درخواست مشاوره تماس

جشنواره

ترید کردن به چه معناست؟ تریدر واقعی کیست؟

ترید به معنی معامله و خرید .و فروش و معمولا با واژه Commerce یا تجارت به یک معنا به استفاده می شود. نزدیک‌ترین معادل برای این کلمه در فارسی «مبادله» می باشد.

هر چیزی را می‌توان خرید .و فروش یا ترید کرد. از دارایی‌های فیزیکی مثل طلا و سکه گرفته .تا دارایی‌های مجازی مانند سهام و ارزهای دیجیتال. این روزها ترید یک شغل محسوب می گردد.آموزش بورس از صفر تا صد. ( آموزش بورس آنلاین و حضوری .)( کلاس آموزش بورس در شیراز،آموزش بورس صفر تاصد.)

و افراد زیادی در سطح جهانی به این کار مشغول میباشند. به این معنا که درامد خود را از طریق خرید و فروش در بازارهای مختلف به دست می‌آورند. این گونه افراد گاهی به صورت مستقل و با سرمایه و اعتبار شخصی فعالیت می‌کنند.آموزش بورس از صفر تا صد. ( آموزش بورس آنلاین و حضوری .)( کلاس آموزش بورس در شیراز،آموزش بورس صفر تاصد.)

و بعضی وقت ها معاملات را با سرمایه و اعتبار افراد و سازمان‌های دیگر انجام می‌دهد. و در قبال آن حقوق ثابت، درصدی از سود یا هر دو را دریافت می نمایند.

آموزش بورس از صفر تا صد. ( آموزش بورس آنلاین و حضوری .)( کلاس آموزش بورس در شیراز،آموزش بورس صفر تاصد.)

تریدر  واقعی کیست؟

معنی کلمه تریدر در لغت، هر کسی که در هر بازاری درگیر خرید و فروش، مبادله یا ترید باشند، تریدر یا معامله‌گر می گویند. در واقع، معنای اصطلاحی این واژه‌ها کمی متفاوت می باشد. در ادبیات رایج بازار، تریدر شخس است .که خرید و فروش‌های کوتاه‌مدت انجام می‌دهند. و با تکیه بر مهارت‌های خود، از نوسان‌های بازار سود کسب می کنند. مهارت و قدرت تحلیل در این شغل اهمیت بسزایی دارد. چون پیش‌بینی قیمت‌ها بر اساس روندهای کوتاه‌مدت، بسیار مشکل است.

ترید یا همان Tarde اصطلاحی به معنی معامله‌گری میباشد. که امروزه بسیار زیاد در جوامع استفاده می شود.آموزش بورس از صفر تا صد. ( آموزش بورس آنلاین و حضوری .)( کلاس آموزش بورس در شیراز،آموزش بورس صفر تاصد.)

به معنای ساده  می‌توان گفت. ترید به معنی خرید و فروش و فعالیت در بازارهای مالی میباشند.آموزش بورس از صفر تا صد. ( آموزش بورس آنلاین و حضوری .)( کلاس آموزش بورس در شیراز،آموزش بورس صفر تاصد.)

بازارهای مالی بازارهایی مثل بازار بورس اوراق بهادار، بازار طلا و سکه، بازار ارز دیجیتال و غیره می‌باشند .که افراد مختلف با خرید و فروش در آن سود می کنند.

تریدینگ شغل اول یا دوم؟

شاید وقتی حرف از خرید و فروش و ترید شود. خیلی‌ها تصور میکنند .این فعالیت یک فعالیت شغلی نیست. و در ضمن کارهای دیگر انجام می‌گردد.

اما در حقیقت اینطور نیست. تریدینگ و معامله‌گری به عنوان یکی از پرسودترین مشاغلی مطرح میباشد. که در سال‌های گذشته افراد زیادی را به خود جذب کرده.

یکی از جذاب‌ترین بازارهای مالی که در سال‌های گذشته تریدرهای زیادی در آن سودآور بوده اند.و معامله‌گری در این بازار را به عنوان شغل اصلی خود در نظر می گیرند.

