درخواست مشاوره تماس

جشنواره

شیراز بورس

این کتاب یک قصه‌ی اقتصادی ساده به نظر می‌رسد اما چیزی بیش از این‌ است، نویسنده‌ی این کتاب اطلاعات بسیار ارزشمندی را در اختیار مخاطبش گذاشته است. شیوه‌ی نگارش این کتاب باعث می‌شود برای هرکسی که می‌خواهد سر از اقتصاد دربیاورد و با دیدی بهتری برای شرایط اقتصادی موفق‌تر تلاش کند کمک می‌کند بتواند نگاهی کامل و از بالا به اقتصاد داشته باشد. نگاهی کلی که به دریافت واقعیت‌ کمک زیادی خواهد کرد. خواندن این کتاب مثل این است که شیشه‌های عینکتان را پاک‌کنید و دوباره به اقتصاد نگاه کنید.

(کتاب چگونگی رشد و فروپاشی اقتصادی)

چگونگی رشد و فروپاشی اقتصادی با عنوان اصلی « How an Economy Grows and Why It Crashes» اولین بار سال 2010 منتشر شد کتاب چگونگی رشد و فروپاشی اقتصادی یک کتاب مصور است که سعی کرده است مباحث اقتصادی و نظام پولی و مالی مانند تورم، بانکداری، تورم بین‌المللی، حباب مسکن، کسری هزینه‌ها و فروپاشی اقتصاد را در قالب یک داستان ساده بیان کند. این کتاب با آفریدن چند شخصیت و روابط اقتصادی بین آن‌ها توانسته است مفاهیم پیچیده‌ی اقتصادی را به شکل مباحثی قابل‌فهم برای هرکسی که سواد خواندن دارد، درآورد. این کتاب سه نکته‌ی مهم اقتصادی را متذکر شده است: دلیل اصلی رشد اقتصادی، تولید است نه مصرف. وقتی اوضاع رو به وخامت است، باید صرفه‌جویی را به‌جای مصرف در دستور کار قرارداد. اقتصاد برای رونق احتیاج به تورم ندارد، به افت قیمت نیاز دارد.

پیتر دی. شف:

پیتر دی. شف یک پیشگوی حرفه ای وال استریت است که به دلیل پیش بینی دقیق عملکرد بازار سهام، کالاها، طلا و دلار شناخته شده است. او یکی از معدود مشاوران سرمایه گذاری است که بازار کساد موجود را پیش بینی کرده و با توجه به آن مشتریانش را راهنمایی کرده است. شف کار خود را در شارسون لهمان آغاز کرد و در سال 1996 به مرکز یورو پسیفیک پیوست و در سال 2000 رئیس شرکت شد. او به طور مرتب در فاکس نیوز، CNN، CNBC و تلویزیون بلومبرگ ظاهر می شد و در نشریاتی از جمله مجله وال استریت، بارون، تایمز مالی و نیویورک تایمز صحبت کرده است. شف همچنین نویسنده نسخه اصلی اثبات سقوط و همچنین کتاب تغییرات سهام در بازارهای راکد است که هر دو توسط انتشارات وایلی منتشر شده است.

عناوین فصل‌های کتاب به شرح زیر است:

– تولد اندیشه

– توزیع ثروت

– انواع اعتبار

– توسعه‌ی اقتصادی

– موفقیت نیازمند همکاری است

– پس‌انداز را در خزانه نگهدار

– زیرساخت‌ها و تجارت

– تولد دولت

– دولت خلاق می‌شود

– کوچک شدن ماهی‌ها

– کشتی نجات اقتصاد

– رشد بخش خدمات

– ورشکستگی بانک ماهی

– ساخت بیش‌ازحد مسکن

– بحران بازار مسکن

– گام زدن روی ثروت

– انتشار اسکناس ماهی و تورم

فصل‌های این کتاب هرکدام با یک مقدمه‌ی کوتاه آغازشده است و موقعیت سه کاراکتر اصلی یعنی، ایبل، بیکر و چارلی در آن شرح داده‌شده است. در ادامه روابط بین آن‌ها در قالب نظریات اقتصادی توضیح داده می‌شود. موسسه آوای مشاهیر افتخار خود می داند که با معرفی کتب بازارهای مالی در راستای گسترش بیشتر این دانش گام برمی دارد.

موسسه آوای مشاهیر خود را مفتخر میداند که نقطه نظرات همراهانی که این کتاب را مطالعه فرموده اند، در بخش دیدگاه به اشتراک می گذارد.

نویسنده : اندرو شف، پیتر شف

مترجم : حمید رضا ارباب

تعداد صفحات :248