درخواست مشاوره تماس

جشنواره

شیراز بورس

بازار اول فرابورس چیست و سهام چه شرکت هایی در آن معامله می شود؟

دستورالعمل پذیرش و عرضه اوراق بهادار در بازار اول فرابورس ایران، فعالیت آن را در قالب چهار بازار مجزا بیان کرده است. «در بازار اول، دوم و اوراق مشارکت، انواع اوراق بهادار پذیرفته و در بازار سوم، تنها عرضه اوراق بهادار انجام می‌شود».

شیراز بورس

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

اینها پرسش هایی هستند که سعی شده در این مقاله در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده است . به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

بازار اول فرابورس

در بازار اول، معاملات سهام شرکت­‌های سهامی عامی که شرایط دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس را احراز کرده باشند، انجام می‌شود. پذیرش شرکت در بازارهای اول و دوم فرابورس منوط به تهیه امیدنامه و ارسال مدارک و مستندات کافی به منظور شناخت از وضعیت شرکت می­‌باشد. پس از تکمیل مدارک یاد شده هیات پذیرش اوراق بهادار ضمن بررسی وضعیت مالی و عملیاتی، در صورت احراز شرایط زیر با پذیرش شرکت موافقت می‌نماید:

۱- حداقل ۱۰ درصد از سهام ثبت شده آن شناور بوده و تعداد سهامداران آن حداقل ۲۰۰ نفر باشد.

۲- حداقل دو سال از زمان بهره­برداری عملیات یا ارائه خدمات آن گذشته باشد.

۳- آخرین سرمایۀ ثبت شدۀ آن حداقل ده میلیارد ریال باشد.

۴- زیان انباشته نداشته باشد.

۵- گزارش حسابرس برای آخرین دوره/سال مالی منتهی به پذیرش در خصوص صورت‌های مالی آن، عدم اظهار نظر یا اضهار نظر مردود نباشد.

۶- مطابق اظهار نظر حسابرس، از سیستم اطلاعات حسابداری مطلوب و متناسب با فعالیت خود و شرایط پذیرش در فرابورس جهت افشاء مناسب اطلاعات برخوردار باشد.

۷- در دوره/ سال مالی منتهی به پذیرش سودآور بوده و همچنین چشم­انداز روشنی از تداوم سودآوری و فعالیت شرکت و صنعت مربوطه وجود داشته باشد.

۸- براساس آخرین صورت­های مالی سالانۀ حسابرسی شده، نسبت حقوق صاحبان سهام به کل دارایی­های آن حداقل ۱۵ درصد باشد.

۹- دعاوی دارای اثر با اهمیت بر صورت‌های مالی، له یا علیه شرکت وجود نداشته باشد.

۱۰- آخرین صورت‌­های مالی آن باید مطابق مقررات قانونی، استانداردهای حسابداری و گزارشگری مالی و آیین­نامه­‌ها و دستورالعمل­‌های اجرا یی ابلاغ شده توسط سازمان تهیه شده باشد. همچنین در زمان ارائۀ درخواست پذیرش و آخرین دوره/ سال مالی قبل از ارائه درخواست، حسابرس شرکت باید از میان حسابرسان معتمد سازمان انتخاب شده باشد.

۱۱- اعضای هیات مدیره و مدیرعامل آن دارای سابقه محکومیت قطعی کیفری یا تخلفاتی مؤثر طبق قوانین و مقررات حاکم بر بازار اوراق بهادار یا سوء شهرت حرفه­‌ای نباشند.

 

ناشران پذیرفته شده

بازار اول فرابورس