مشاوره و ثبت نام آنلاین
درخواست مشاوره
جهت مشاوره رایگان و ثبت نام در دوره آنلاین پشتیبانی ITT و معامله گر منضبط شماره موبایل خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم




چه بازارهایی برای معامله و تریدینگ مناسب است؟

بازار ارزهای دیجیتال  و بازار انس طلای جهانی است. البته ترید کردن در این بازار خطرات و ریسک‌های خاص خود را  به همراه دارد. عموما به دلیل ریسک بالا، نداشتن درآمد ثابت و همین طور از دست دادن سرمایه، انتخاب معامله‌گری به عنوان شغل برای خیلی‌ها امکان پذیر نیست.آموزش بورس از صفر تا صد. ( آموزش بورس آنلاین و حضوری .)( کلاس آموزش بورس در شیراز،آموزش بورس صفر تاصد.)

ولی اگر اهل ریسک کردن میباشید.و به علم و استراتژی خرید و فروش‌هایتان ایمان  لازم را دارید و توانایی رفتارشناسی بازار را هم دارید.آموزش بورس از صفر تا صد. ( آموزش بورس آنلاین و حضوری .)( کلاس آموزش بورس در شیراز،آموزش بورس صفر تاصد.)

تریدینگ و کسب سود در بازارهای مالی مثل ارز دیجیتال  یا طلای جهانی یک مسیر پردرآمد را پیش رویتان قرار می‌دهد. هرگز فراموش نکنید داشتن تجربه و مهارت لازمه انتخاب تریدینگ به عنوان شغل اصلی بوده است. و اگر ترید را به عنوان شغل انتخاب کردید، باید پای ریسک آن هم بایستید.آموزش بورس از صفر تا صد. ( آموزش بورس آنلاین و حضوری .)( کلاس آموزش بورس در شیراز،آموزش بورس صفر تاصد.)

گزیده ای از معایب معامله‌گری:

  • نیاز به انضباط، پیگیری و یادگیری مداوم است.
  • احتمال بالای زیان و از دست دادن سرمایه را دارد.
  • استرس و آسیب‌های ناشی از کار طولانی با کامپیوتر بالاست.
  • وجود تحریم‌ها و دردسرهای ناشی از آن (برای ایرانیان)  است.آموزش بورس از صفر تا صد. ( آموزش بورس آنلاین و حضوری .)( کلاس آموزش بورس در شیراز،آموزش بورس صفر تاصد.)

گزیده ای از مزایای معامله‌گری:

  • آزادی مکان و زمان کار در هرجا و مکانی.
  • امکان شروع با سرمایه بسیار پایین.
  • عدم نیاز به دارا بودن شرایط خاص (مانند مدرک تحصیلی و…)
  • که البته به دانش و آموز خوب نیاز داریم چرا که بدون آموزش صحیح . پول از بین می رود.
  • نقدشوندگی بالای سرمایه نسبت به سایر روش‌ها را داراست.
  • پتانسیل کسب سود بسیار بالا.

آموزش بورس از صفر تا صد. ( آموزش بورس آنلاین و حضوری .)( کلاس آموزش بورس در شیراز،آموزش بورس صفر تاصد.)

تریدر و اشتباهات رایج آنها

ترید جزو فعالیت‌های پرریسک و پر خطر میباشد. که می‌تواند. باعث از دست رفتن پول و سرمایه یک عمرتان گردد. برای کسب سود مداوم و موفقیت در این عرصه لازم میباشد. تا با برخی از اشتباهات رایجی که افراد مرتکب می گرددند.. آشنا شوید.آموزش بورس از صفر تا صد. ( آموزش بورس آنلاین و حضوری .)( کلاس آموزش بورس در شیراز،آموزش بورس صفر تاصد.)

  • ریسک کردن بیش از حد وعدم تعیین حد سود و زیان.
  • تکرار یک اشتباه و ورود به بازار مالی نامناسب.
  • نداشتن سبد متنوع برای دارایی‌ها و تمرکز در یک بازار مالی.
  • نداشتن برنامه منظم و استراتژی در معاملات.
  • خرید و فروش دارایی‌ها در زمان نامناسب و ترس از معامله‌گری.آموزش بورس از صفر تا صد. ( آموزش بورس آنلاین و حضوری .)( کلاس آموزش بورس در شیراز،آموزش بورس صفر تاصد.)

