درخواست مشاوره تماس

جشنواره

کسب درآمد

کسب درآمد از بورس :

میزان کسب درآمد از بورسبه عوامل متعددی من‌جمله دانش، مهارت، تجربه، آموزش مستمر و سرمایه بستگی دارد. اما می‌­توان گفت اگر عمل در بازار بورس اوراق بهادار را اصولی فرابگیریم . یا ازنظر متخصصان بهره­‌مند شویم. هیچ بازاری را سودآورتر از بورس نخواهیم یافت.

برای شروع سرمایه گذاری دربورس اوراق بهادار نگران سرمایه نباشید. شما می­توانید با مبالغ کمتر از یک میلیون تومان هم فعالیت در بورس را آغاز نمایید.کسب درآمد

هدف از موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

اینها پرسش هایی هستند که سعی شده در این مقاله در موسسه کارآفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز بطور مختصرپاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

فرآیند کسب درآمد از بورس:

برای شروع فرآیند کسب درآمد از بورس باید بدانید .که این روند بدون پذیرفتن میزان مشخصی از ریسک امکان‌پذیر نیست. در رابطه با ریسک سؤالی که معمولاً توسط تازه واردین بازار سرمایه مطرح می­شود .این است که «آیا ممکن است یک‌شبه تمام پول در بورس اوراق بهادار از بین برود؟».

ابتدا لازم است بدانیم که بورس ایران دارای محدودیت برای افزایش و کاهش قیمت می­باشد. یعنی اگر شما سهمی را بخرید. به هیچ وجه فردا قیمت آن سهم نصف یا دو برابر نمی­شود.برای تمامی سهم­ ها یک دامنه نوسان وجود دارد.

دو روش مهم:
  • روش اول، شما سهام شرکت الف را به قیمت ۲۵۰ تومان خریداری می­کنید. پس از مدتی سهام شرکت الف به قیمت ۴۵۰ تومان می­رسد. اگر شما سهام خریداری کرده را بفروشید. مابه‌التفاوت قیمت خرید سهام و قیمت فروش سهام، همان سود شماست. البته باید توجه داشت. که این یک مثال است و احتمال هر چیزی در بورس وجود دارد. نمی­توان به‌طور صد درصد گفت که شما سود می­کنید. یا ضرر و به‌طور کلی بورس بازی غیرقابل پیش‌بینی است.
روش دوم:
  • روش دوم، شما سهام شرکت ب را می‌خرید . پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه، این شرکت مبلغی سود بین سهام­دارانش تقسیم می‌کند. اگر در زمانی که مجمع برگزار می­شود. شما نیز سهام آن شرکت را در اختیار داشته باشید .سود سهام آن به شما تعلق خواهد گرفت. البته ممکن است یک شرکت به دلیل زیا‌ن‌ده بودن، عدم تحقق پیش‌بینی‌ها، نیازهای شرکت به نقدینگی و … سود نقدی تقسیم نکند. تمامی اطلاعات در باب تقسیم سود، پیش‌بینی سود، زمان و نحوه تقسیم سود همگی در سایت کدال منتشر می­شود.
نتیجه گیری:
  • با توجه به مطالب بالا مشخص می­گردد .که هیچ سودی به‌عنوان سود ماهیانه ثابت در بورس وجود ندارد. مگر در صندوق­های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت. باید توجه داشت .که میزان پول درآوردن از بورس به حجم سرمایه شما بستگی دارد. هرچقدر سرمایه شما بیشتر باشد. شما پتانسیل کسب سود بیشتری را از بورس خواهید داشت. البته نکته امیدوارکننده در بازار سرمایه‌این است که سرمایه­های کوچک می­توانند با سود مرکب در طول زمان رشد زیادی داشته باشند. .
  • نکات لازم جهت کسب درآمد از بورس

    برای کسب درآمد از بورس، لازم است .رصد خوبی روی سهام شرکت­های مختلف از طریق سایت tsetmc.ir داشته باشیم.

مزایا ومعایب این بازار:

  •  مزایا و معایب این بازار را بشناسیم. یکی از مزایای این بازار این است .که شما قادرید با هر میزان سرمایه اولیه در بازار فعالیت کرده. و سرمایه‌گذاری را شروع کنید. همچنین هر روز در سایت کارگزاری خود می­توانید سود و زیان خود را مشاهده کنید .و از طریق سیستم معاملات آنلاین در لحظه سهم خود را خرید و یا بفروشید. از تصمیم‌گیری هیجان‌زده اجتناب کنید. در بازار سرمایه لازم است. هیجانی تصمیم نگیرید .و حساب‌شده عمل کنید به‌خصوص در انتهای روند محتاط باشید. تصمیم‌گیرنده نهایی خودتان باشید. برای کسب درآمد مناسب از بورس با مطالعه شخصی و رصد کردن. شرکت‌ها، شرکت در دوره‌های آموزشی مناسب، تصمیمات درستی در خریدن یا نخریدن یک سهم بگیرید.
    ورود به بازار:
  •  در ابتدای ورود به بازار سرمایه با سرمایه‌ای اندک وارد شوید. توصیه می­شود در ابتدای راه کسب درآمد. از بورس رقمی به ارزش چیزی حدود ۱ تا ۲ میلیون تومان خرید کنید، با توجه به محدوده تغییر قیمت ۵%، ضرر احتمالی ارقام تکان‌دهنده نخواهد بود.
  • اجتناب از پراکندگی سهام در ابتدای ورود توصیه می­شود جهت کسب درآمد از بورس با توجه به رقم اندک سرمایه‌گذاری از پراکندگی خرید سهام پرهیز نمایید.