درخواست مشاوره تماس

جشنواره

استفاده از روانشناسی توده های قیمتی در حرکت امواج الیوت

این مقاله برای اولین بار به درک بسیار بهتری از تعادل و تناسب .در سراسر داده های قیمت بازار های سرمایه و بورس کمک خواهد کرد.سعی  خواهیم کرد. همینطور که بحث تکامل بیشتری پیدا خواهد کرد. در مقالات مختلفی که با حمایت موسسه آوای مشاهیر اتفاق می افتد. اطلاعات بسیار ارزشمندی در اختیار جامعه ترید کشور قرار گیرد.

تعریف الگو

ما قادر به درک احساسات شرکت کنندگان بازارهای سرمایه و بورس و. چگونگی تعریف الگوها براساس حرکت قیمت خواهیم بود. و متوجه خواهیم شد .که در هر قالب زمانی واکنش های تکرارپذیر موجود در رفتار و خرد جمعی. فعالان بازار بورس و سرمایه را کامل متوجه شویم. و آگاه باشید .که حرکات بازارهای مالی و سرمایه در قیمت ها تکرار می شوند .و هیچ زمانی روندها به یکباره عوض نخواهند شد.

پس اگر شما منطقه هدف بازار را کامل بشناسید به راحتی می توانید در بازارهای بورس سودهای بسیار قابل قبولی کسب کنید.

درک اطلاعات قیمت

درک چگونگی خواندن اطلاعات قیمت و مشاهده روابط هندسی قیمتی. و زمانی که در نمودارهای قیمتی بازار بورس رخ می دهد. بسیار مهم است،.این امر می تواند برای مطالعه این مقاله بسیار مفید باشد. پس از آن می توانید با نگاه کردن به صفحه نمایش کامپیوتر خود .و استفاده از ابزارهایی که در این مقاله که با همت موسسه آوای مشاهیر شرح داده می شود،. با نمودارتان کار کنید.

تجربیات

من فرزین حفار در تجربیاتم دریافتم که معامله گران جوان ( تازه وارد به بازار بورس ) که با اصول امواج الیوت  (elliot ) کار می کنند. عناصر مهمی مثل پرایس اکشن بازار رو دقت نمی کنند. و فراموش کردند .که بازار براساس رفتار در محدودها کار می کند. نه پیش بینی شما یا هر ابزاری در این بازار،. بازارهای مالی ساده نیستند .اما غیر قابل یادگیری هم نیستند .و من به شما قول میدهم .که با یادگیری های بازار مالی. به درآمدهای متناسب با بودجه و شخصیت خودتون خواهید رسید.

الگوی قیمتی

مردم تلاش می کنند. الگوهای قیمتی بازارهای بورس را بازنمایی کنند. به نظر می رسد تا زمانی که به یک نمودار روبرو شوند. می توانند آن را درک کنند. بعد از اولین معامله به نظر می رسد. که متفاوت به آن نگاه می کنند .

چطور این اتفاق می افتد؟

اکثر معامله گران جوان در جهت روند و در نقاط مناسب قیمتی وارد می شوند. و با اخذ کمی سود به دلیل عدم توانایی هیجانات معامله اون سود رو که می تونه. به این افراد بازدهی بسیار بالاتری بدهد را می بنندن .و بعد با خود فکر می کنند .که الان بازار از اون قیمتی که من وارد معامله شدم. خیلی فاصله گرفته و با این دسته از تحلیل ها شروع به رفتاری خلاف جهت می کنند. اولین کاری که انجام می دهند. ایجاد محدودهای فرضی هست.

سود تریدر

و حالا که در بازارهای سرمایه میزانی سود کردن. و پول به دست آوردن با خیال راحت و با یک شمشیر آخته به جنگ با روند می روند. در چند لحظه اول به خاطر کنش و واکنش به سطوحی که پیدا کردند. شاید در سود قرار بگیرند. یا حتی چند ساعت در سود هم بمانند. و بعد با خیال راحت و خسته از کار روزانه به استراحت می پردازن .و وقتی چارت رو برای لذت بردن از پول های مفتی که بازار به اون ها داده است. باز می کنند. فاجعه رو در وجود خودشون حس می کنند.

