درخواست مشاوره تماس

جشنواره

بورس در شیراز

واقع گرا باشید

وعده سودهای فضایی و توصیه‌هایی که فاقد دلیل و مستندات هستند. فقط به شما امید واهی خواهند داد. بهتر است واقع گرا باشید.  واقعیات را ببینید و با توجه به آن وارد معامله شوید. در غیر این صورت، شما وارد بازی خواهید شد که همواره بازنده خواهید بود. بازار مالی بازاری خالی از ریسک نیست. پس سعی  کنید منطقی معامله کنید تا سود معقول کسب کنید.

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

اینها پرسش هایی هستند .که سعی شده دراین مقاله در موسسه کارآفرین آوای مشاهیردر راستای آموزش بورس در شیراز بطور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

بورس در شیراز

استراحت و مرخصی

یک سهامدار نیز مانند هر شخص دیگر نیاز به استراحت دارد. اگر سهامداری برای کسی شغل محسوب شود. پس از مدتی با معاملات پشت سر هم دچار فرسودگی می‌شود. خستگی زیاد می‌تواند اشتباهات معاملاتی شما را افزایش دهد و در نهایت تبدیل به سهامدار شکست خورده و زیان دیده شوید.هر چند وقت یک بار از بازار فاصله بگیرید و استراحت کنید تا ذهنتان ارام شود.

به موقع وارد سهم شوید

پیدا کردن نقطه ورود مناسب، دغدغه بسیاری از سهامداران است. شما با دانش تکنیکال و مالی رفتاری و شناخت شرکتها می‌توانید، بهترین قیمت خرید را شکار کنید اصطلاح “شرایط صحیح” یا Right Condition به وضعیتی اطلاق می‌شود که حرکت قیمتها در جهت دلخواه بوده و برآورد ما بر این است که این مدت به اندازه‌ای خواهد بود که منجر به سود کافی بشود.

اصلاح زمان

اصطلاح ”زمان صحیح” یا Right Time به موقعی گوییم که قیمتها در جهت دلخواه استارت می‌خورد و مهمترین دغدغه پس از شرایط صحیح است. خرید سهم در صف خرید و اوج قیمتی، شما را وارد چرخه عذاب وجدان “چرا گران خریدم، ضرر کردم” می‌کند. پس سعی کنید در موقع صعود بازار، هیجانات خود را کنترل کنید.

به موقع  از سهم خارج شوید

خروج به موقع نیز به همان اندازه و شاید بیشتر از ورود اهمیت دارد. اغلب مردم نمی دانند کی باید از بازار خارج شوند. این امر اصل مهمی در معامله گری محسوب می‌شود. تحلیل تکنیکال به تنهایی در این زمینه نمی‌تواند یاری بخش ما باشد. دانش مالی رفتاری و تابلوخوانی می‌تواند. در خروج به موقع ما را یاری کند. یکی از عواملی که خروج از سهم را دشوار می‌کند. دلبستگی زیاد به سهم است. گاهی به امید خروج از زیان، سهمی را در سبد نگه می‌داریم و عملا فرصت های سود ده بازار را از دست می‌دهیم. بنابرین سعی کنیم احساسات و هیجانات خود را کنترل کنیم و با کاهش دلبستگی ها سهم را در نقطه مناسب به فروش برسانیم.

افق زمانی خود را مشخص کنید

شما باید بتوانید با توجه به روحیات شخصی خود، میزان سرمایه، افق زمانی سرمایه گذاری را تعیین کنید. باید بدانید تا چه زمانی به این پول نیاز ندارید. و می‌توانید به راحتی ان را وارد بازار سهام کنید. اگر قصد دارید سهم را نگهداری کنید و هر سال سود نقدی دریافت کنید. افق زمانی بلند مدت تری دارید. اما گاهی تصمیم دارید صرفا چندماه، نقدینگی خود را در بازار نگه دارید. این موضوع را نیز می‌توانید به صورت مکتوب داشته باشید.

میانگین کم کردن

این مدل از معامله کردن، همه می‌تواند جنبه مثبت داشته باشد هم منفی! اگر سهامی را خریدید و روز به روز به ضرر شما افزوده می‌شود. و امیدی به جبران ان نیست، میانگین کم کردن، بزرگترین اشتباه است. زیرا شما را وارد باتلاقی می‌کند. که بیرون آمدن از آن روز به روز دشوارتر می‌شود. افزایش دلبستگی به سهم و امیدواری به بهتر شدن اوضاع، فروش سهم را برای شما سخت تر می‌کند. حالت دیگری نیز وجود دارد که سهامی ارزنده است و شما در قیمت های مختلف میانگین کم کرده‌اید. با افزایش قیمت سهام کم کم شما به سود می‌رسید و اثر گران خریدن ان شما خنثی می‌شود.

معامله هم زمان در چند بازار

یکی از عواملی که به موفقیت سهامدار کمک می‌کند، داشتن تمرکز و مهارت است. معامله هم زمان در بازارهای مختلف نظیر؛ طلا، ارز و.. تمرکز شما را کاهش می‌دهد. بهتر است توانایی خود را در یک بازار تقویت کنید تا بتوانید نتیجه مطلوب کسب کنید. با معامله هم زمان در بازارهای مختلف، زمان، تمرکز و سرمایه ی شما میان چند بازار تقسیم می‌شود و نتیجه نهایی ممکن است شما را راضی نکند.