درخواست مشاوره تماس

جشنواره

موسسه کارآفرین آوای مشاهیر
توضیح:

معامله‌گران موفق بر این باور هستند که فرصت‌های خوب مثل رود جاری هستند و هرگز تمام نمی‌شوند. برای همین هرگز فکر نمی‌کنند که با نادیده گرفتن یک موقعیت معاملاتی فرصت سوزی کرده‌اند. هزاران فرصت خوب در روزهای بعدی منتظر معامله‌گران موفق هستند.

-معامله‌گران موفق هرگز روی معامله‌ای که وارد ضرر شده است حجم اضافه نمی‌کنند. هرگز، هرگز، هرگز.

موسسه کارآفرین آوای مشاهیر

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

اینها پرسش هایی هستند که سعی شده در این مقاله در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده است . به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

توضیح:

معامله‌گران موفق هرگز میانگین کم نمی‌کنند چون نمی‌دانند روند خلاف نظر آن‌ها تا کجا گسترش خواهد یافت. منظور این نیست که اگر طبق برنامه معاملاتی خود قرار بوده است در چند پله خرید کنند، در وسط کار برنامه خود را تغییر بدهند بلکه اگر به‌صورت یک پله واردشده‌اند، در صورت وارد شدن در ضرر به امید اینکه وقتی روند برگشت سود آن‌ها چندین برابر خواهد شد به حجم خود اضافه نمی‌کنند.

پول هدف است ولی معیار نیست.

توضیح:

اگر قرار باشد معیار موفقیت شما پول باشد وارد معاملاتی می‌شوید که مانع از رسیدن شما به این هدف می‌شوند. معیار موفقیت شما رعایت قوانین معامله‌گری خود است. هرگز برای روز خود هدف مثلاً کسب سود 1000 دلاری قرار ندهید چون روزهایی در بازار هست که کسب چنین سودی برای سبک معاملاتی شما ممکن نخواهد بود. به‌جای این کار به خود بگویید امروز باید به همه قوانینم پایبند باشم. تنها در این حالت است که هزار دلاری‌ها به سمت شما سرازیر خواهند شد.

معامله‌گران موفق درباره مردم، شورش‌ها، قیام‌ها و … مطالعه می‌کنند.

توضیح:

اگرچه معامله‌گران موفق مطالعات مرتبی درباره بازار و معامله‌گری دارند ولی آن‌ها می‌دانند که بازار یعنی روانشناسی مردم و لذا همواره درباره مسائل مرتبط با توده‌های مردم و بررسی رفتار آن‌ها مطالعه دارند.

-معامله‌گران موفق درحالی‌که نظاره‌گر قیمت و حجم هستند، نقد شوندگی بازار را فراهم می‌کنند.

توضیح:

آن‌ها خود را بازار ساز می‌دانند و نه معامله‌گر صرف. برای همین همواره به دنبال افزایش دادن نقد شوندگی بازار هستند.

آن‌ها شیوه‌ای برای سنجش ترس، طمع و سرعت در بازارها دارند.

توضیح:

به‌عنوان‌مثال معامله‌گران موفق از تیک چارت‌ها برای سیگنال گرفتن تغییرات استفاده می‌کنند.

-معامله‌گران موفق تمرین می‌کنند تا سمت راست نمودار را ببینند نه سمت چپ نمودار را.

توضیح:

بعد از تشکیل شدن الگوی سر و شانه، کف دوقلو، سقف دوقلو و … همه می‌توانند این الگوها را تشخیص دهند. مهم این است که معامله‌گران موفق می‌توانند این الگوها را در زمان تشکیل تشخیص دهند. به کندل های آخر نگاه کنید و ببینید کندل بعد چه خواهد شد. این کار عملی است. الگوها را در زمان تشکیل شناسایی کنید و نه بعد از اتمام آن‌ها.

هر معامله‌گر موفق دارای یک مزیت رقابتی است که فقط با مادرش درباره آن حرف می‌زند.

توضیح:

مزیت معاملاتی می‌تواند یک کراس ساده مووینگ اوریج ها باشد. قرار نیست مزیت معاملاتی شما خیلی پیچیده باشد. مهم این است آن‌قدر روی این مزیت معاملاتی خود تسلط داشته باشید که بتوانید آن را خیلی راحت برای مادرتان توضیح دهید!

موقعیت معاملاتی معامله‌گران موفق دقیقاً با احتساب میزان تحمل ریسک آن‌ها باز می‌شود.

