درخواست مشاوره تماس

جشنواره

معامله گری و داشتن تغذیه مناسب دو مقوله کاملا وابسته به یکدیگر هستند که نه تنها بر جسم، بلکه بر روح انسان اثرگذار است. استفاده از رژیم غذایی مناسب (appropriate diet) در مرحله اول باعث می‌شود تا از نظر جسمی توانایی کافی برای کار و سرمایه گذاری را داشته باشید. در مرحله بعد باعث می‌شود تا با تمرکز ذهن (Concentration) بالا و همراهی یک ذهن مثبت اندیش در نهایت به خوبی در و معامله گری موفقیت‌هایی را بدست آورید. تلفیق آموخته‌های دوره‌های آموزش بورس با تغذیه مناسب رمز اصلی تبدیل شدن به یک معامله گر موفق و حرفه‌ای است، به همین منظور در ادامه بیشتر به نقش تغذیه مناسب بر شیوه معامله گری خواهیم پرداخت.

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

اینها پرسش هایی هستند که سعی شده در این مقاله در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده است . به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

در این مقاله مطالب زیر بررسی خواهند شد:

  • تاثیر تغذیه مناسب بر معامله گری

  • ویتامین‌های مورد نیاز در رژیم غذایی یک معامله گر بورس

  • راهکارهای طب سنتی در رژیم غذایی مناسب معامله گر برای تمرکز ذهن

  • برای مدیریت سرمایه در بورس کدام گروه‌های غذایی را مصرف کنیم؟

تاثیر تغذیه مناسب بر معامله گری

در دوره‌های آموزش بورس با مجموعه‌ای از ابزارها و تکنیک‌ها آشنا می‌شوید که از مهم‌ترین آنها (technical analysis) و (Fundamental Analysis) هستند. استفاده از این دو شیوه تجزیه و تحلیل   بالایی نیاز دارد و معامله گر نه تنها از نظر جسمی، بلکه از نظر روحی و روانی باید در سطح مطلوبی قرار داشته باشد. استفاده از رژیم غذایی مناسب باعث می‌شود تا ذهن توانایی بیشتری برای تجزیه و تحلیل داشته باشد و بدون شک احتمال اشتباه در این شرایط کمتر خواهد شد.

علاوه‌براین، تغذیه مناسب به شدت بر داشتن ذهن مثبت اندیش و رها از اضطراب و استرس در معامله گری و سرمایه گذاری در بورس کمک می‌کند. به طوریکه با مصرف ویتامین و مواد غذایی مختلف می‌توان میزان هورمون‌های استرس را در بدن کاهش داد. در نهایت معامله گری انتقام جویانه و هیجانی که به شدت در به عدم انجام آنها تاکید می‌شود، انجام نخواهد شد و در موفق تر عمل خواهید نمود.

 

ویتامین‌های مورد نیاز در رژیم غذایی یک معامله گر بورس

یکی از اصلی‌ترین دلایل در بروز استرس و اضطراب در معامله گری بورس، کمبود برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن است. معامله گری که بدنش در سطح مطلوبی از نظر ویتامین‌ها و مواد معدنی قرار نداشته باشد، در برابر تنش‌های موجود در توانایی کنترل کمتری خواهد داشت. برای داشتن ذهن مثبت اندیش و تمرکز ذهن بالا در معامله گری، لازم است چند گروه از ویتامین‌ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید که عبارتند از:

ویتامین C

برای داشتن تغذیه مناسب در طول زندگی، لازم است مصرف ویتامین C را به عنوان یکی از اصلی‌ترین ویتامین‌ها قرار دهید. مرکبات منبع غنی از ویتامین C بوده و به شدت بر کاهش اضطراب تاثیرگذار هستند و در نهایت ذهن مثبت اندیش و آماده‌ای برای تجزیه و تحلیل و سرمایه گذاری در بورس خواهید داشت.

ویتامین B

ویتامین‌های گروه B از مهم‌ترین مواردی هستند که در تغذیه مناسب قرار گرفته‌اند. البته در اینجا منظور از رژیم غذایی مناسب معامله گری بورس مصرف گروه ویتامین‌های ب کمپلکس است؛ که عبارتند از ویتامین‌های B1، B2، B3، B5، B6، B7، B8، B9 و B12. سیب زمینی، گوشت، تخمه آفتابگردان، شیر، ماهی، لوبیا، سبزیجات، تخم مرغ، آجیل، موز، ذرت از جمله مواد غذایی هستند که سرشار از ویتامین‌های خانواده B هستند.

ویتامین D

علاوه بر داشتن تغذیه مناسب در معامله گری، قرار گرفتن در برابر نور خورشید می‌تواند تاثیر زیادی بر جذب ویتامین D داشته باشد. البته در زندگی امروز و نوع کسب و کارها که کمتر در برابر نور خورشید قرار می‌گیریم، باعث می‌شود تا بدن با کمبود این گروه از ویتامین‌ها قرار گرفته و منجر به اضطراب و نداشتن تمرکز ذهن بالا در معامله گری و خرید و فروش سهام می‌گردد. برای داشتن رژیم غذایی مناسب برای معامله گری موفق بهتر است مصرف ماهی سالمون، زرده تخم مرغ، پنیر و ماهی تُن را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

روی، کلسیم، آهن، منیزیم، کروم و کلسیم از دیگر مواد معدنی هستند که برای داشتن ذهن مثبت اندیش در معامله گری بورس مصرف آنها ضروری است.

راهکارهای طب سنتی در رژیم غذایی مناسب معامله گر برای تمرکز ذهن

طب سنتی در معامله گری بورس و تمام کسب و کارها و بخش‌های زندگی می‌تواند راهکارهای مناسبی را ارائه دهد. استرس و اضطراب از نظره شدت بر نحوه معامله گری بورس و تاثیرگذار است. به همین منظور می‌توان از راهکارهای طب سنتی برای کاهش استرس و داشتن تمرکز ذهن بالا استفاده نمود. از جمله راهکارهای طب سنتی برای تغذیه مناسب بدون استرس می‌توان به استفاده از دم نوش‌های گیاهی اشاره کرد.