درخواست مشاوره تماس

جشنواره

شیراز بورس

افرادی که در بازار بورس حرفه ‌ای هستند، به‌خوبی می‌دانند چگونه این بازار را رصد کرده تا بازدهی بیشتر و زیان کمتر را تجربه کنند. احتمالا درباره روش ‌های تحلیل بازار بورس نظیر استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی شنیده‌اید .به‌جز این دو ابزار که اغلب توسط حرفه ‌ای ‌های آوای مشاهیر مورد استفاده قرار می‌ گیرد، توجه به نکاتی که امکان رصد بازار را برای سرمایه ‌گذار فراهم می‌ کند، می ‌تواند احتمال موفقیت شما در سرمایه‌ گذاری را افزایش می ‌دهد.

شیراز بورس

مشاهده نمای کلی بازار بورس:

مشاهده نمای کلی بازار بورس به شما کمک می‌کند در چند ثانیه بتوانید وضعیت کلی بازار را متوجه شوید. البته با مشاهده رشد یا افت شاخص بورس نیز گاهی اوقات می‌توان به این هدف رسید .ولی با توجه به اینکه در بسیاری از اوقات، شاخص بورس به تنهایی نمی‌تواند نشان‌دهنده وضعیت کلی بازار باشد . مشاهده نقشه بورس می ‌تواند به ما کمک کند تا مثبت یا منفی بودن بازار را بهتر متوجه شویم. نقشه بورس با فراهم کردن دقیق و سریع اطلاعات در لحظه بازار، امکان تحلیل، مقایسه و تصمیم گیری را در سطوح سهم، صنعت و بازار فراهم می کند.

نقشه بورس

این نقشه به شما کمک می کند تا سهامی که معمولا از میدان دید شما خارج هستند را به راحتی پیدا کنید. امکان دسترسی به این نقشه در حال حاضر در سامانه بسیاری از کارگزاری ها و سایت های ارائه دهنده اطلاعات بورس فراهم شده است .برای دسترسی به آن ها کافیست تا کلیدواژه “نقشه بورس” را در گوگل سرچ کنید. در زیر نمونه ای از این نقشه آورده شده است:

نقشه بورس

سامانه ها یا سایت ها:

در سامانه ها یا سایت های مختلف انواع مختلفی از فیلتر کردن اطلاعات این نقشه قرار داده شده است. برای مثال براساس حجم یا ارزش معاملات، طبقه بندی صنایع، بازه زمانی،بازار و…. .در تصویر بالا، روی نماد بانک صادرات نشانگر موس را قرار دادیم، همانطور که دیده می شود .نام کامل نماد، نام گروه، قیمت، ارزش، حجم معامله و ارزش بازار را نشان می  دهد. لذا برای دریافت اطلاعات هر نماد کافیست تا نشانگر موس را روی آن قرار دهید. تا اطلاعات بیشتری از نماد را دریافت کنید. همچنین رنگ نشان داده شده روی نقشه نشان از تغییرات یا نوسانات قیمتی سهم دارد که واضح است. رنگ قرمز تیره بیشترین تغییر منفی را نشان داده و هرچه به سبز میل می کند. در نهایت به بیشترین تغییر مثبت در در دسترس با توجه به “دامنه نوسان” می رسد. برای مثال اگر دامنه نوسان را بین +۳ تا -۳ در نظر بگیریم .میتوان دامنه رنگ های نشان داده شده در نقشه های بازار را به شکل زیر تعریف کرد:

نقشه بورس