درخواست مشاوره تماس

جشنواره

بورس درشیراز

پدر پولدار پدر فقیر خودآموزی مالی و ارزیابی واقع گرایانه از وضعیت مالیتان زیربنای ثروتمند شدن هستند

می­توانید در هر سنی قدم در راه کسب ثروت بگذارید، ولی هرچه زودتر راه بیفتید بهتر است. اگر در سن ۲۰ سالگی شروع کنید، احتمال ثروتمندیتان خیلی بیشتر از وقتی است که در ۳۰ سالگی شروع کنید. صرف نظر از سن، بهترین شیوه شروع کار این است که وضعیت مالی تان را ارزیابی کنید، اهدافتان را تعیین کنید و سپس آموزش لازم را برای دستیابی به آن‌ها کسب کنید. ابتدا صادقانه نگاهی به وضعیت مالی فعلیتان بیندازید. با شغل فعلیتان، چه نوع درآمد واقع گرایانه­‌ای می‌توانید امروزه و در آینده داشته باشید و پیوسته می‌توانید از پس چه هزینه‌هایی بر بیاید؟ مثلاً شاید بفهمید که توان خرید آن مرسدس بنز جدید را ندارید که با دیدنش آب دهانتان راه می‌افتد.بورس درشیراز

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

اینها پرسش هایی هستند. که سعی شده در موسسه کارآفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

اهداف مالی واقع گرایانه‌ای:

سپس می‌توانید اهداف مالی واقع گرایانه‌ای تعیین کنید. مثلاً می‌توانید بگویید که می‌خواهید در عرض پنج سال، مرسدس در دسترستان باشد. سپس باید هوش مالی تان را افزایش دهید. این کار سرمایه گذاری بر روی بزرگترین داراییتان است، ذهنتان. می‌توانید این کار را به چند روش انجام دهید، ولی یکی از روش‌های خوب این است که نقطه تمرکزتان را تغییر دهید: برای کسب آموزش کار کنید، نه کسب درآمد مثلاً اگر از نه شنیدن می‌ترسید، مدت کوتاهی برای شرکت بازاریابی شبکه‌ای کار کنید. اگرچه ممکن است حقوق فوق ‌العاده‌ای نگیرید، ولی کلی مهارت فروش و اعتماد به نفس کسب می‌کنید که در آینده خیلی به کارتان خواهد آمد.

 

پدر پولدار پدر فقیر راه رسیدن به ثروت طولانی است، بنابراین باید انگیزه‌تان را حفظ کنید

راه رسیدن به ثروت طولانی و سخت است. به راحتی ممکن است در مواجهه با موانع روحیه‌تان را از دست بدهید. مثلاً شاید قیمت سهامی که رویش سرمایه گذاری کرده بودید، ناگهان افت کند. برای رسیدن به اهداف مالی، باید حتی در مواجهه با شکست نیز راه‌هایی برای حفظ انگیزه پیدا کنید. یکی از راه‌های تقویت انگیزه این است که فهرست آنچه می­خواهید و نمی­خواهید را طبق سلیقه شخصی­تان تهیه کنید. مثلاً:

«نمی‌خواهم به سرنوشت پدر و مادرم دچار شوم» و «می‌خواهم در عرض سه سال بدهی­‌هایم را صاف کنم»

«نمی‌خواهم به سرنوشت پدر و مادرم دچار شوم» و «می‌خواهم در عرض سه سال بدهی­‌هایم را صاف کنم». هر وقت که لازم داشتید به خودتان یادآوری کنید که چرا باید راه رسیدن به ثروت را ادامه دهید، این فهرست‌ها را بیرون بکشید. یکی دیگر از راهه‌ای حفظ انگیزه این است که پیش از پرداخت قبوضتان برای خودتان خرج کنید. اگرچه کمی نامعقول است، با این کار دقیقاً می‌فهمید که هر ماه چقدر پول بیشتر لازم دارید تا به هر دو هدفتان برسید.

وارن بافت:

تحقق خواسته­‌هایی مثل خرید آن گیتار مرغوب که چشمتان را گرفته بود. و تسویه با تحصیل داران. منظور این نیست که کلی بدهی به بار آورید، ولی اول به خودتان «پول بدهید» فشار اضافی پرداخت قبوضتان پس از آن باعث می‌شود که راهه‌ای خلاقانه‌ای برای کسب درامد بیشتر و رسیدن به هر دو پیدا کنید. با این روش خود مراقبی مالی تان را تقویت و گسترش می‌دهید که ویژگی کلیدی تمام افرادی است که از نظر مالی موفق بودند. برای الهام گیری از بیرون، درباره داستان زندگی ثروتمندانی مثل وارن بافت  یا دونالد ترامپ تحقیق کنید.

تنبلی و تکبر می‌تواند حتی افراد با دانش مالی را هم به فقر ببرد

حتی پس از تقویت هوش مالی تان هم ممکن است نقاط ضعف شخصیتی شما و پولتان را تهدید کنند. تنبلی و تکبر دو عدد از این نقاط ضعف هستند، زیرا ممکن است در پشت پرده به شما آسیب بزنند. معمولاً فکر می‌کنیم تنبلی این است که بنشینیم و کاری نکنیم، ولی درواقع تنبلی لزوماً به معنی بیکاری نیست.بلکه می‌تواند طفره رفتن از انجام کارهای لازم باشد. مثلاً تاجری را در نظر بگیرید که هفته‌ای بیش از ۶۰ ساعت کار می‌کند. از نظر کسی که از بیرون نگاه می‌کند، او اصلاً تنبل نیست. ولی با کار کردن تا دیروقت، او از خانواده‌اش دور شده است. همین الان هم نشانه­‌های بحران را در خانه دیده است، ولی به جای رفع آن‌ها، خودش را در کار غرق کرده است. در یک کلام، او تنبل است: او از کار ضروری طفره می‌رود و احتمالاً عاقبتش این است که به طلاق پُرهزینه­‌ای گرفتار خواهد شد.