش درست .امواج الیوت در بازار بورس و بازارهای سرمایه امواج الیوت به اندیکاتورهای نیاز دارد. که بتواند میزان تغییرات در یک موج بازار سرمایه را به میزان تغییرات در موجی دیگری در قیمت های بورس اندازه گیری کند. اندیکاتورهای استاندارد شده، .توان انجام چنین مقایسه ای را به سختی در بورس در میان امواج خواهند داشت.

  • آنها می توانند تغییرات قیمت در مقابل قیمت اندازه گیری کنند.
  • ولی مقایسه نسبت تغییرات قیمت در بورس در دو فاز متفاوت از بازار، خارج از توان آن ها است.
  • برای چنین کاری بعد از سال ها تحقیق در نوسانات امواج الیوت در بازار بورس به وجود آمد که ایده ای برای تشخیص حرکت بازار براساس خرد جمعی بود و ایده اصلی کارکد آن را در ادامه بیان خواه کرد.

من فرزین حفار به همراه تلاش هیئت مدیره موسسه آوای مشاهیر تمام .انرژی خود را برای توضیح حرکات بازار در بخش تکنیکال و بنیاد بازار در چندین بازار مختلف صرف کردیم.تا با انتقال تجربه از افراد صاحب تجربه شما دچار هزینه ای فرصتی و مالی که این مجموعه در سال های اول خود در بازار داشته است. را نپردازید .و امید به این است. که در ایران جامعه تریدری را با پرچمداری موسسه آوای مشاهیر به وجود آوریم. که از نظر دانش و تجربه از ما هم فراتر روند. و پرچمداری این کار به واسطه پرورش نیروی کارآزموده را در دست داشته باشیم.

نوسانگر الیوت

نوسانگر الیوت در اصل از اندازه گیری تفاوت میان دو میانگین متحرک پا به عرصه ی وجود می گذارد. اختلاف میان دو میانگین متحرک کوتاه مدت و بلند مدت در قیمت های بازار سرمایه و بورس می تواند نشان دهنده نسبت افزایش در قیمت ها باشد. میانگین متحرک کوتاه مدت نسبت به قیمت های فعلی در بازار بورس و سرمایه بسیار حساس تر است، .

در حالی که میانگین بلند مدت نشان دهنده حرکات کلی تر قیمت در بازارسرمایه و بورس می باشد.الان اجازه دهید کمی بحث را دقیق تر بررسی کنیم .زمان شکل گیری شکاف قیمت در موج سوم را تصور کنید. در بازار بورس (با مراجعه به بخش تلویزون بورس موسسه آوای مشاهیر اطلاعاتی که هنوز در مورد آن شاید اطلاعی نداشته باشید. با نمونه بصری مثال زده شده است.)

قیمت جاری

در این لحظه قیمت های جاری از یک حرکت سریع و ناگهانی تاثیر می پذیرند. که تفاوت میان دو میانگین متحرک را افزایش داده. و در نهایت، مقدار زیادی در نوسانگر بورس نمایش می دهد.
انا، موج پنج قیمتی در بازار بورس و سرمایه جایی است .که قیمت های جاری و لحظه ای. با نسبت بالایی رشد نمی کنند. و بنابراین، فاصله ی میان دو میانگین متحرک به نسبت زیاد نیست. این وضعیت به ثبت مقدارهای پایین برای اسیلاتور الیوت در قیمت های بورس منجر می شود.

تفسیر دوموج

تفسیر دو موج وضعیتی شبیه به وضعیت دو راننده را دارد. موج سوم مانند راننده دوم است .که بالاتر از سرعت مجاز و با شتابی بالاتر مسیر را پیموده است، در حالی که موج پنجم حرکات قیمتی آهسته و چسبنده ای را تجربه می کند.

در نهایت، با مقایسه میان قله های اسیلاتور به راحتی می توان موج سوم و پنجم را در بازار بورس و سرمایه از یکدیگر تشخصی داد.

در مقاله بعد که با حمایت موسسه آوای مشاهیر نگاشته خواهد شد .تفسیری گام به گام تر و واضح تر از حرکات قیمت بورس و بازارهای سرمایه با دسته بندی خرد جمعی و تصمیمات بازار به شما ارائه خواهیم کرد پس با ما همراه باشید .

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

پرسش هایی که سعی شده در این قسمت در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده. به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

موسسه آوای مشاهیر خود را پرچمدار گسترش دانش تکنیکال و بنیادی در بازارهای مالی می داند. و امید به خدا و همراهی شما به جایگاهی که این صنعت در ایران وجود دارد ارتقایی بی اندازه خواهیم داد .تا نام موسسه آوای مشاهیر در بین تریدرهای بازار بورس ، سرمایه و بازارهای مالی جاودان بماند .و در آخر از اینکه نظرات خودتان را برای افرادی که بعد از شما به این مقاله سر میزنند. در دیدگاه قرار دهید. تا با دیدن نظرات شما در بهبود کیفیت و خواسه های شما گام برداریم.

از کجا شروع کنم؟

دوره جامع نوابغ بورس

دوره معامله گری طلا

دوره نوابغ توربو