درخواست مشاوره تماس

جشنواره

گواهی سپرده برنج

موسسه کارآفرین

آوای مشاهیر

هیچ گاه مقدار حقوقت را با اندازه استعدادت اشتباه نگیر…!

آموزش گواهی سپرده کالایی بورس ایران صفر تا 100

موسسه کارآفرین آوای مشاهیر اولین برگزار کننده دوره آنلاین در ایران

6 مزیت معامله در بورس کالای ایران

سود بانکی

پول شما در حسابتان برای معامله گواهی بورس کالایی ایران قرار می گیرد . حتی اگر شما با وجه نقدتان هیچ معامله ای نکنید ، شامل سود بانکی می شوید.

اهرم مالی

شما زمانی که در بورس ایران معامله می کنید، فقط به اندازه وجه نقد خود توانایی معامله یا خرید هر سهم و یا کالایی را دارید اما در بورس کالایی ایران به شما اهرم مالی برای معاملات داده میشود که در ادامه کامل توضیح میدهم

بدون مالیات

در بورس کالایی ایران شما شامل هیچگونه مالیانی نمی باشید حتی اگر در روز بیش از 500 میلیون تومان هم معامله کنید . اما در بورس اوراق بهادار شما مشمول مالیات هستید که در ادامه مفصل توضیح میدم.

سررسید کالایی

با توجه به نوع کالایی که خرید می کنید مثلا نقره ، شما میتوانیدسررسید مثلا مرداد رو خرید کنید و سر رسید هم کالا رو تبدیل به وجه نقد کنید و هم بصورت کالا از بورس کالای ایران دریافت کنید.

امکان خرید خودرو

امکان خرید خودرو که به تازگی در بورس کالای ایران شروع شده باعث میشه شما کمتر از قیمت بازار آزاد هزینه بدید که باز هم در ادامه مفصل توضیح میدم.

امکان نوسان گیری

خب مثل همه بازار ها امکان نوسان گیری در بورس کالای ایران وجود دارد حتی در برخی بازار های خاص سود های هزر برابری که شاید باعث تعجب شما شود هم وجود دارد و همه این ها در بورس ایران قابل انجام است.خب در ادامه با ما همراه باشید

آموزش های مرتبط

فرصت ها تکرار نمی شوند، زمانی که باران طلا می بارد سطل زیر آن بگذار نه یک قاشق!

جلسات اول هر دوره آموزشی را رایگان تماشا کنید.

تعریف گواهی سپرده بورس کالایی

خب در ابتدا با واژه گواهی سپرده بورس کالایی آشنا بشیم.بر اساس مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار گواهی سپرده کالایی، گواهی یا اوراق بهاداری میباشد که   مالکیت شخص  بر مقدار معینی کالا میباشد و پشتوانه آن قبض انبار استانداردی هست که توسط انبارهای مورد تایید بورس کالا صادر میشود.

 با یک مثال بیشتر با بورس کالا آشنا بشیم.، بطور مثال برای یک کالا، استاندارد مشخصی تعیین میشه و انبارهایی نیز با نظارت سازمان بورس، کالاهایی که استاندارد تعریف شده را داشته باشند،. پذیرش می‌کنند. و به آورنده کالا (مالک) قبضی تحویل می‌دهند. این قبض چنانچه قابلیت معامله پیدا کند گواهی سپرده کالایی نامیده می‌شود.

آیا در بورس کالا نیاز به تحویل حضوریست؟

 در واقع در مثال بالا دارنده قبض با مراجعه به شرکت‌های کارگزاری می‌تواند گواهی خود را بفروشد. ( البته حتما نیاز به مراجعه حضوری شما نیست. اگر معاملات را در بورس کالای ایران بدانید)یا افراد دیگر می‌توانند این گواهی‌ها را خریداری کنند. در هر حال دارنده گواهی سپرده کالایی، مالک مقدار مشخصی از کالا است .

که می‌تواند با مراجعه به انبارهای مربوطه، نسبت به دریافت کالا اقدام کند.(اگر تمایل دارید راجع به بورس کالا بیشتر بدانید با ما همراه باشید ، اگر هم تمایل به یادگیری معامله در بورس کالا رو دارید. برای صرفه جویی در وقت میتوانید دوره بورس کالای ایران موسسه کارآفرین آوای مشاهیر با پشتیبانی بسیار عالی رو تهیه کنید).

