درخواست مشاوره تماس

جشنواره

شیراز بورس

اهمیت حفظ خونسردی از نظر روانشناسی بازار

  • فعالیت‌های روانی در افزایش تمرکز ذهن

  • در معاملات بورسی خود واقع‌گرا باشید

  • در معاملات بورس به استراتژی تحلیلگری تعهد داشته باشید

  • تمرین‌های بدنی برای حفظ خونسردی

  • نفس عمیق بکشید

  • محیط را ترک کنید

  • ارتباط تغذیه با حفظ خونسردی

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

اینها پرسش هایی هستند که سعی شده در این مقاله در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده است . به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

شیراز بورسفعالیت‌های روانی در افزایش تمرکز ذهن

معامله گر منظم و موفق برای اینکه بتواند در حین تجزیه و تحلیل ها و تصمیم‌گیری برای خرید و فروش سهام تمرکز ذهن خوبی داشته باشد، باید از نظر روانی در سطح مطلوبی قرار بگیرد. از بهترین راهکارها برای حفظ خونسردی در بررسی و تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

در معاملات بورسی خود واقع‌گرا باشید

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که بسیاری از افراد نمی‌توانند در بورس نتایج مطلوبی پیدا کنند، داشتن توقع بالا از بازار بورس است. در تمام دوره های آموزش بورس لازم است معامله گران را با این واقعیت آشنا کرد که در این عرصه نمی‌توان به‌راحتی و یک شبه موفق شد. سرمایه گذاری موفق در بورس حاصل تلاش، تمرکز و یادگیری مداوم است و نباید با کوچکترین شکست از این عرصه خارج شد. در بازار بورس پستی و بلندی‌هایی دارد و روزهای خوش و ناخوش در آن زیاد بوده و این یک واقعیت است.

در معاملات بورس به استراتژی تحلیلگری تعهد داشته باشید

تعریف استراتژی تحلیلگری و مشخص کردن زمان ورود و خروج به بازار بورس و معامله از مهم‌ترین گام‌هایی است که در دوره های آموزش بورسبه آن پرداخته می‌شود. یک معامله گر منظم بر این مساله کاملا واقف است که به استراتژی تحلیلگری باید پایبند بود. در این صورت کاملا برایتان مشخص است که چه زمانی باید سهم را بخرید و چه زمانی سهم را بفروشید و چه رفتاری داشته باشید که به شکست منجر نگردد. نتیجه تمام این رفتارها چیزی جز خونسردی نخواهد بود.

پایبند بودن به استراتژی تحلیلگری در معاملات بورسی یکی از بهترین راهکارها برای جلوگیری از تصمیم‌گیری‌های احساسی است. بعد از شکست یا موفقیت‌های زیاد اگر نتوانید بر استراتژی‌های تحلیلی خود پایبند باشید، ممکن است در معامله گری تصمیمات اشتباه بگیرید. غرور و ناامیدی در پی موفقیت و شکست در کمین شما هستند که با داشتن تعهد به خود می‌توانید آنها را کنترل کنید.

توجه داشته باشید که برای کاهش استرس در بازار بورس معاملات زیادی در ابتدای شروع معامله گریتان انجام دهید.

تمرین‌های بدنی برای حفظ خونسردی

در طی فعالیت در بازار بورس ممکن است با افزایش یا کاهش ناگهانی ارزش سهم مواجه شوید و این کاملا طبیعی است. در این شرایط استرس زیادی تمام وجودتان را فرا می‌گیرد که باید بتوانید آن را کنترل و به آرامش تبدیل کنید.

نفس عمیق بکشید

حفظ خونسردی با نفس عمیق یکی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌تواند شما را به یک معامله گر منظم تبدیل کند. سعی کنید در مواجه شدن با شادی‌های زیاد و یا شرایط استرس‌زا، از صفر تا ۱۰ بشمارید و سپس نفس عمیق بکشید.

محیط معامله گری خود را ترک کنید

یکی از بهترین روش‌ها برای حفظ خونسردی در شرایط پر از استرس در محیط کاری و معامله گری، ترک کردن آن محیط است. سعی کنید چند دقیقه‌ای از اتاق محل کار خود خارج شوید و یا از جمع افرادی که به بالا رفتن استرس شما کمک می‌کنند دوری کنید. بهترین کار در این شرایط قدم زدن و نفس عمیق خواهد بود.

بدن انسان اگر از نظر جسمی دچار خستگی باشد، به شدت از نظر روحی و روانی نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. به همین خاطر است که تمام معامله گران حرفه ای به داشتن خواب و استراحت به اندازه کافی تاکید دارند.

ارتباط تغذیه با حفظ خونسردی در معامله گری

قبل از انجام معاملات حتما به نوع تغذیه خود باید توجه داشته باشید. سعی کنید مواد غذایی مصرف نمایید که سرشار از منیزیم، امگا ۳، غلات و پروتئین باشند. نوشیدن آب یکی از روش‌های موثر در افزایش قدرت تمرکز و حفظ خونسردی در زمان انجام معاملات است.

نوشیدن چای و قهوه که کافئین بالایی دارند می‌تواند استرس و اضطراب را تا حد زیادی افزایش دهند. در نتیجه بهتر است مصرف این گروه از نوشیدنی‌ها را کنترل کنید. مصرف کافئین به اندازه مطلوب می‌تواند مزایای زیادی را از نظر روحی و روانی به همراه داشته باشد و تفریط در آن باعث استرس می‌گردد.

نتیجه‌گیری

آموزش بورس به یادگیری تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی ختم نمی‌شود. شما به عنوان یک معامله گر منظم باید بتوانید با تمرکز ذهن بالا و حفظ خونسردی از اطلاعات و داده‌ها استفاده کنید و تصمیم‌گیری‌های آگاهانه‌ای داشته باشید. داشتن تغذیه مناسب، واقع‌گرا بودن نسبت به بورس، فعالیت‌های بدنی همگی می‌توانند در این راه به شما کمک زیادی کنند.