درخواست مشاوره تماس

جشنواره

بازار بورس توسعه‌یافته در ارتقای رشد اقتصادی دنیا تأثیر به سزایی دارد. این تأثیر ابتدا در اقتصاد کشورها و درنهایت در اقتصاد دنیا مشهود است. رشد اقتصادی و توسعه ی بازار بورس ارتباطی دوطرفه‌اند.

درواقع شرایط توسعه یک اقتصاد، بازتابی از بازار سهام آن است. با توسعه ی اقتصاد، خروجی بنگاه ها افزایش می‌یابد و سودآوری بیشتری ایجاد می‌شود. از طرفی زمانی که بازار سهام رکود را تجربه کند، سود حاصل از آن نیز کاهش می‌یابد.

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

اینها پرسش هایی هستند که سعی شده در این مقاله در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده است . به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

ریسک سرمایه گذاری باوجود بازار بورس کاهش می‌یابد. عدم وجود بورس، خروج دارایی‌های سرمایه گذاری در پروژه‌های بلندمدت را به همراه داشته و موجب کاهش رشد اقتصادی می‌شود.

در این بازار افراد می‌توانند با حداقل مبلغ خرید در بورس سرمایه گذاری کرده و اقتصاد را تحریک کنند. ازاین‌رو بازار بورس با جمع‌آوری سرمایه های خرد در توسعه اقتصادی نقش بسیار مهمی دارد.

اهمیت هوش مالی و رقابت اقتصادی:

بورس در ایجاد منبع سرمایه جهت کسب و کار بسیار موثر است. با ورود شرکت به این بازار تمام افرادی که با کمک هوش مالی در خرید سهم مشارکت دارند به‌عنوان سهامدار تلقی می‌شوند و دارایی زیادی را به سمت بنگاه اقتصادی سوق می‌دهند.

طبیعتا ورود چنین سرمایه ای به یک شرکت اقتصادی فرصت‌های شغلی بیشتری ایجاد کرده و رشد اقتصادی را به دنبال دارد. آموزش معامله در بورس با فراهم آوردن بستری جهت به‌کارگیری تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال دقیق برای هر سهم فرصتی برای افراد به وجود می‌آورد تا سرمایه‌ی خود را در شرکت های مناسب و سود ده وارد نمایند.

 

ورود به بازار بورس تنها به سرمایه گذاران داخلی محدود نمی‌شود، سرمایه گذاران خارجی نیز می‌توانند در این عرصه سرمایه گذاری نمایند. ازاین‌رو بازارهای بورس کشورها برای جذب سرمایه از نقاط مختلف دنیا سعی در بهتر کردن شرایط و سوددهی بیشتر هستند تا با افزایش سرمایه گذاری در بورس رشد اقتصادی بیشتری را رقم بزنند.

بنابراین رقابت بین بازارهای بورس شدت یافته و این رقابت توسعه ی اقتصادی کشورها را به دنبال دارد و درنهایت به رشد اقتصادی دنیا منجر می‌گردد.

درمجموع می‌توان اذعان داشت؛ بازارهای مالی با هدایت پس اندازهای کوچک و بزرگ به سمت مولدهای اقتصادی و بهینه‌سازی گردش مالی نقش به سزایی در پیشرفت اقتصادی ایفا می‌کنند.
هرگاه اقتصاد کشوری رشد کند؛ کشورهای دیگر نیز در جهت پیشرفت اقتصادی خود تلاش می‌کنند. درنتیجه اقتصاد دنیا روند صعودی در پیش خواهد گرفت.

نتیجه‌گیری :

بازار بورس در رشد اقتصادی بسیار مهم است. این بازار با بازارهای سنتی تفاوت‌های عمده‌ای دارد ،شفافیت و قانون‌مندی در این بازار اطمینان افراد را در جهت معامله و سرمایه گذاری در بورس جلب کرده است.

با توجه به اینکه شرکت ها از طریق بازار بورس توانسته‌اند پس اندازهای راکد زیادی را جذب کنند، با سرمایه گذاری خرد و کلان سود دهی خود را افزایش داده و کمک زیادی به رشد اقتصادی داشته‌اند. ازاین‌رو آموزش معامله در بورس اهمیت زیادی پیداکرده و هوش مالی سرمایه گذاران را درگیر می‌نماید.

این رشد اقتصادی نه‌تنها اقتصاد داخلی، بلکه اقتصاد دنیا را نیز توسعه بخشیده است. سودآوری بازار بورس و رشد اقتصادی یک کشور رقابتی را بین کشورها ایجاد می‌کند که بدین سبب هر یک در تلاش است تا از رقیب خود پیشی گیرد و این مستلزم سودآوری بیشتر و پیشرفت اقتصادی آن‌هاست. درنتیجه این تعامل رشد اقتصادی دنیا را به دنبال خواهد داشت.