بورس کالای ایران
دوره آموزش بورس کالای ایران

چه کالاهایی در بورس کالای ایران معامله میشود؟

در بورس کالای ایران از طلا ، نقره ف زعفران ، خودرو ، سیمان در بازر بورس کالا معامله میشود  که هر کدام با ماد و سررسید خاص خود هستند.

بطور مثال صندوق طلای خرداد ماه 1401 را شما با نماد ETCKH01 میتوانید بشناسید .

که ETC نام کالا یعنی همون طلاست . KH به منظور ماه خرداد است و 01 به معنای صندوق طلای خرداد ماه با سررسید  1401 میباشد . 

بقیه کالا ها هم به همین صورت میتونید بخونید و بشناسید. 

 

نحوه معامله در بورس کالای ایران

وجه تضمین در بورس کالای ایران چقدر است؟

البته ناگفته نماند برای معامله در صندوق طلای بورس کالای ایران حتما باید وجهی را به عنوان ضمانت نزد کارگزار قرار بدید .

بطور مثال وجه تضمین صندوق طلا در سال 1401 به مبلغ دو میلیون و هشتاد هزار تومان افزایش یافته . چون در سال 1400 این مبلغ فقط یک میلیون و هشتصد و هشتاد هزار تومان بوده است .

نا گفته نماند برای معامله در این بازار همانطورکه سود های بسیار خوبی میدهد ، مثلا در یک بازه 3 ماهه شما با انتخاب کالای درست و سرمایه گذاری در آن میتوانید مبلغ سرمایه گذاری خود که مبلغ 10 میلیون ت.مان بوده است را به 20 میلیون تومان افزایش دهید اما با دانش کافی . 

در غیر این صورت و با عدم دانش لازم معالمله شما در بورس کالای ایران با کال مارجین ( از بین رفتن کامل پول) مواجه میشوید .

در اینجا پیشنهاد ما برای شما استفاده از دانش و تجربه دیگران است .که هم در زمان صرفه جویی می کنید هم کال مارجین نمیشوید.  

 وجه تضمین برای بقیه کالاها متفاوت است مثلا برای نقره 398 هزار تومان و یا 400 تومان است و شما میتونید چند برابر این مبلغ معامله کنید.

اهرم مالی در بورس کالا آتی چگونه است؟

در بازرار آتی کالا یا همان بازار مشتقه سرمایه گذاران میتوانند از اهرم مالی استفاده کنند .

سرمایه گذاران بطور کلی از اهرم 10 برابری میتوانند استفاده کنند که با توجه به نوع کالا و وجه تضمین متفاوت است .

بطور مثال شما یک واحد نقره به ارزش و وجه تضمین 398 هزار تومان خرید کرده اید . 

اهرم مالی به شما اجازه میدهد تا 10 برابر این مبلغ بتوانید معامله کنید و سود آور باشید.

سخن آخر

معامله در بورس کالای ایران در صورت آموزش و علم درست یکی از بهترین بازا ها با بازه زمانی کوتاه مدت ومیان مدت است که از سرمایه های حدود 400 هزار تومان امکان شروع معامله رو دارید تا نوسانگیری و ورود سرمایه هایی بالاتر از 20 میلیارد تومان.

به معنای واقعی کلمه بازار آتی کالا بازار حرفه ای هاست. اگر تمایل به معامله در این بازار دارید حتما باید آموزش مناسب را ببینید .

دوره بورس آتی کالا  میتواند به تسریع این روند آموزشی کمک کند . زیرا این دوره با پشتیبانی 3 ماه پس از شرکت در دوره و پیشنهاد های معاملاتی ( اما تصمیم معاملاتی با خود سرمایه گذار است) یکی از بهترین دوره های ارائه شده در سطح بازار است. 

برای شرکت در دوره و کسب اطلاعات بیشتر میتوانید هم مشاوره رایگان را انتخاب کرده و هم اطلاعات این دوره را مشاهده نمایید. 

انتخاب بازار مشتقه بعنوان بازار سود آور یکی از بهترین انتخاب هست . اما این نکته رو فراموش نکنید ، اگر کالا رو درست انتخاب نکنید با کال مارجین شدن مواجه میشوید. 

با ما همراه باشید.