درخواست مشاوره تماس

جشنواره

تکنیک الیوت و راز امواج

معامله گری با تکنیک الیوت نیاز به دانستن. حداقل یک سری از اطلاعاتی دارد.
در مقاله پیوت های مینور در مورد نقاط مقاومت و حمایت بازار و سطوح برگشتی بازار صحبت کردیم. ، در این مقاله میخوام. مطالب بیشتری در مورد پیوت ها برای شما بازگو کنیم .که در بازارهای مالی به سطوح حمایت مقاومت قوی تری تبدیل می شوند. و در اصطلاح تکنیکال حمایت و مقاومت های ماژور یا پیوت های ماژور می گویند.

پیوت های ماژور

پیوت های ماژور سطوح برگشت کلیدی بازار می باشند. در این سطوح معمولاٌ بسیاری از معاملات نقد می شود،. معامله گران معکوس وارد بازار شده .و شاهد برگشت های محسوسی در بازار هستیم.
یکی از مواردی که باعث می شود. بتوانیم در بازار سود بیشتری کسب کنیم. و میزان ریسک معاملات را پایین بیاوریم، شناسایی درست پیوت های ماژور می باشد.

شناسایی ماژورها

شناسایی درست ماژورها در هر سیستم معاملاتی چه سنتی و چه مدرن کاملاٌ لازم و ضروری است.، به عنوان مثال افرادی که با سیتم هایی مانند واگرایی ها.، امواج الیوت.، الگوهای هارمونیک،. امواج ولفی، .چنگال ها و … معامله می کنند .باید به درستی مفهوم و منطق ماژور را درک کرده باشند. عدم درک صحیح این پارامتر، .یاعث می گردد. موج شماری ها به مشکل بربرخورد.، نقاط رسم چنگال به درستی انتخاب نشود .و الگوهای هارمونیگ به درستی عمل نکند. موج های الیوت مانند کلاف سردر گم برای شما عمل کنند.

اصل اساسی پیوت

بنابراین به نظر می رسد. که شناسایی درست پیوت ماژور یک اصل اساسی در بازار می باشد .که فقدانش منجر به بروز اشتباهات پی در پی در بازار می شود.
برای شناسایی ماژورها بهترین ابزار چشم انسان است،. بدین صورت که چشم به راحتی قادر است .بیش از 70% ماژورها را تشخیص دهد. اما در 30% باقی مانده یک سری تکنیک هایی وجود دارد که با استفاده ار آن می توان به راحتی ماژورهای مشکوک را شناسایی نمود.

بنابراین ما پیوت هایی که به راحتی می توانیم شناسایی نماییم را انتخاب می کنیم و مواردی که مشکوک هستند را با استفاده از تکنیک های زیر می یابیم.

روش های تشخیص ماژورهای مشکوک :

دو روش تشخیص برای شناسایی ماژورهای مشکوک وجود دارد که هر یک را با مثال توضیح می دهیم.

ترکیب اندیکاتور مک دی و اصطلاح قیمتی :

همان طور که در مبحث ماژورها دیدیم،. بعد از هر ماژور کف،. یک ماژور سقف باید شکل بگیرد .و بعد از هر یک ماژور سقف.، یک ماژور کف شکل می گیرد. بنابراین اگر دو ماژور در اختیار داشته باشیم.،برای تعیین ماژور سوم از دو ابزار استفاده می کنیم.، بدینصورت که همزمان در مک دی استاندارد تغییر فاز داشته باشیم. و قیمت بیش از 38.2% اصلاح کرده باشد.

تغییر فاز مک دی چیست ؟؟

تغییر فاز آن است. که اندازه مک دی از سطح مثبت به منفی برود یا بالعکس، در این صورت می گوییم. مک دی تغییر فاز داده است. از نقطه نظر علمی، وقتی مک دی از صفر گذز می کند.و از فاز منفی به فاز مثبت می آید.، عمدتاٌ بیانگر این قضیه است. که خریداران تازه نفس وارد بازار شده اند .و حجم مالی بسیار خوبس در جهت خرید وارد بازار شده است. هم چنین زمانی که از مثبت به منفی می آید،. بیانگر فروشندگان تازه نفس در بازار می باشد.

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

پرسش هایی که سعی شده در این قسمت در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده. به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

از نظر اصلاح قیمتی نیز نخستین سطح فیبونانچی برای حمایت یا مقاومت 38.2% می باشد. بنابراین چنانچه قدرت عرضه یا تقاضا آن قدر نباشد که تا سطح 38.2% اصلاح کند.، آن سطح معمولاٌ ماژور باشد.

ترکیب دو استراتژی

بنابراین ترکیب هر دو ابزار مورد بحث،. یعنی اصلاحی بیش از 38.2%و تغییر فاز در مک دی نشانگر ماژور بودن سطوح.، در مناطقی هستند. که مشکوک به ماژور بودن است. از نظر فلسفی، منطق ترکیب این دو ابزار این است .که در یک سقف، فشار فروش مناسبی وارد بازار شود.

تغییر فاز در مکدی

تغییر فاز در مک دی بیانگر ورود معامله گران معکوس یا همان فروشندها به بازار می باشد.چون پیش از آن، بیشتر خریدارها در بازار بودند. اگر مک دی تغغیر فاز نمی داد، بدین مفهوم بود که فروش چندانی وارد بازار نشده است .و بیشتر نقد کردن معاملات خریدی است. که در سطوح پایین تر صورت گرفته است.اما وقتی فاز مک دی از مثبت به منفی تغییر می یابد.، بیانگر قدرت فروش در فاز دوم می باشد.

ترکب اندیکاتور مک دی و اطلاح زمانی :

اگر از نظز زمانی تعداد کندل های حرکت قبلی باشد. و در این اصلاح زمانی مک دی تغییر فاز دهد، .می گوییم ماژور تشکیل شده است.

شناسایی درست مفهوم مینور و ماژور چند حسن اساسی داد  که عبارتند از :
  1.  چنانچه سطوح ماژور به درستی شناسایی شود،. به وسیله آن می توان روند اصلی بزار را به دقت تشخیص داد.
  2. مینورها نوسان های مقطعی و هیجانات بازار می باشند.، اگر بتوانیم مینور را از ماژور تمیز دهیم،. درگیر هیجانات بازار نشده و. دست به حرکات احساسی در بازار نمی زنیم.
  3.  شناخت صحیح ماژورها می تواند. حد ضررهای امن و پرقدرتی برما به ارمغان بیاورد،. در حقیقت انتخاب یک حد ضرر مناسب،. نخستین گام یک پوزیشن منطقی و اصولی است.
  4. شناخت درست ماژورها در بسیاری از تکنیک های معامله گری اعم از کلاسیک،. هارمونیک و امواج می تواند بسیار مثمر ثمر و کارا باشد.
  5.  انتخاب صحیح و درست ماژورها،. معامله گر را از سردرگمی در بازار مبرا می کند.