درخواست مشاوره تماس

جشنواره

موسسه کارآفرین آوای مشاهیر
به درون ذهن جس فلدر خوش آمدید:

مصاحبه کننده: 20 سال است که جس فلدر در حیطه مدیریت سرمایه فعالیت می­کند. او اولین فعالیت حرفه ­ای خود را در کمپانی Bera Stearn   آغاز کرد و سپس یک  صندوق سرمایه­ گذاری چند میلیارد دلاری در sanata monica کالیفرنیا تأسیس کرد. وی به­ تازگی یک شرکت خانوادگی در شهر Bend در ایالت Oregon تأسیس کرده که نشریه The Felder Reprot را منتشر می­کند.

موسسه کارآفرین آوای مشاهیر

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

اینها پرسش هایی هستند که سعی شده در این مقاله در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده است . به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

چه چیزی برای اولین بار توجه و علاقه شما را نسبت به بازار سهام جلب کرد؟

وقتی 8 سالم بود، پدرم یک کامپیوتر شخصی برایم خرید که یک بازی شبیه­ ساز بورس به اسم «میلیونر» داشت. زمان زیادی طول نکشید که از بازی خسته شدم و کنارش گذاشتم، ولی با مضمون و مفاهیم بازارهای مالی آشنا شدم. به­ زودی معاملات مجازی را آغاز کردم. یک دفتر حسابداری داشتم که اواخر هر هفته اطلاعات قیمت را در آن به ­روزرسانی می­کردم. بالاخره سرمایه­ گذاری با یک حساب واقعی را شروع کردم و  زمانی که در دانشکاه قبول شدم، فهمیدم این حوزه، همانی است که می­خواهم آینده کاری­ ام را در آن آغاز کنم.

چه روش یا استراتژی معاملاتی بود که شما آن را انجام دادید و در آن موفق نبودید؟

سخت است  بگویم همه این روش­ها  سبب شکست من شده­ اند.در آن زمان تلاش کردم روش­های مختلف را، که هرکدام مزیتی در فرایند کاری­ ام داشتند، تا جایی که ممکن است با هم ترکیب کنم. برخی در شرایط خاص بهتر از بقیه کار می­کردند. فکر می­کنم زمانی که به یکی از آنها بیشتر تکیه می­کردم، به دردسر می افتادم. اما الان سعی می­کنم تا زمانی که همه شرایط برای یک معامله موفق مهیا شود، صبر کنم و فقط تحت آن شرایط وارد معامله شوم. عمیقاً معتقدم چیزی که معامله گران بزرگ را از دیگر معامله­ گران متمایز می­کند، صبر و نظم خارق ­العاده آنهاست.

سبک یا قوانین معاملاتی چه شخص یا اشخاصی روی شما و سبک معاملاتی شما تاثیر گذاشت؟

زمانی که داشتم راجع به معامله­ گران و سرمایه­ گذاران بسیار موفق مطالعه می کردم، مراحل مختلفی را پشت­ سر گذاشتم و تجربه کردم. ابتدا سبک سرمایه گذاری بر پایه ارزش­گذاری متعلق به وارن بافت و بنیامین گراهام (فراچارت: Ben Graham) توجهم را جلب کرد. سپس علاقه شدیدی به سبک تکامل ­یافته وارن بافت که توسط چارلی مانگر  نوشته شده بود پیدا کردم. پس از آن، وارد حوزه تحلیل تکنیکال شدم و در نهایت، به سبک تحلیلی امواج الیوت و دی مارک DeMark روی آوردم.

بهترین تعریفی که از سبک معاملاتی خودتان می­کنید چیست؟

سبک معاملاتی من ترکیبی از تحلیل بنیادی، تحلیل رفتاری، تحلیل تکنیکال و تجزیه­ وتحلیل کلان اقتصاد است. اولین کسی که دیدم راجع به این سبک صحبت کرده است، تاد هریسون (فراچارت: Todd Harison) بود.

به نظر شما چه چیزی معامله ­گران بزرگ را از بقیه مجزا می­کند؟

معامله­ گران بزرگ میل دارند سریع­تر از توده مردم حرکت کنند و با دیگران متفاوت باشند. نه­ تنها در این مورد، بلکه در زمینه­ های دیگر نیز این گونه عمل می­کنند.

چه مطلبی می­توانید راجع به رویکردتان در مدیریت ریسک به خوانندگان ما بگویید؟

تقریباً بیشتر مواقع به میل خودم و بر اساس شخصیتم خرید و فروش انجام می­دهم. به ­ندرت خودم را در معرض ریسک­های عمومی بازار قرار می­دهم. از این گذشته، سعی می­کنم از حد ضرر قیمتی استفاده نکنم. ترجیح میدهم به­ جای استفاده از حد ضررهای بزرگ قیمتی، از  حد زیان بنیادی و زمانی استفاده کنم.  هر زمان سناریوی تحلیلی ­ام از اعتبار افتاد، یا اگر معامله در زمان مورد انتظار به بار ننشست، از آن خارج می­شوم.

در رابطه با حجم معاملات چه توصیه ­ای به خوانندگان دارید؟

حجم معاملات باید با اعتماد به موقعیت معاملاتی، و میزان مهارت و نظم کاری­تان همسو باشد و متناسب با آنها تعیین شود. تنها زمانی حجم معاملات را زیاد کنید که با داشتن  اعتماد به موقعیت معاملاتی و میزان مهارت و نظم کاری، بتوانید به ­طور مؤثر معامله انجام دهید. نکته حساس اینجاست که اعتماد بیش از حد،  در بازارهای مالی نابودکننده است، چه اعتماد به ایده، چه اعتماد به توانایی­ ها. اینجا اهمیت اعتماد داشتن به دانش و مهارت، خود را نشان می دهد. به همین علت است که اکثر معامله­ گران موفق، به­ جای اثبات یک ایده، بیشتر وقتشان را صرف این می­کنند که بفهمند کجا ممکن است در اجرای آن به اشتباه بیفتند.