درخواست مشاوره تماس

جشنواره

راز اول: روندها را ترسیم کنید

به‌ طور کلی روند، جهت حرکت قیمت در بازار را نشان می‌دهد. روندها را از لحاظ بازه زمانی می‌توان به ۳ دسته‌ کوتاه مدت، میان‌ مدت و بلند مدت تقسیم کرد.

یک روند کوتاه‌ مدت می‌تواند بین چند دقیقه تا ۳ هفته باشد، روند میان‌ مدت را می‌توان ۳ هفته تا ۳ ماه دانست و یک روند بلند مدت می‌تواند بیش از ۳ ماه یا حتی ۵۰ سال باشد.

هر روند می‌تواند جزئی از روند بزرگ بعدی حساب شود. به‌ طور مثال در دل یک روند بلند مدت می‌تواند چندین روند میان مدت نهفته باشد. همچنین یک روند میان مدت می‌تواند از چندین روند کوتاه مدت متصل به هم ساخته شده باشد

نمودارها را تحلیل کنید، می‌توانید از تحلیل نمودارهای قدیمی شرکت‌ها استفاده کنید و بعد درست یا غلط بودن تشخیص روند رو بررسی کنید.

نمودارهای دراز مدت را بررسیکنید. تحلیل تکنیکال یک نمودار کوتاه‌ مدت از بازار می‌تواند گمراه‌ کننده باشد بنابراین حتی اگر به ‌صورت کوتاه‌ مدت خریدوفروش می‌کنید روندهای میان‌ مدت و بلند مدت را هم بررسی کنید.

راز دوم:روندهای برتر را تشخیص دهید و در راستای آن جلو بروید

ازنظر جان مورفی ۳ نوع روند وجود دارد: صعودی، نزولی و خنثی.

تشخیص اینکه یک سهم یا شرکت در چه روندی است و روند برتر کدام است از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر با تشخیص نادرست روند، شروع به خرید و فروش کنید جز ضرر چیزی عاید شما نخواهد شد.

روندها را تشخیص، تعیین و از آن‌ها پیروی کنید. اطمینان حاصل کنید که در جهت روندها معامله می‌کنید.

یک سهم را اگر می‌خواهید خریداری کنید این خرید باید در قیمت پایین و درروند صعودی باشد. همچنین اگر قصد فروش یک سهم را دارید باید در قیمت بالا و روند نزولی باشد.

10 راز برتر جان مورفی در تحلیل تکنیکال

در قانون تکنیکال جان مورفی اگر شما کوتاه‌ مدت خرید وفروش می‌کنید نمودار روزانه یا طی روز باید استفاده کنید. اگر میان‌ مدت معامله می‌کنید از نمودار روزانه یا هفتگی می‌توانید استفاده کنید.

 

در حالت کلی اگر به هر روش کوتاه‌مدت، میان ‌مدت یا بلند مدت معامله می‌کنید، از نمودارهای دارای بازه بلندتر روند را تشخیص دهید. سپس از نمودارهای کوچک ‌تر جهت تعیین زمان‌بندی مناسب برای خرید و فروش استفاده کنید.

راز سوم: حمایت و مقاومت ها را در تحلیل تکنیکال شناسایی کنید

یکی از اصل‌های جان مورفی john murphy در تحلیل تکنیکال (technical) شناسایی حمایت و مقاومت است. هر چه تعداد برخورد یک روند به خط حمایت یا مقاومت بیشتر باشد آن خط از اعتبار بیشتری برخوردار است.