درخواست مشاوره تماس

جشنواره

بورس در شیراز

 حداقل میزان سرمایه گذاری در بورس :

برای همه ما جالب است که بدانیم با چقدر سرمایه یا ساده‌تر بگوییم، پول می‌توان در بورس سرمایه گذاری کرد. اگر بخواهیم بدون مقدمه و توضیح اضافی پاسخ بدهیم. بهتر است بدانید حداقل سرمایه‌‌‌ای برای وارد شدن به بورس وجود ندارد! . یعنی شما با هر میزان سرمایه‌ می‌توانید وارد بورس شده و اقدام به خرید و فروش سهام کنید.

هدف موسسه کار آفرین آوای مشاهیر:

اینها پرسش هایی هستند. که سعی شده در این مقاله در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز بطور مختصر پاسخ داده شوند.پس تا پایان با ما همراه باشید.

بورس در شیراز

سرمایه اولیه:

سرمایه اولیه: شما می‌تواند ۱۰۰ هزار تومان یا چند میلیون و حتی چند میلیارد تومان باشد. در واقع یکی از مزایای بورس همین است . شما با خرید سهام یک شرکت می‌توانید به‌اندازه سرمایه ‌تان، در مالکیت و منافع بخشی از یک شرکت چند هزار میلیارد تومانی که در حالت عادی مالک شدن آن بسیار دور از ذهن است، سهیم شوید.

آیا محدودیت برای سرمایه گذاری در بورس وجود دارد ؟

شما از نظر مالی هیچ محدودیتی برای سرمایه‌گذاری در بورس ندارید. حداقل سرمایه برای ورود به بازار بورس بسیار کم است . سرمایه‌ای که شما در بورس با آن فعالیت خود را شروع می‌کنید، می‌تواند ۱۰۰هزار تومان یا چندین میلیون تومان باشد.

هشدار :

اما توصیه می‌کنیم که تا زمانی که تخصص و مهارت‌های لازم را بدست نیاورده‌اید. سرمایه‌گذاری مستقیم انجام ندهید.  ابتدا اقدام به یادگیری اصول صحیح سرمایه‌گذاری در بورس کنید. و بعد از آن، میزان اندکی از سرمایه خود را وارد بازار کرده . با گذشت زمان که آموزش خود را ادامه می‌دهید .  همچنین تجربه بیشتری پیدا می‌کنید.

آیا می توان ریسک را مدیریت کرد؟

در پاسخ باید بگوییم، ریسک را می‌توان کاهش داد.  اما هیچگاه نمی‌توان ادعا کرد که ریسک یک سرمایه‌گذاری صفر می‌شود! .چنین چیزی ابدا امکان ندارد. بنابراین باید پذیرفت که هیچ سرمایه‌گذاری را نمی‌توان یافت که میزان مشخصی از ریسک را نداشته باشد. اما می‌توان کاری کرد که این ریسک مدیریت شود و به حداقل برسد.

اما چطور می‌توان ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش داد؟

 

ایجادتنوع در سرمایه گذاری:
  • ایجاد تنوع در سرمایه‌گذاری: سرمایه‌گذاری در سهام متنوع، یک استراتژی مناسب برای کاهش ریسک است. به این صورت که شما پول خود را در چندین سبد، صندوق و شرکت مختلف سرمایه‌گذاری می‌کنید. جمله‌ای که بارها و بارها خواهید شنید این است: «همه تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد نگذارید!».
تمام سرمایه خود را در یک سهام نگذارید:
  • همه پول خود را در یک سهم سرمایه‌گذاری نکنید: ممکن است شما یک سهم را آگاهانه انتخاب کرده باشید .  در مورد آن تحلیل کافی داشته باشید. با سرمایه‌گذاری در آن سهم سود خوبی به دست بیاورید . اما توجه کنید که با سرمایه‌گذاری همه پول خود در یک سهم، شانس‌ فوق‌العاده‌ای را برای سرمایه‌گذاری در سهام دیگر از دست می‌دهید. بهتر است نسبت کمی از پول خود را در هر یک سهم مشخص سرمایه‌گذاری کنید.  به‌یاد داشته باشید که سرمایه‌گذاری در یک سهم، نه مجموعه‌ای از چندین سهم، مانند سکه دو روی دارد. یک روی آن سود است و روی دیگر آن زیان غیرقابل‌جبران!.
تمام سرمایه خود را در یک صنعت نگذارید:
  • همه پول خود را در یک صنعت سرمایه‌گذاری نکنید: برخی افراد، پول خود را در سهام شرکت‌های مختلفی سرمایه‌گذاری کرده‌اند . اما متأسفانه همه آن شرکت‌ها در یک صنعت خاص .مثلاً صنعت محصولات شیمیایی فعالیت دارند. اگر اتفاقی بیفتد که آن صنعت دچار مشکل شود.  مثلا قانونی وضع شود که مستقیماً بر صنعت محصولات شیمیایی اثرگذار باشد .ممکن است شما از این اتفاق آسیب ببینید و ضرر کنید.
هشدار :
  • همه پول خود را در یک نوع سرمایه‌گذاری قرار ندهید: سرمایه‌گذاری در سهام ممکن است .بسیار سودآور باشد، با این‌حال لازم است. شما مقداری پول در بانک، سپرده‌های بانکی، طلا و ارز و در صورت امکان در دارایی‌های فیزیکی مثل زمین و ساختمان داشته باشید. این کار به شما کمک می‌کند اگر یکی از این حوزه‌های سرمایه‌گذاری دچار رکود شد. بتوانید از رونق سایر حوزه‌ها سود ببرید.
انتخاب شرکت های معتبر:
  • شرکت‌های معتبر را انتخاب کنید: فرقی ندارد سهام شرکتی را می‌خرید . یا از طریق یک کارگزار در صندوق ها و سبدهای مختلف سرمایه‌گذاری می‌کنید. اگر یک کارگزاری را به‌عنوان واسطه انتخاب می‌کنید. یا علاقه‌مند به صندوق‌ها و سبد های اختصاصی سرمایه‌گذاری هستید. بهتر است سراغ شرکت‌ها و صندوق‌هایی بروید که هم سابقه طولانی‌تر و هم حٌسن‌شهرت داشته .  عملکرد بهتری ارائه کرده‌اند. درعین‌حال اگر خودتان به‌طور مستقیم خرید و فروش سهام می کنید. بهتر است صنایع و سهام‌ شرکت‌های متفاوت با عملکرد مثبت را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید.