درخواست مشاوره تماس

جشنواره

لبه معاملاتی

لبه معاملاتی موفق :

در اینترنت و فضای مجازی مقالات بسیاری در مورد معامله موفق و چگونگی آن نوشته شده است .ولی بیشتر تریدرهای بورس برداشت اشتباهی دارند. لبه معاملاتی چیست (معامله موفق) و چگونه می توان به آن دست یافت؟ در ادامه به چگونگی دستیابی به یک معامله موفق . یا معامله با شانس موفقیت بالا را برای معامله گران شرح می دهیم.

لبه معاملاتی

هدف موسسه کار آفرین آوای مشاهیر:

اینها پرسش هایی هستند که سعی شده در این مقاله در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز بطور مختصر پاسخ داده شوند .پس تا پایان با ما همراه باشید.

لبه معاملاتی چیست ؟

معامله با شانس موفقیت بالا (لبه معاملاتی) یعنی :که تریدر راهی داشته باشد. تا بتواند فرصت های مناسبی را پیدا کند .تا در مدت طولانی نتیجه مثبتی از معاملات بورس به دست آورد. پس تریدر ماهر معامله گری است .که راه نوینی را برای معاملات موفق در بازارهای مالی توسعه داده است.
موفقیت در معامله گری به این معنی نیست .که تریدر باید در همه معاملاتش پیروز باشد.، بلکه یعنی که در طولانی مدت .معاملات برنده اش باید نسبت به معاملات بازنده ش برتری داشته باشد .تا برآیند مثبتی ایجاد نماید.

مولفه های یک لبه معاملاتی:

اشتباه زیلدی که  تریدر ها مرتکب می شوند. این است که گمان می کنند.فقط باید توانایی شناسایی نقاط ورود را داشته باشند. تمرکز صرف روی روش های ورود مشکلی است .که بین  تریدرها ی بورس یبسیار رایج است. تریدری که از اهمیت دیگر مولفه های معامله گری غفلت می کند.  قطعا نتایج ناهمگونی را تجربه خواهد کرد. برای اینکه تریدر پیروز ولی پایداری باشیم. باید نکات زیر را در نظر داشته باشیم:

چه زمان هایی معامله میکنید؟

 چه بازارهایی را بهتر می شناسید؟ معامله گری در چه تایم فریم هایی برای شما مناسب است؟ یک معامله کامل از نظر شما چه خصوصیاتی دارد؟ قبل از اینکه وارد معامله شوید. چه کارهایی باید انجام دهید؟

چه وقت هایی معامله نمیکنید؟

تریدرهای حرفه ای این حقیقت را می دانند .که حفاظت از سرمایه اولیه از اولویت های معامله گری است. رفتن  از موقعیت های نامطمئن برای معامله همانقدر اهمیت دارد .که بدانیم چه زمانی باید معامله کنیم.

با معامله مان چه کنیم؟

اکثر تریدرها  زمانی در معامله هستند.نمیدانند باید چه کار کنند. یک تریدر پیروز، به خوبی میداند. که چه وقت از موقعیت های خود محافظت کند .به طوری که گاه (stop loss) خود را با قیمت حرکت می دهد. گاه خیلی زود با ضرر از معامله خارج می شود. و گاه معامله را ادامه می دهد .تا به بهترین شکل از آن خارج شود. یک تریدر پیروز هیچ گاه معامله را به حال خود رها نمی کند. تا شانس برای او تصمیم بگیرد. او برای همه سناریو هایی که ممکن است. پیش آید، برنامه ریزی خاصی دارد.

انواع کد به کد کردن در سهام یک شرکت های بورس:

کد به کد کردن با حالت‌های مختلف می‌تواند انجام شود. که شامل کد به کد از حقیقی به حقیقی .از حقوقی به حقیقی، از حقوقی به حقوقی و از حقیقی به حقوقی می‌باشد. یکی از مهم‌ترین این حالات کدبه‌کد کردن .در سهم از حقوقی به حقیقی می‌باشد. که معمولاً با یک هدف خاص در سهم صورت می‌گیرد.

  •  سیگنال خرید: فروش با کد حقوقی و خرید با کد حقیقی
  • سیگنال فروش: فروش با کد حقیقی و خرید با کد حقوقی
  •  خرید و فروش با کد حقوقی
  • خرید و فروش با کد حقیقی

در دو حالت آخر موقعیت حمایتی و مقاومتی سهم اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.  همچنین نسبت‌های بین خریداران و فروشندگان. مثلاً اگر یک حقیقی فروشنده بود. و چندین نفر خریدار، درصد نزولی بودن سیگنال قدرت می‌گیرد.

 معاملات کد به کد و بلوکی :

  • معامله های بلوکی کارمزد کارگزاری ندارد.و ولی کد به کد کارمزد دارد. (به همین علت معاملات کدبه‌کد مهم‌تر از معاملات بلوکی است).
  • کاربرد معاملات بلوکی فقط برای شاخص سازی است. ولی هدف از معاملات کد به کد پیاده کردن برنامه‌های خاص است.
  • معامله بلوکی یک معامله در یک ثانیه است .ولی معاملات کد به کد چندین معامله در یک ثانیه است.
  • نکته طلایی:
  • با توجه به اینکه کد به کد کارمزد دارد.  مقداری هزینه از جیب بازیگردان خارج می‌شود .اینکه در سطوح حمایت ومقاومت کد به کد صورت گرفته می‌تواند. حائز اهمیت باشد. زمانی که در نمادی این نوع معامله انجام می‌شود .تعداد خریدار و فروشنده نیز دستخوش تغییراتی می‌شود .نشان دهنده ترید بین تعداد خاص انجام شده است. که در نمادی کدبه‌کد سهام انجام شده است .حتماً معاملات سهم را رصد کنید. به دنبال یافتن سیگنال خرید و یا فروش در سهم باشید. چراکه درک کد به کد سهام در معاملات می‌تواند. موقعیت‌های بسیار مناسبی را برای سرمایه‌گذار در بازار ایجاد کند.