درخواست مشاوره تماس

جشنواره

نویسنده کیست؟

دارن هاردی نویسنده، مشاور، سخنران و ناشر سابق مجله موفقیت است. او اولین تجارت خود را در زمانی که تنها هجده سال داشت آغاز کرد و در سال ۲۰۰۷ ناشر مجله موفقیت شد، مجله ‌ای که به‌صورت خاص و اختصاصی برای رشد  و توسعه شخصی و حرفه ‌ای آن طراحی‌شده است. در سال ۲۰۱۰ او کتاب «اثر مرکب» را نوشت، کتاب پرفروشی که در مورد تأثیر تصمیم‌ گیری‌های روزمره بر موفقیت افراد است و شامل یک دوره راهنمای کاربردی برای رسیدن و تحقق اهداف هست. دیگر کتاب پرفروش او «ترن هوایی کارآفرینی» بود که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، در این کتاب به تشریح چالش ‌ها و مشکلات مالکیت کسب ‌و کار برای کارآفرینان پرداخته است.

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

اینها پرسش هایی هستند که سعی شده در این مقاله در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده است . به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

در سال ۲۰۱۶ از طرف انجمن ملی آمریکا سخنران برتر سال لقب گرفت. او اکنون یکی از برجسته ‌ترین و بهترین مربیان حوزه موفقیت است. دارن هاردی در کتاب می‌گوید که برنامه ریزی در در زندگی شخصی از ۱۸ سالگی اموخته است. هدفی برای دست یافتن به درامدی شش رقمی قبل از تولد ۱۹ سالگی اش داشته که محقق کرده است و در ادامه این هدف، هدف‌های دیگری چون درامد یک میلیون دلار در سال، ثروت چند میلیون دلاری و … را که آن‌ها را نیز محقق کرده و به این واسطه خود را یکی از بزرگ‌ترین معتقدان به هدف‌گذاری در تئوری و عمل می‌داند. وی در جایی از کتاب می‌گوید در زندگی اش حریصانه مطالعه و تمرین کرده و مدام به سمت بهینه تر شدن پیش رفته تا از سال قبل خود بهتر شود، حال می‌داند که این برنامه جواب می‌دهد و در این کتاب این مهارت را به خوانندگان خود اموزش می‌دهد.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

ما به این واقعیت تن در داده ایم که هر سال مانند سال پیش یا فقط کمی بهتر از آن خواهد بود و حتی به خود اجازه نمی‌دهیم که درباره آینده ای نامحدود به هیجان بیاییم. ما برای آرزوها، اهداف و تخیلات خود حد و مرز قائل می‌شویم و تجلی کامل وجودمان را قربانی همرنگی با جامعه می‌کنیم. در کتاب اشاره می شود که در طول تاریخ تنها ۳ درصد از افراد جوامع بوده‌اند که باعث پیشرفت و رو به جلو رفتن جامعه شده‌اند و مابقی تنها مصرف کننده بوده اند، نویسنده معتقد است در این کتاب مهارت قرار گرفتن در ان ۳ درصد را به خواننده خود می دهد و پیشاپیش تبریک می‌گوید که می خواهید در این ۳ درصد قرار بگیرید. در ادامه برخی از مهم ترین مفاهیمی که در این کتاب به آن‌ها اشاره شده است آورده شده اند:

  • برای رسیدن به اهداف خود بازه زمانی مشخص تعریف کنید
  • برای اجرا و ادامه دادن مسیر موفقیت به دنبال شرایط ایده ال نباشید.
  • استانداردهای بالایی برای خود تعریف کنید و هر روز حتی شده یک قدم به آن‌ها نزدیک شوید.
  • یکی از مهم ترین ارکان موفقیت در این کتاب سماجت و صبر معرفی شده است.
  • موفقیت بدون تعیین صحیح هدف غیرممکن است، لذا در این کتاب هدف حتی از هوش نیز برتر دانسته شده است. اما تعریف این هدف باید دقیق و واضح باشد.
  • به چالش کشیدن طرز فکر خود اهمیت زیادی دارد.
  • در رسیدن به اهداف خود جدیت به خرج دهید.
  • هیج چیزی در دنیا جای سماجت را نمی‌گیرد، بعد از هر زمین خوردنی بلند شوید و ادامه دهید.
  • به نقاط قوت خود فکر کنید و بر روی آن‌ها تمرکز کنید.
  • موفقیت یک مسیر رو به جلوست، پس باید دید آیا هر روز رو به جلو می‌روید و رشد می‌کنید؟
  • در هر ادمی پتانسیل‌های بالقوه ای وجود دارد که بالفعل نشده اند و برای بروز آن‌ها باید تلاش کرد.
  • اهداف بزرگ تعریف کنید، اهدافی که به سختی بتوانید به آن‌ها دست پیدا کنید و تلاش زیادی بطلبد، ولی در عین حال که شما را به چالش می‌کشد، اهداف قابل دسترسی باشند.

خواندن این کتاب در سه مرحله می تواند مفید باشد:

اگر هدف داشته باشید، این کتاب کمک می‌کند تا شروع کنید و چگونگی اجرا و پیاده سازی را یاد می‌دهد. اگر هدف نداشته باشید، این کتاب چگونگی هدف گذاری را اموزش می‌دهد، مهارت مهم هدف گذاری یکی از مهم ترین آموزش‌های این کتاب است و اگر در برنامه ریزی‌های خود دچار مشکل هستید، این کتاب هم نکاتی درباره برنامه ریزی صحیح و هم چگونگی پایبندی به برنامه و اجرا کردن ان را اموزش میدهد.

کتاب چه مهارتی به خواننده می دهد؟

در کتاب بهترین سال زندگی تو اثر دارن هاردی، بعد از این‌که شما قدم به قدم با اصول هدف‌گذاری آشنا شدید و یاد گرفتید که چه طور اهدافتان را اولویت‌بندی کنید، وقت آن می‌رسد که جدول‌‌های برنامه‌ریزی روزانه، ماهیانه و سالیانه کتاب را تکمیل کنید. آن هم درست سر وقت! به این ترتیب بالاخره به آن شنبه‌ای می‌رسید که تمام تغییرها از آن‌جا شروع می‌شود! شنبه‌ای که زمان دقیق رسیدن به آن را مشخص کرده‌اید، بنابراین می‌شود گفت کتاب بهترین سال زندگی تو یک دفتر برنامه‌ریزی تمام و کمال است که شما را وادار می‌کند به تمام کارهایتان یک سر و سامان درست و حسابی بدهید.لذا می‌توان گفت این کتاب یک زنجیره کامل صفر تا صد برنامه ریزی و  هدف گذاری را پوشش داده و مهم نیست کجای این مسیر هستید، خواندن این کتاب به شما کمک می‌کند در رسیدن به اهداف خود حرفه ای تر و علمی تر عمل کنید.