درخواست مشاوره تماس

جشنواره

بورس در شیراز

بازار های نزولی و امواج اصطلاحی :

در بازار های نزولی و اصلاحی معمولاً تازه واردان دچار ضرر های بسیاری می شوند . شاید اگر به صورت حرفه ای در این بازار ها ی یورس معامله میکردند .  دچار این ضرر ها نمی شدند. حتی بسیاری از کسانی که در بازار سابقه فعالیت دارند . نیز در این زمان دچار سردرگمی می شوند.

هدف موسسه کار آفرین آوای مشاهیر :

اینها پرسش هایی هستند که سعی شده در این مقاله در  موسسه کار آفرین آوای مشاهیر  در راستای  آموزش  بورس  در  شیراز  بطور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید .

بورس در شیراز

چگونگی جلوگیری از ضرر ها در بازار بورس :

چگونه میتوان در این بازار ها از ضرر های بیش از اندازه یا از دست دادن سود معاملات اجتناب کرد؟

سیستم معاملاتی و پایبندی به قوانین بازار می تواند.  ما را از ضرر های بیش از اندازه نجات دهد . شاید توضیح و یاد آوری سه مفهوم بورسی بتواند بسیاری از دوستان را متوجه اشتباه خود نموده و از ضرر های بیشتر جلوگیری کند. پس با ما همراه باشد.

1-حد سود :حدسود یا تخمین میزان رشد سهم باید زمانی مشخص شود.  که هنوز معامله ای را باز نکرده ایم. بدین سان که از روش های تکنیکال و بنیادی میزان رشد قیمت سهم را پیش بینی می کنیم.

برای مثال :اگر سهمی 500 تومان قیمت دارد. ما بر اساس کار تکنیکال تشخیص می دهیم .که این سهم در وهله اول تا 700 تومان و در مرحله بعد تا 900 تومان بالا می رود.  می گوئیم حد سود اول ما در این سهم 700 و حد سود دوم ما 900 تومان است.

2-حد ضرر :حد ضرر تنها سپر دفاعی ما در معاملات زمانی است .که قیمت به حد ضرر میرسد.  معنای باطل شدن تحلیل و دیدگاه ما از آن معامله است .  چنانچه قیمت به حد ضرر برسد .باید با ضرر از معامله خارج شد.

حد ضرر طلایی:

برای مشخص کردن حد ضرر روش های مختلفی دیده شده است .گاها افراد با از دست دادن 10% از دارایی خود از معامله خارج میشوند . گاهی 30% از حد سود در نظر گرفته برای خود را به عنوان حد ضرر تعیین می کنند . اما بهترین حد ضرر ها، حد ضررهایی است که با ابزار تکنیکال تعیین میشود.
در هر حال تعیین حد ضرر یک مورد کاملاً شخصی است .  بر اساس میزان دارایی فرد و ریسک پذیری او تغییر می کند.
3- انجام دادن risk free:
در بعضی مواقع پس از باز کردن یک معامله و رشد قیمت، در حالیکه هنوز قیمت به حد سود نرسیده .به یکباره نمودار  قیمت دچار برگشت شده و گاها از نقطه ورود نیز پایین تر میرود. در چنین مواقعی معامله گر اگر واکنش مناسبی نشان ندهد . نه تنها کل سود خود را از دست میدهد . بلکه دچار خسران نیز می گردد.

risk free چیست ؟

برای جلوگیری از این مورد به معامله گران توصیه می شود . که به میزان رشد قیمت سهم،حد ضرر خود را نیز ارتقاء دهند.  که به این کار risk free کردن می گویند.
با این راه حل معامله گر پس از ، از دست دادن مقدار کمی از سود خود، معامله  بورس خود را بسته. و با سود از معامله خارج میشود.
در نتیجه بررسی سه مفهوم بالا باید گفت . همانطورکه ما هیچ مسافرتی را بدون دانستن مقصد شروع نمی کنیم.  هیچ دارویی را بدون دانستن اثر آن نمیخوریم هیچ معامله ای را نیز بدون در نظر گرفتن حد سود و حد ضرر نباید باز کرد.
همواره باید از تعصب بر روی تحلیل خود اجتناب نموده . در موارد مقتضی از معامله خارج شد.
فلذا به معامله گران اکیدا توصیه میشود که زمانی که قیمت به حد ضرر میرسد. نگاه به چارت معاملاتی خود نکنید و از معامله خارج شوید.

آموزش استراتژی معاملات بورس :

هر روزه و در سراسر دنیا، افراد زیادی به بازارهای مالی  جذب می شوند .  شاید به جرات بتوان گفت . همه افراد در هر صنفی و در هر سنی فارغ از جنسیت در بازارهای مالی وارد می شوند.

معاملات در بازارهای مالی من جمله بورس، و غیره نیاز به آموزش و برنامه ریزی معاملاتی دارد. اما در کنار موارد فوق استفاده از برنامه های کمک معاملاتی و تحلیلی در سایه تکنولوژی بسیار سودمند می باشد.

تمامی معامله گران با انواع آموزشهای حضوری، غیر حضوری دست و پنچه نرم می کنند . در نهایت بر اساس حدس و گمان و یا با علم و آگاهی بر اساس استراتژیهای معاملاتی، اقدام به ترید می کنند.

استراتژی معاملات هارمونیک :

با آموختن استراتژی معاملاتی هارمونیک ؛ هم میزان ریسک معاملاتی شما کاهش پیدا میکند .  هم سودهای بیشتری کسب خواهید نمود . به عبارتی ریسک به ریوارد ارزنده تری خواهید داشت.
الگوهای هارمونیک چیست؟
الگوهای هارمونیک آرایشی هستند. برای شناسایی محدوده‌های قیمتی و اعداد فیبوناچی که در آن محدوده‌ها احتمال بازگشت قیمت بسیار زیاد است.
با این استراتژی فرض بر این است که الگوهای معاملاتی و سیکل‌ها در طول زمان تکرار می‌شوند.

الگو های هارمونیک :

تمام الگوهای هارمونیک بر اساس سطوح اصلی فیبوناچی به وجود آمده اند.
الگوها به سه گروه تقسیم میشوند:
4 نقطه ای – 5 نقطه ای و 6 نقطه ای
جالب است بدانید الگو های هارمونیک معمولا زمانی که بازار و بسیاری فکر می کنند .نباید خرید کنند ؛ در اوج منفی بازار به شما سیگنال خرید می دهد . برعکس این موضوع زمانی که همه به شدت در حال خرید هستند . سیگنال جدی افت بازار را می دهد . شما را از ضرر نجات می دهد. شگفتی الگو های هارمونیک در این است که : اغلب ریزش و یا شروع روند های سریع صعودی و نزولی را پیش بینی می کنید. علاوه بر دور شدن از ریسک های جدی بازار و خرید سهم هایی که امکان دارد .چند روز صف خرید شوند .می توانید  نوسان گیری های کوتاه مدت و خوبی روی سهام داشته باشید.