نوسانات قیمت

مهم است .درک کنید. که نوسانات قیمت و امواج الیوت مشابه هم نیستند. اکثر مردم با شمارش نوسانات قیمت آغاز می کنند. زیرا این ساده ترین راه برای فهمیدن آن است،. اما نتیجه نهایی فاجعه بار خواهد شد .و شما به مرور یاد می گیرید .از اجزای نوسان قیمت و قوانین چشم پوشی کنید.

اصل اول تحلیل تکنیکال

اصل اول تحلیل تکنیکال، .بازارها همیشه دارای روند هستند. که به شرح در مورد روند های بازار در مقالات قبل صحبت کردم .پس اگر علاقمند به دانستن تعاریف و نحوه عمل کرد دارید .به مقالات قبل که با همت موسسه آوای مشاهیر تدوین شده است .رجوع کنید.

امواج انگیزشی

امواج انگیزشی در هر جهتی روند بازار را می سازند،. فراموش نکنید. که امواج انگیزشی،. روند حرکت قوی قیمت ها هستند، .موج اول رو به بالا در حرکت صعودی دارای قوانین حداقل 38% از حرکت نزولی قبل از خود است. ما امواج را زمانی که آن ها به پایان موج می رسند. برچسب می زنیم، .نه در وسط موج و نه در جایی در نزدیکی کناره های موج،.بلکه به صورت دقیق موج ها را درست بالای اوج قیمت یا زیر کف قیمت که موج کامل می شود.

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

پرسش هایی که سعی شده در این قسمت در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده. به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

علامت گذاری می کنیم، توجه بفرمایید که این کار همیشه ممکن نیست،. اما با این روش تجزیه و تحلیل غیر ممکن را در هر زمان مسدود می کنیم. روش های بسیاری برای یادگیری وجود دارد. صبور باشید. این کار به زمان و تمرین نیاز دارد.

مشکل جابجایی استراتژی

یکی از مشکلات مردم زمانی است. که آن ها بین سبک های متفاوت نموداری نقل مکان می کنند. الگوها به راحتی در نمودار خطی مشخص هستند، .اما همان کار با انتقال به نمودارها میله ای ممکن نیست.

امواج اصلاحی پس از  امواج انگیزشی

بحث در مورد امواج انگیزشی. بدون اشاره به ساختاری که آنها را به هم متصل می کند .غیر ممکن است. وقتی که یکی از امواج انگیزشی به پایان می رسد، .چه اصلاحی پس از آن می آید؟ آیا تثبیت قیمت ها که در آن حرکت ضد روند به هدف می خورد وجود دارد؟ .بله یک راهنمای عمومی اغلب اتفاق می افتد. وجود دارد .و می توانید از آن استفاده کنید.

اصول تکنیکی

همینطور که همه شما می دانید .بحث در مورد اصول تکنیکی به زمان زیادی احتیاج دارد .اما برای جمع بندی کلی این مقاله من خواهد. اصول مقدماتی تحلیل به سبک الیوت را در چند خط خواهد گفت. و ما در مقالات بعدی اطلاعات جامعه تری را در هر مقاله به شما ارائه خواهیم کرد .تا شما بتوانید هم از مطالب لذت ببرید. در بخش افزایش دانش خودتان هم به صورت کاربردی در بازار اعمال بفرمایید.

امواج الیوت شامل 8 موج حرکتی در هر سیکل خود هستند .که 3 موج حرکتی انگیزشی در جهت یک روند و دو موج حرکت اصلاحی در موج های اصلاحی و در نهایت دو موج حرکتی انگیزشی در جریانات اصلاحات قیمت عمیق و یک موج اصلاحی برای این دوموج که بنا به شکل زیر ترسیم می شوند.