درخواست مشاوره تماس

جشنواره

سهام عدالت پس از سال‌ها انتظار به مرحله آزاد سازی و واگذاری به مردم رسید و خبر خوشی برای اقشار ضعیف و متوسط جامعه می‌باشد. سهام عدالت نوعی یارانه است که هدف از انجام این طرح به دولت نهم برمی‌گردد در راستای خصوصی سازی و واگذاری سهام دولتی به اقشار کم درآمد جامعه صورت گرفت. این طرح در سال ۱۳۸۴ شروع شد و ۶۰ شرکتی که در اختیار دولت بود به ۴۹ میلیون نفری که مشمول به این طرح در آن زمان بودند واگذار شد که از این بین ۳۶ شرکت در بورس قرار گرفته و مابقی شرکت ها خرج از بورس هستند.

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

اینها پرسش هایی هستند که سعی شده در این مقاله در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده است . به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

 

ابتدا وارد سامانه الکترونیکی سهام عدالت به آدرس www.samanese.ir شوید. صفحه‌ی ورود به صورت زیر است:

سهام عدالت

از قسمت (ورود به سامانه) وارد سامانه الکترونیکی سهام عدالت شوید:

سهام عدالت

سپس مقررات را خوانده و تیک (مطالب فوق را مطالعه نموده و می‌پذیرم) را کلیک کرده و گزینه ادامه را کلیک کنید.

سهام عدالت

کد ملی خود را بدون خط تیره وارد کنید و گزینه ادامه را کلیک کنید، اگر سهام عدالت به شما تعلق نگرفته باشد با اخطار زیر روبرو می‌شوید:

سهام عدالت

اگر سهام عدالت به شما اختصاص داده شده باشد برای ورود به داشبورد اطلاعاتی سایت از شما چندین سوال می‌پرسد تا اطمینان حاصل کند که مشخصات مربوط به خود شما است و پس از پاسخ دادن به سوالات صفحه‌ای به صورت زیر باز می‌شود:

سهام عدالت

اگر شماره شبا و شماره تماس خود را از قبل در سامانه وارد کرده بودید در این داشبورد اطلاعات تیک سبز رنگ دارد در غیر این صورت باید شماره تماس و شماره شبای خود را وارد و تایید کنید. شماره شبای بانکی حتما باید به اسم شخص خودتان باشد.

همچنین در همین قسمت (صورت وضعیت دارایی سهام) و (نحوه آزاد سازی سهام عدالت) را تعیین کنید.

در قسمت (صورت وضعیت سهام) میزان ارزش دارایی به صورت زیر نشان داده می‌شود.

سهام عدالت

ارزش سهام خریداری شده در زمان خرید و سودهایی که دریافت کردید بدین صورت نمایش داده می‌شود. در حال حاضر آزادسازی سهام عدالت به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم امکان پذیر می‌باشد.

در روش مستقیم، به میزان دارایی شما سهام به صورت مستقیم به خود شما واگذار شده و در صورتی که کد بورسی داشته باشید مستقیم قادر به معامله خواهید بود. در صورتی که کد بورسی ندارید، باید کد بورسی گرفته و در یکی از کارگزاری‌ها ثبت نام کنید.

در روش غیرمستقیم، سهام شما در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (۷۰%) و صندوق‌های سرمایه‌گذاری پروژه استانی (۳۰%) ساماندهی خواهند شد.

برای آزاد سازی سهام عدالت در قسمت داشبورد اطلاعات گزینه تغییر را کلیک کرده و صفحه‌ای به صورت زیر باز می‌شود.

سهام عدالت

پس از مطالعه متن فوق گزینه ادامه را کلیک کنید.

سهام عدالت

سپس شماره تماس خود را وارد کنید، کد را وارد کرده و مراحل به اتمام می‌رسد.

پس از انتخاب روش مستقیم، دو ماه پس از تکمیل ثبت نام،می‌توانید مشخصات سهام خود را از طریق سایت سجام مشاهده کنید. تعیین روش مستیقیم یا غیرمستقیم صرفا یک بار ممکن خواهد بود و پس از انتخاب قابل ویرایش یا تغییر نمی‌باشد.

انتخاب روش مستقیم بهتر است یا غیرمستقیم؟

طبیعتا اگر شما کد بورسی دارید و خودتان یا یکی از اعضای خانواده دانش کافی برای مدیریت این سرمایه را دارد، روش مستقیم گزینه بهتری است چرا که اختیار بیشتری در تصمیم‌ گیری خواهید داشت.