درخواست مشاوره تماس

جشنواره

شیرازبورس

فیبوناچی و درصدهای فیبوناچی و استفاده آنها در بازارهای مالی از سالیان خیلی دور مرسوم بوده، حتی خیلی قبل تر که هنوز این ابزار وارد مباحث بازار سرمایه و نمودارهای مالی نشده بود مردم بدون اینکه از این درصدها اطلاعی داشته باشند بصورت کاملا اتوماتیک روی این درصد ها شروع به خرید و فروش بصورت نااگاهانه می کردند.این خود یکی دلایل مهم و لازم برای درک فیبوناچی هست.

 

(کتاب معامله با ابزار فیبوناچی)

کتاب معامله با ابزار فیبوناچی نام کتابی است که قصد معرفی آنرا دارم،این کتاب با ارزش اثر کارولین بوردن (مشهور به ملکه فیبوناچی) هست .این کتاب در 17 فصل به استفاده از فیبوناچی در، قیمت و زمان پرداخته و مجموعه ی بی نظیری از تجربیات خانم بردن را به رخ کشیده است. هنگامی که فیبوناتچی دنباله معروف و شگفت انگیز خود را کشف کرد، شاید هرگز تصورش را هم نمی کرد که اعداد دنباله اش به چنین مسائل اعجاب آوری منتهی شود. البته این اعداد در طبیعت وجود داشتند و فیبوناتچی تنها وجود این اعداد را کشف کرد. شایان ذکر است که پیشینه توجه به عدد طلایی نه، به زمان فیبوناتچی بلکه به زمان های بسیار دورتر می رسد. اقلیدس در جلد ششم از سیزده جلد کتاب مشهور خود که در آن ها هندسه اقلیدسی را بنا نهاد، این نسبت را مطرح کرده است.

 

سرفصلهای کتاب :

– اعداد فیبوناچی و نسبت طلایی

– کاربرد نسبتهای فیبوناچی در محورهای قیمتی بازار

– روابط قیمتی فیبوناچی

– فیبوناچی اکستنشن

– فیبوناچی پروجکشن

– همگرایی فیبوناچی

– تقارن

– الگوهای زیکزاک

– انتخاب حرکات قیمتی برای تحلیل

– کاربرد نسبتهای فیبوناچی در محور زمان

– همگرایی فیبوناچی زمانی

 استفاده از ابزار DTP در نرم افزار داینامیک تریدر

– هماهنگی زمان و قیمت

– نوسان نماها و اخطارهای خرید

– موقیعت معاملاتی ایده ال

 از تحلیل تا انجام معامله

– غلبه کردن بر احتمالات

طیف گسترده‌ای از کتاب‌های تحلیل تکنیکال برای یادگیری وجود دارد. موضوعاتی همچون الگوهای نموداری، نسبت‌های فیبوناچی، تحلیل تکنیکال کلاسیک ، تحلیل هارمونیک و  ، موسسه آوای مشاهیر افتخار خود می داند که با معرفی کتب بازارهای مالی در راستای گسترش بیشتر این دانش گام برمی دارد.

موسسه آوای مشاهیر خود را مفتخر میداند که نقطه نظرات همراهانی که این کتاب را مطالعه فرموده اند، در بخش دیدگاه به اشتراک می گذارد.

 

(کتاب معامله با ابزار فیبوناچی)

مؤلف : کارولین بورودن

مترجم:ابراهیم صالح رامسری

تعداد صفحات: 312