درخواست مشاوره تماس

جشنواره

شیراز بورس

در حقیقت کتاب قوی سیاه نه کتابی آموزشی است و نه درسی، بلکه بیشتر شباهت به کتابهای اندیشه دارد، اندیشه ای بر اساس احتمالات گوناگون و چگونگی تصمیم گیری در شرایط عدم قطعیت. اندیشه ای مبتنی بر رها کردن تفکر از پیش‌فرض‌های تاریخی و اندیشیدن در حال.

(کتاب قوی سیاه)

“اتفاق بزرگ، به این دلیل رخ می‌دهد که کسی برای آن آماده نیست. به این دلیل که تمامی افراد با در نظر گرفتن پیش‌فرض‌های تاریخی، در پیش‌بینی آینده اشتباه عمل کرده اند. ”بیایید به این فکر کنیم که آیا اگر صد سال قبل زندگی می‌کردیم، آیا می توانستیم ظهور و سقوط هیتلر را پیش بینی کنیم؟ فروپاشی شوروی را چطور؟ داعش را؟ سیل مهاجرت به اروپا را؟ گسترش اینترنت را؟ و یا فروپاشی بازار (بحران اقتصادی 2008) و برگشت نامنتظره آن را؟

مدهای زودگذر:

مدهای زودگذر، ایدز، مکاتب فکری مختلف، مکاتب هنری مختلف همه و همه از دینامیک قوی سیاه پیروی می کنند. قوی سیاه، از آن دست کتب کمیابی است که گاها از قلم نویسندگان بزرگ بیرون آمده و موجی ایجاد می‌کند، از آن دست کتاب‌های جامعی که نه تنها برای دانشجویان رشته‌های اقتصاد و مدیریت مالی، بلکه برای هر شخص دیگری از هر رشته‌ای و در هر شغلی و مقامی بسیار مفید است. پیش از کشف استرالیا، مردم بی چون و چرا باور داشتند هر قویی سفید است، چون تجربیات ایشان پیوسته این باور را تایید می کرد. اهمیت داستان قوی سیاه در این است که شکنندگی دانش ما را نمایان می‌کند و نشان می‌دهد آموختن ما از تجربیات و مشاهدات با چه محدودیت‌های شدیدی رو به رواست. تنها یک مشاهده کافی است تا گزاره ای کلی که دستاورد هزاران سال تماشای میلیون ها قوی سفید است، بی اعتبار شود،

قوی سیاه نسیم نکلاس طالب:

تنها با دیدن یک قوی سیاه نسیم نکلاس طالب،اقتصاددانی‌ است که وقتی چند سال قبل گفت اقتصاد جهان به سمت فاجعه پیش می‌رود، مورد تمسخر واقع شد، اما اینک معامله‌گران بازار سهام، اقتصاددانان، حتی‌سازمان فضایی ناسا، برای شنیدن صحبت‌های او هیاهو می‌کنند. این پژوهشگر و نویسنده‌ی لبنانی – آمریکایی، متولد 1960 در لبنان است. در سرتاسر کتاب مهارت حیرت انگیز طالب در نویسندگی و افکار تازه و نگاه ریزبینانه او به حقایق، الگوها و وقایع دنیا نمایان است. کتاب قوی سیاه، کتابی است که طالب اندیشه‌های خود در مورد ریسک و عدم قطعیت را در آن به رشته تحریر در آورده است.

نگاه اول:

در نگاه اول در میابیم که از مطالب کتاب، در آزمون دکتری سوالی نخواهد آمد. مطمئنا در امتحانات دانشگاه نیز استادی از آن‌ها سوالی مطرح نخواهد کرد. از سوی دیگر نه آموزش تحلیل تکنیکال است و نه در بردارنده سیگنال‌های خرید سهام. با خواندن آن هیچ فرمولی برای پیشبینی وضعیت آینده شرکت‌ها با توجه به نسبت‌های مالی پیدا نمی‌کنیم. اما بزرگان و دانشمندان بسیاری خواندن آن را به دیگران(و خصوصا مدیران) پیشنهاد کرده اند. موسسه آوای مشاهیر افتخار خود می داند که با معرفی کتب بازارهای مالی در راستای گسترش بیشتر این دانش گام برمی دارد.

موسسه آوای مشاهیر خود را مفتخر میداند که نقطه نظرات همراهانی که این کتاب را مطالعه فرموده اند، در بخش دیدگاه به اشتراک می گذارد.