درخواست مشاوره تماس

جشنواره

اصول سرمایه گذاری

اصول سرمایه گذاری :

سرمایه‌گذاری در بورس اصولی دارد. که اگر آن‌ها را رعایت کنید .شانس موفقیت بیشتر و احتمال زیان کم خواهد شد. اگر می‌خواهید سهام شرکت‌های مختلف را معامله کرده .از این طریق در بورس سرمایه‌گذاری کنید، توصیه می‌کنیم به مواردی که در ادامه می‌آید توجه کنید.حال  با اصول سرمایه گذاری آشنا شوید.اصول سرمایه گذاری

هدف موسسه کار آفرین آوای مشاهیر:

اینها پرسش هایی هستند که دراین مقاله سعی شده در موسسه کارآفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز بطور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

نکته اول :

۱ – اگر افزایش مستمر قیمت سهام شرکتی در حد مجاز حجم مبنا مثلاً روزانه سه درصد دلایل اقتصادی و مالی مطمئنی نداشته باشد . ریسک خرید این اوراق بالا خواهد بود . زیرا ممکن است جوسازی‌ها، شایعات و اقدامات برنامه‌ریزی شده. گروهی از سهامداران و سرمایه‌گذاران عمده به‌قصد فروش سهام بعد از افزایش‌های کاذب دلیل افزایش‌های اخیر سهام باشد.

نکته دوم :

2- استفاده از اهرم مالی و استقراض برای خرید سهام درجه ریسک سرمایه‌گذار. را افزایش می‌دهد . بنابراین سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز که فاقد سرمایه کافی هستند.  نباید با استقراض اقدام به خرید سهام کنند.سرمایه‌گذاران با تجربه می‌دانند. که نباید همه سرمایه‌ خود را در یک سبد سرمایه‌گذاری کنند.

نکته سوم :

3-سرمایه‌گذارانی که اطلاع از بازار یا شرکت خاصی ندارند.  خبره مالی نیستند، حتماً سرمایه‌گذاری غیرمستقیم انجام دهند . یعنی بخشی از سهام صندوق های مشترک سرمایه گذاری را خریداری کرده .یا در سبدی از اوراق بهادار سرمایه‌گذاری کنند.افق سرمایه‌گذاری خود را حداقل سه ماه در نظر بگیرید.  نگران نوسانات کوتاه‌مدت و روزانه نباشید. 

نکته چهارم:

4-کسانی که فاقد اطلاعات مالی از شرکت‌های بورسی هستند .ترجیحاً سهام شرکت‌های کوچک با مالکیت متمرکز را خریداری نکنند . زیرا امکان دستکاری قیمت سهام شرکت‌های کوچک بیشتر از شرکت‌های بزرگ است.در زمان رکود بورس، خرید سهام شرکت‌های تولیدی و صنعتی بهتر از سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری است .البته به‌استثنای شرکت‌هایی که سبد سهام خوبی دارند.

نکته پنجم :

5-در زمان رونق بورس، اگر سبد شرکت‌های سرمایه‌گذاری خوب و متنوع باشد. احتمالاً  بازدهی بیشتری نسبت به شرکت‌های تولیدی حاصل خواهد شد. برای افراد غیرحرفه‌ای، خرید سهام شرکت‌های بزرگ کم ریسک‌تر است.افراد غیرحرفه‌ای بهتر است .سهام با درصد شناوری آزاد بالایی را خریداری کنند .زیرا احتمال دستکاری قیمت در آن کاهش می‌یابد. در زمان رکود بورس، خرید اوراق مشارکت بهتر از خرید یک سهم است.افق سرمایه گذاری  خود را حداقل سه ماه در نظر بگیرید و نگران نوسانات کوتاه‌مدت و روزانه نباشید.

اندیشه معامله گران :

همه ‌کسانی که قصد دارند .وارد بازار بورس شوند یا در حال حاضر سرمایه‌‌گذارانی موفق و البته شاید گاهی هم ناموفق هستند.  آرزو دارند ثروت قابل‌توجهی را از طریق سرمایه‌گذاری در بورس کسب کنند. در بازار بورس مرتباً موقعیت‌هایی پیش می‌آید که شما می‌توانید از آن‌ها برای ارتقاء وضعیت مالی‌تان استفاده کنید. فقط لازم است برای دستیابی به این اهداف، نقشه‌راه مناسبی داشته.  با افراد حرفه‌‌ای این صنعت در ارتباط باشید. اول باید نیازهایتان را بشناسید.

 اهداف و نیازهای خود را بشناسید:

ممکن است اهداف متفاوتی برای دوره‌های مختلف زندگی خود داشته باشید. اما بسیار مهم است که با در نظر گرفتن نیازها و تمایلات خود اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت را تعیین کنید.در این راه بهتر است از اصول تأیید شده سرمایه‌گذاری موفق پیروی کنید و به استقلال مالی برسید. همه ما می‌دانیم بازار سرمایه جذاب است. سرمایه‌گذاری موفق در آن جذاب‌تر. شما می‌توانید سهام شرکت‌های مختلف را خریداری کنید.  در این بازار، حق انتخاب سرمایه‌گذاری با شماست.

فضای بورس  ایران :

در فضای بورس ایران، فرصت‌های بی‌انتهایی وجود دارد . درعین‌حال اگر با این بازار بیگانه باشید.  شاید شروع کار کمی سخت و پیچیده به نظر آید. با وجود این، جنبه مثبت بورس آن است که شما می‌توانید با دنبال کردن اصول و قواعد مشخصی، تا حد زیادی احتمال موفقیت را افزایش دهید و ریسک خود را در این مسیر کمتر کنید

پیش از اینکه هر تصمیمی بگیرید، سعی کنید این سؤال‌ها را از خود بپرسید:
  • آیا به دنبال طرحی برای بازنشستگی خود در بلندمدت هستید؟آیا به دنبال پس‌اندازی جهت تأمین امنیت مالی فرزندان خود در سال‌های آتی هستید؟آیا به دنبال برنامه‌ریزی جهت خرید دارایی با ارزشی نظیر ملک در بلندمدت هستید؟آیا به دنبال یک فرصت سرمایه‌گذاری بلندمدت با چشم‌انداز رشد هستید؟آیا به‌دنبال طرحی برای رؤیاهای خود از جمله خرید ماشین مورد علاقه‌تان در میان‌مدت هستید؟آیا به دنبال پس‌اندازی جهت حفظ قدرت خرید و محافظت از ارزش دارایی‌هایتان هستید؟