تفاوت تریدری و سرمایه گذاری در چیست؟

  • ما بر این باوریم که. معامله‌گری (تریدینگ) و سرمایه‌گذاری با هم متفاوت هستند. سرمایه‌گذار شخصیست  که یک دارایی را با هدف نگهداری چندماهه یا چندساله خریداری می‌کند. و هدفش اصلاکسب سود از طریق نوسانات کوتاه‌مدت نمی باشد.آموزش بورس از صفر تا صد. ( آموزش بورس آنلاین و حضوری .)( کلاس آموزش بورس در شیراز،آموزش بورس صفر تاصد.)
  • اما هدف معامله‌گر، کسب سود از نوسانات ریز و درشت سهم در بازه‌های کوتاه‌مدتی مانند روزانه و چندساعت میباشد.آموزش بورس از صفر تا صد. ( آموزش بورس آنلاین و حضوری .)( کلاس آموزش بورس در شیراز،آموزش بورس صفر تاصد.)
  • چون بازار ها غیرقابل پیش‌بینی هستند.در کوتاه‌مدت، معامله‌گری نسبت به سرمایه‌گذاری نیازمند دانش و مهارت بیشتر میباشد.

چرا نیاز به دانش و مهارت بالاتری داریم؟

  • زیرا نزولی یا صعودی بودن روندهای کوتاه‌مدت را سخت‌تر می‌توان تشخیص بدهیم.
  • مثلا اگر شما امروز سکه طلا بخرید. و یکسال دیگر بفروشید، .به احتمال خیلی زیاد سود می کنید. مشکل نیست که صعودی بودن قیمت سکه را در یکسال بتوانید تشخیص دهیم.
  • ولی از سمت دیگر، تشخیص روند قیمت سکه در چندساعت آینده یا چند روز آینده بسیار دشوار است.آموزش بورس از صفر تا صد. ( آموزش بورس آنلاین و حضوری .)( کلاس آموزش بورس در شیراز،آموزش بورس صفر تاصد.)
  • این موضوع در سایر بازارها از جمله سهام، ارزهای دیجیتال، آتی زعفران و طلای جهانی کالاهای دیگر صدق می‌کند.آموزش بورس از صفر تا صد. ( آموزش بورس آنلاین و حضوری .)( کلاس آموزش بورس در شیراز،آموزش بورس صفر تاصد.)
مشاوره و ثبت نام آنلاین
درخواست مشاوره
جهت مشاوره رایگان و ثبت نام در دوره آنلاین پشتیبانی ITT و معامله گر منضبط شماره موبایل خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم




انواع تریدینگ در بازار؟

خریدوفروش فوری (Scalping)

این روش ترید با هدف سود فوری انجام میگیرد . هر چند سود در این روش معمولا جزیی میباشد. اما در مدت زمان بسیار کوتاه از چند دقیقه تا چند ساعت انجام میگیرد. این نوع از مبادله ارز دیجیتال یا اسکلپ در انس طلای جهانی نیازمند مهارت، زمان، تمرکز و البته شانس  میباشد. اسکالپینگ پتانسیل سودآوری بالا در زمان کم را دارا میباشد.آموزش بورس از صفر تا صد. ( آموزش بورس آنلاین و حضوری .)( کلاس آموزش بورس در شیراز،آموزش بورس صفر تاصد.)

موقعیت گیری خوب (Position Trading)

موقعیت گیری شباهت زیادی به سرمایه گذاری را دارا می باشد. و هدف آن کسب سود در بلند مدت است . در این روش تریدر موقعیت خرید یا موقعیت فروش میگیرد و برای چند هفته، چند ماه و یا حتی چند سال در این موقعیت میماند.آموزش بورس از صفر تا صد. ( آموزش بورس آنلاین و حضوری .)( کلاس آموزش بورس در شیراز،آموزش بورس صفر تاصد.)

فروش و خرید نوسانی (Swing Trading)

خرید و فروش نوسانی بر اساس نوسان قیمت ها در بازه زمانی مشخصی انجام میگیرد. در این روش تریدر با استفاده از تحلیل تکنیکال کف احتمالی قیمت را برای خرید برآورد کرده و برای فروش نیز سقف احتمالی را در نظر میگیرند.

