درخواست مشاوره تماس

جشنواره

آموزش امواج الیوت در تحلیل تکنیکال در دوره ابزارهای معاملاتی من

اساس تفکر سنتی در تحلیل تکنیکال از گذشته تا به امروز تغییرات زیادی داشته است. مردم دیگر مثل قدیم فکر و رفتار نمی‌کنند؛ پس نوع و سبک تحلیل رفتاری معامله‌گران نیز باید در طول زمان تغییر کند. اکثر روش‌های تحلیل تکنیکال بر اساس دو مولفه قیمت و الگوها بنا شده‌اند. اما مولفه سومی نیز وجود دارد که بسیار مهم است و آن مولفه زمان است. موج شماری به روش الیوت یا همان امواج الیوت یکی از سبک‌های تحلیل تکنیکال است که طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. این سبک تحلیلی بر هر سه مولفه قیمت، زمان و الگوها تمرکز دارد و می‌تواند دید خوبی را از نمودارها به ما بدهد.

تحلیل تکنیکال و اصول الیوت نقشه راه بازار

در بازارهای مالی آنچه که هرگز به چشم نخواهد خورد، حضور یک فرشته نگهبان برای حفاظت از سرمایه و منافع ما است.یکی از روش های تحلیلی برای پیش بینی و در نتیجه محافظت از سرمایه خود و در عین حال سود بردن از جریان های قیمتی بازارها تحلیل تکنیکال در تمامی بازارهای مالی است که بر اساس گردش اطلاعات شکل می گیرند و نیز گاها در مسائل غیرمالی می باشد. در زیرمجموعه تحلیلی تکنیکال، تحلیلی بر اساس تئوری موسوم به تئوری آشوب به نام تحلیل براساس امواج الیوت وجود دارد که کارایی و اثربخشی خود را ثابت نموده است. درموسسه کارآفرین آوای مشاهیر، شما می توانید اصول بنیادین تحلیل امواج الیوت را به صورت تئوری و نیز عملی فرا بگیرید و برای پیروزی در محیط پرآشوب بازارهای سرمایه گذاری، براساس مطالب، گام های خود را محکم بردارید.

تعریف روند و روند قیمتی

تعریف بسیار ساده و کلی ،. به جهتی که حرکت قیمت را نشان میدهد روند میگویند .
یقینا تا کنون متوجه شدید که همیشه روند بصورت یک خط مستقیم حرکت نمیکند .و در این بین شامل قله ها و دره هایی ایجاد میشود که شکل چارت ما را بصورت یک مدل زیگراگ در می آورد .
تعریف روند صعودی و نزولی بسیار ساده هست. به موج های که قیمت سهم را افزایش میدهند .و شامل قله های جدید و بالاتر از قله قبل خود میشوند. روند صعودی نام دارد و موج هایی که سبب کاهش قیمت شده و دره های های جدید با کفی پایین تر از دره قبل خود دارد روند نزولی میگویند.
روند خنثی هم شامل موج هایی میشود که جهتی مستقیم دارد .

دوره های آموزشی

مشاوره رایگان

لطفا جهت دریافت ۱۰ دقیقه مشاوره رایگان ، با پر کردن فرم زیر و مشخص کردن زمان مناسب شما جهت تماس ، مشاورین ما را در این امر همراهی کنید.

 

اصول ابتدایی الیوت و معامله گری

قاعده کلی الیوت رفتار انبوه مردم در الگوهای و روندها در بازار شناخت‌پذیر هستند. الیوت این شناخت را قانون موج‌ها نام‌گذاری کرد. طبق این قانون گفتیم که هر موج جنبشی در نمودار از ۵ موج تشکیل می‌شود که ناشی از تحلیل رفتاری معامله‌گران مختلف در بازار است. حرکت‌های اصلاحی نیز معمولا از ۳ موج تشکیل می‌شوند که در جهت مخالف حرکت بازار هستند. در بازار بورس آن چیزی که انجام می دهید، مهم تر از آن چیزی است که می دانید

معامله گری را مانند رانندگی برای شما تعبیر کردیم .که باید عادت شود ولی یک تفاوت بزرگ هم با رانندگی دارد. در رانندگی هدف مقصد است ولی در معامله گری هدف مسیر است. این مسیر است که می تواند عادت های شما بهبود دهد. این مسیر است .

که همیشه برای شما آموزش های جدید و درس های تازه دارد. به بیان ساده تر اینجا سود نیست. که مهم است .اینجا مسیر رسیدن به سود مهمتر است. شاید شما سودهای هنگفتی از مارکت بدست آورده باشید. ولی به خاطر نداشتن عادت های صحیح معامله گری سودها را به خود مارکت پس داده اید. ولی وقتی از عادت های صحیح سودی بدست بیاید این سود پایدار تر و استمرار بیشتری خواهد داشت. (کلاس آموزش بورس در شیراز )