توضیح:

هر معامله‌گر موفقی درصد ریسک مشخصی دارد و حجم معاملات خود را با آن هماهنگ می‌کند و مقدار دلاری آن را در هر معامله می‌داند. به‌عنوان‌مثال در یک موقعیت معاملاتی می‌داند که روی چه درصدی از سرمایه خود در حال ریسک کردن است و در صورت خوردن استاپ چه مبلغی از سرمایه خود را از دست خواهد داد.

اهداف سود معامله‌گران موفق بر مبنای محدوده میانگین (AR) یا معیاری عینی و ملموس است.

توضیح:

خیلی از معامله‌گران می‌گویند مثلاً من می‌خواهم از هر معامله هزار دلار سود کنم. این حرف درستی نیست. باید بدانید که هر معامله رفتار و سود و زیان خاص خود را دارد و شما نمی‌توانید برای همه معاملات سود و زیان یکسان را از پیش تعریف کنید.

معامله‌گران موفق در یک ماه بیش از یک یا دو معامله ندارند.(بجز اسکالپرها)

توضیح:

من قبلاً فکر می‌کردم راه ثروتمند شدن معامله‌گران موفق این است که تقریباً هرروز معامله می‌کنند و هرروز پول درمیاورند. ولی دلیل اصلی موفق بودن آن‌ها این است که در یک ماه بیش از چند معامله ندارند و برای وارد شدن در یک معامله مدت‌های زیادی در انتظار می‌نشینند.

-معامله‌گران موفق در شرایط اطلاعات ناکامل با اعتمادبه‌نفس خوب تصمیم می‌گیرند.

توضیح:

قرار نیست کل اطلاعات مرتبط به یک معامله را در اختیار داشته باشید. شما همیشه اطلاعات ناقصی دارید و باید با این موضوع کنار بیایید.

یک معامله بازنده برای یک معامله‌گر موفق به این معنی نیست که وی معامله‌گر بازنده‌ای است.

توضیح:

معامله‌گران موفق با ضرر کردن در یک معامله روحیه و اعتمادبه‌نفس خود را از دست نمی‌دهند و روی احساسات خود کنترل دارند.

معامله‌گران موفق در روند صعودی می‌خرند و در روند نزولی می‌فروشند.

توضیح: معامله‌گران موفق با بازار هم‌جهت هستند.

کار معامله‌گران موفق معامله کردن نیست. کار آن‌ها پیدا کردن معاملات خوب است.

توضیح:

معامله‌گران موفق روزها به بازار نگاه می‌کنند و در کمین موقعیت‌های معاملاتی خوب و مناسب منتظر می‌مانند. معامله کردن برای آن‌ها به معنی فشار دادن چند دکمه نیست؛ به معنی یافتن معاملات خوب است.

معامله‌گران موفق گزارش هر معامله شامل قیمت‌ها، افکار و احساسات خود در معامله، اخبار و … را ثبت و ضبط می‌کنند.

توضیح:

معامله‌گر موفق برای خود یک دفتر خاطرات معاملاتی دارد و با مطالعه منظم آن دفتر الگوی رفتاری خود را به‌طور کامل می‌شناسد.

یک معامله‌گر موفق تا وقتی‌که اتفاق خیلی مهمی نیفتاده است نظرش رو روی یک معامله باز عوض نمی‌کند.

توضیح:

تا وقتی‌که عواملی که با توجه به آن‌ها وارد معامله‌شده‌اید عوض نشده‌اند هرگز نباید نظر خود را نسبت به موقعیت معاملاتی‌تان عوض کنید.

یک معامله برنده برای یک معامله‌گر موفق به این معنی نیست که در معاملات بعدی ریسک معاملاتی خود را بالا ببرد.

توضیح:

یک معامله‌گر موفق با یک معامله سود ده اعتماد به‌ نفس کاذب به دست نمی‌آورد و نظم معاملاتی خود را به هم نمی‌زند و در همه معاملات برنده و بازنده ریسک و اسلوب معاملاتی یکسانی را رعایت می‌کند.

-معامله‌گران موفق روی اخبار معامله نمی‌کنند بلکه روی واکنش‌ها معامله می‌کنند.

توضیح: بیشتر افراد سعی می‌کنند با منتشر شدن اخبار موقعیت معاملاتی باز کنند ولی معامله‌گر موفق روی خبر معامله نمی‌کند بلکه با واکنش به واکنش‌ها، روی واکنش‌ها معامله می‌کند زیرا می‌داند واکنش‌ها به اخبار همیشه افراطی هستند.