سویینگ در بازه زمانی چند روز تا چند هفته انجام می گردد .اگر در تحلیل تکنیکال مهارت داشته باشند. و بتوانید به خوبی الگوها را بخوانید بهترین روش معامله برای شما سبک نوسانی می باشد.; چونکه ارزهای دیجیتال و انس طلای جهانی نوسان قیمت فراوانی دارا میباشند.و بسیاری از تریدرها از این نوسانات استفاده می کنند.آموزش بورس از صفر تا صد. ( آموزش بورس آنلاین و حضوری .)( کلاس آموزش بورس در شیراز،آموزش بورس صفر تاصد.)

فروش و خریدروزانه (Day Trading)

این روش ترید نیز مشابه سبک قبلی است اما به جای معامله در چند دقیقه معامله در طول یک روز انجام میشود و معمولا سود آن از اسکالپینگ کمی بیشتر است. معاملات ارز دیجیتال در صرافی های آنلاین و بصورت 24 ساعته انجام میگیرد. بر همین اساس سبک دیگری از ترید بنام Intra-Day Trading نیز وجود دارد که مدت زمان معاملات آن تا چند روز می‎انجامد .

فروش و خرید فوری (Scalping)

این روش ترید با هدف سود فوری انجام می پذیرد . هر چند سود در این روش معمولا جزیی میباشد. ولی در مدت زمان بسیار کوتاه از چند دقیقه تا چند ساعت انجام می پذیرد. این نوع از مبادله ارز دیجیتال نیازمند مهارت، زمان، تمرکز و البته شانس است. اسکالپینگ پتانسیل سودآوری بالا در زمان کم را دارا میباشد.آموزش بورس از صفر تا صد. ( آموزش بورس آنلاین و حضوری .)( کلاس آموزش بورس در شیراز،آموزش بورس صفر تاصد.)

مشاوره و ثبت نام آنلاین
درخواست مشاوره
جهت مشاوره رایگان و ثبت نام در دوره آنلاین پشتیبانی ITT و معامله گر منضبط شماره موبایل خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم




اولین دوره پشتیبان آموزش بورس” I TRADING TOOLS “

“ابزار معاملاتی من” اولین پکیج پشتیبان آموزش بورس آنلاین. که از ابزارهای معاملاتی مناسب تشکیل شده است.

در کنار آموزش های تخصصی Elliot wave و Price action در قالب یک دوره آموزش بورس آنلاین به شما کمک می کند. با تمرین و چالش معاملاتی بر چارت آنلاین بازارهای (بورس اوراق بهادار، بورس کالای ایران، گواهی سپرده سکه طلا، بورس جهانی طلا و سهام بین‌الملل ) به مهارت ثروت ساز دست پیدا کنید.

دوره ” ITT ” عملاٌ برای ساخت و سازماندهی ذهن شماست. جهت تبدیل شدن به یک معامله گر حرفه ای تدوین و در اختیار همراهان مشاهیری قرار گرفته است.

تنها چیزی که برای یک عمر سرمایه‌گذاری موفق نیاز دارید. تعدادی برگ برنده است .تا مثبت‌های آن سرمایه‌گذاری‌های موفق، منفی‌های سرمایه‌گذاری ناموفق را پوشش دهد.آموزش بورس از صفر تا صد. ( آموزش بورس آنلاین و حضوری .)( کلاس آموزش بورس در شیراز،آموزش بورس صفر تاصد.)

«پیتر لینچ»

موسسه کارآفرین آوای مشاهیر افتخار خود می داند. در راستای گسترش دانش بازار سرمایه و بازار بورس آموزش های رایگان بسیاری در پایگاه های مجازی خود قرار داده است, با ما همراه باشید.آموزش بورس از صفر تا صد. ( آموزش بورس آنلاین و حضوری .)( کلاس آموزش بورس در شیراز،آموزش بورس صفر تاصد.)

مشاوره و ثبت نام آنلاین
درخواست مشاوره
جهت مشاوره رایگان و ثبت نام در دوره آنلاین پشتیبانی ITT شماره موبایل خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم