درخواست مشاوره تماس

جشنواره

معامله گر منظم ،خلاصه کتاب

موفقیت در تجارت چگونه است؟

موفقیت در تجارت 80 درصد روانی و تنها 20 درصد به روش معامله گری اعم از فاندامنتال یا تکنیکال مربوط می شود برای مثال شما می توانید با یک دانش متوسط از تحلیل فاندامتتال و تکنیکال در صورتیکه کنترل روحی را از دست ندهید در بازاربورس  سود کنید و برعکس اگر بهترین و بزرگترین سیستم معاملات را داشته باشید اما کنترل روانی وجود نداشته باشد شما بازنده هستید.

معامله گر منظم ،خلاصه کتابمدیریت سرمایه از دو عنصر اساسی تشکیل شده است:

مدیریت روانی و مدیریت ریسک زیر مجموعه عوامل روانی است که توسط معامله گر درک و قبل از آنکه در موقعیت خطرناکی قرار گیرد در نظر گرفته می شود.برای درک بیشتر این مطالب با موسسه کارآفرین آوای مشاهیر همراه شوید .

الهه مرگ سرمایه گذار:

الهه مرگ سرمایه گذاری کیست؟ الهه مرگ کسی است که سرمایه شما را از بین می برد و سودتان را ناپدید می کند نه اسرارآمیز است و نه کاملاً روشن و واضح، اما به سادگی شما را به گمراهی می کشد.

برای تبدیل شدن به یک معامله گر موفق در بازار سهام  یا قرارداد آتی نیاز به آموزش بورس داریم تا به خودشناسی، انضباط و بازنگری شخصیتی برسیم .

آسیب های روانی معامله گر:

آسیب های روانی معامله گری چیست؟ هر چهارچوب ذهنی است که پتانسیل ایجاد ترس را داشته باشد . از نتایج ترس، ایجاد شرایط روحی مانند استرس، اضطراب، سردرگمی، ناامیدی، و یا خیانت است.

در زمانهایی لازم است که به بررسی و بازنگری درک خود از بازاربورس بپردازیم. زیرا به خاطر نحوه شکل گیری افکارمان از زمان کودکی از طریق درک این مسئله که در آینده چه اتفاقی می افتد سعی در کنترل حوادث بازار داریم.

زمانیکه با تمرکز بر ترس به فرصت ها نزدیک می شوید دامنه درک شما محدود می شود. شما اطلاعاتی که به دلخواهتان هست را درک می کنید و این بزگترین دلیل وجود ترس در شماست.

اگر رفتار بازار با شما مرموز به نظر می رسد، به خاطر رفتار مرموز و مدیریت نشده شما است.

اعتماد به نفس و ترس ها :

اعتماد به نفس و ترس حالت های ذهنی هستند که ماهیت مشابهی دارند . تنها با درجاتی از هم جدا شده اند به محض اینکه سطح اعتماد به نفس شخصی افزایش می یابد. متناسب با آن، سردرگمی اضطراب و ترس او کاهش می یابد. با این حال نکته اصلی که من می خواهم بیان کنم .این است که فرایندی که باید انجام گیرد در محیط ذهنی و ترکیب روانی هر شخص معامله گر است.

در این مقاله قصد دارم به وضوح نشان دهم که چگونه ترتیب اجتماعی متداول با روش های مورد نیاز برای موفقیت در محیط بازار  بورس در تعارض است.

دیدگاه اول :

مضحک است، در نگاه اول معامله گری به نظر ساده می آید .اما زمانی که مردم در می یابند .تلاش در این مسیر بسیار سخت و دشوار است، آن را رها می کنند. در این محیط موفقیت همیشه بسیار نزدیک به نظر می آید. در عین حال غالبا دور از دسترس است. سرخوردگی از این موضوع ادامه دارد .تا وقتی که معامله گر خود را با آموختن روش جدید فکری که در این محیط موثر باشد (و نه براساس طرز فکری که در محیط فرهنگی و تربیت اجتماعی شکل گرفته است) با شرایط موجود در بازار وفق دهد.

برای یافتن یک متد جدید فکری پیشنهاد می کنم در مورد باورهایتان و مفاهیم عمیق و ریشه دار کاوش کنید .گاهی اوقات تنها یک پاکسازی دقیق روانی می تواند شما را در دور انداختن شکست ها و بنا کردن کاخ موفقیت ها کمک کند اطلاعاتی را برای خودتان افشا کنید که احتمالاً منجر به این سوال از خودتان شود “اگر درست نشد چطور؟” این اولین گام برای هر فرایند پاکسازی ذهنی است.

اشتباهات متداول درمعامله:

تمام اشتباهات متداول در معاملات ریشه در تفکر دارد که می تواند تغییر کند.

1- امتناع از محدود کردن ضرر

2- خارج نشدن از معامله حتی زمانیکه بدانید پتانسیل حرکت بازار بسیار کاهش یافته

3- داشتن یک نظر یا عقیده خاص در مورد بازاری که ذهن را قفل کند.

4- تمرکز بر قیمت و ارزش پولی هر معامله به جای تمرکز بر پتانسیل بازار بورس که براساس رفتار و ساختار آن حرکت می کند.

5- انتقام یا معامله کردن به قصد جبران پولی که بازار بورس از شما گرفته است.

6- عدم تغییر موقعیت، حتی زمانی که احساس کنید حرکت بازار تغییر کرده است.

7- پیروی نکردن از قوانین معامله.

8- گرفتار کردن خود در یک معامله و محروم شدن از فرصت های سود ده بازاربورس.

9- اقدام نکردن براساس شم یا دریافت درونی.

10- استفاده از یک استراتژی ثابت در هر زمانی از بازار  بورس و سپس برگرداندن سود به دست آمده به بازار در یک یا دو معامله و تکرار دوباره این کار.

روش های روانی ومهارت های کاربردی:

 روش های روانی ومهارت های کاربردی عبارتند از:

1- آموختن دینامیک رسیدن به هدف به نحوی که روی آنچه که می خواهید . تمرکز کنید نه آنچه که از آن می ترسید.

2- آموزش چگونگی به رسمیت شناختن مهارت هایی که به عنوان یک معامله گر بورس پیشرفته نیاز دارید. پس تمرکز بر توسعه دادن این مهارت ها به جای تمرکز به دست آوردن پول که تنها به وسیله این مهارت ها به دست می آید.

3- آموختن اینکه چگونه خود را با تغییرات اساسی که به آسانی در شرایط بازار ایجاد می شود وفق دهیم.

4- شناسایی میزان خطرپذیری سطح ریسک خود و پس بیاموزید که چگونه از راههایی که با توانایی شما برای حفظ هدف در فعالیت های بازار تناقض نداشته باشد آن را گسترش دهید.

5- آموزش  چگونگی اجرای سریع معاملات بورس بعد در درک یک فرصت.

6- آموختن اینکه چگونه به جای ارزیابی پتانسیل بازار بورس از طریق نظر شخصی به بازار اجازه دهیم مقدار کافی سود را برای ما مشخص کند.

7- اموختن اینکه چطور چهار چوب باورهای شما درک شما را از حرکت بازار کنترل می کند.

8- آموختن اینکه چگونه به یک حالت بی نظری و بی طرفی دست یابید.

9- آموزش اینکه چطور اطلاعات حسی درست را تشخیص دهیم و یاد بگیریم چگونه همواره به آن عمل نماییم.

سیستم های معاملات بورس قلمرو و رفتارهای بازار را محدود می کنید و به همین دلیل می تواند مدیریت ذهن را برای ما آسان تر کند آنها همچنین به ما پیشنهاد می دهند که در مقابل شرایط پیش رو در بازار چه کاری انجام دهیم.

چهار عنصر اصلی :

چهار جزء اصلی برای تشکیل استاندارد عملکرد شخصی و یا انتظارات برای نتایج وجود دارد

  1.  مفاهیم اولیه از زمان است اکثر مردم معتقدند زمان محدود است بدون درنگ می گذرد و در نهایت از دست می رود.
  2. معنی و مفهوم تلاش کردن است انرژی شخصی پایان ناپذیر است، ما خسته می شویم و انرژی خود را از دست می دهیم . حتی اگر خوب استراحت نکنیم ممکن است بیمار شویم.
  3. معنی و مفهوم تخصص است ما تعدادی از مهارت ها را آموخته ایم و میزان حرفه ای بودن ما بستگی به میزان استفاده از این مهارت ها دارد که معمولا در زمان معاملات بزرگ بورس به دست می آید.
  4.  این معامله راهنمایی می کند یعنی پاداش تعیین میزان پاداشی که باید به آن برسیم، با تعیین مقدار تلاش (انرژی شخصی) که مورد نیاز است و مدت زمان (وقت محدودمان) که طول می کشد در مورد میزان سختی یا آیان بودن کار ارزیابی انجام می دهیم.
دلایل عدم موفقیت معامله گران در بازار:

1- عدم مهارت            2- محدود کردن باورها        3- فقدان اعتماد  بنفس